Gå til innhold

Fiat 131 acing

Bruker
  • Innholdsteller

    540
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fiat 131 acing

  • Bursdag 12/11/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Sør Trøndelag

Fiat 131 acing's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Knrazor. Jeg kan være intr i den bilen din. Er den komplett? Send meg bilder på knarus@c2i.net om du fremdeles har bilen. Og info ang pris og tilstand.
  2. Ville vel nesten underkjent det i BC. Drivstoff skal være bensin i vanlig handel. Å siden vann ikke er bensin, så kommer nok dette utenfor regelverket. Men mange som tolker reglene på sin måte da. Kan kansje få kjøre med det noen steder i landet, andre ikke. Problemet er den dagen du står i A finale og noen legger inn protest på deg.. da ryker du nok ut etter mye bråk.
  3. Må bruke syncro ja, ikke lov å bygge om fra fwd til rwd/ eller motsatt ifølge boka. Men er bilen 4x4 kan man velge selv hvilken aksling som skal ha drivlinje. Har ikke lagt merke til att dette er omgjort i årets bok iallefall.
  4. Mulig: Ja. Lønnsomt: Neppe. Mye jobb: Ja. Selg heller den du har å kjøp en diesel. Viss du da ikke har mye glede av å gjøre det selv da.
  5. Det første som slår meg er svinghjulsgiveren. Den som gir impuls til tenningsanlegget. Hadde det samme på den ene Mondeo`n min. Men ikke sikker på hvor den sitter på VW da.
  6. Lørdag starter NMK Orkla opp med "skrensekjøring" på Arena Wallenberg. Dvs att du kan komme med din egen bil (må være registrert), å kjøre på lukket bane. Se mere info på linken under. http://www.meldal.no/AF9172
  7. En kompis av meg kjører med C ascona. Kjørt flere A finaler med denne, men aldri vært bud på den. Ser ikke ut som om det er så mange som vil ha en sånn bil. Litt rart for det er en bil det er lett å få i deler til, lett å skru på og som går godt. Eller en Mondeo som jeg selv kjører, aldri vært bud på den heller. Med unntak av han her oppe som kjøpte den sørpå. Men uansett hva du får til å gå godt, så er det alltid noen som er ute etter bilen. Men C Ascona/ Mondeo er ikke populære biler iallefall.
  8. Budprisen burde absolutt ikke vært høyere enn 9000,- Vet det er vanskelig å bygge bil til mye under denne prisen, men nå SKAL (eller burde) bilcross være en billig form for bilsportsgren. Kjøp en bil til rundt 3000,- mondeo/vectra/240 osv... Bur m/plater og skruer 3000,- Dempere, plater, tank, hovedstrømsbryter 2000,- Ikke alt dette er nødvendig, å noe kan man få billigere. Så det bør absolutt være mulig å få til en bil for budprisen. Så er det heller spørsmål om regelverket skulle vært omgjort så det ikke hadde blitt så mye trimming. Men dette med å kjøpe seg opp og fram i bilcross har det alltid vært i de 25 årene jeg har vært med iallefall. De som vil bruke mest penger gjør det uansett.
  9. Helt grei startbil i bilcross det der ja. Ville kansje prøvd å byttet til litt større motor, da 1,6l høres litt snaut ut. Kostnader er litt vanskelig å si da. Spørs hvor mye du må gjøre med understell f.eks.. Men bur må du vel regne med 2500-3000 for. Så er det bare spørsmål hvor mye mere du må gjøre. Se gjerne tråden helt øverst, den om å starte med bilcross. Står mye nyttig informasjen i den også.
  10. I trøndelag er det ett stort bilcrossmiljø. Du finner nok ingen bane i selve Trondheim, men både NMK Melhus, NMK Orkla, NMK Verdal/Levanger, NAF Motorsport Trøndelag å noen flere klubber holder til i området rundt Trondheim. Du finner fram til de lokale klubbene via hjemmesiden til NMK.no f.eks. Men det er nok ikke så lett å få prøvd en bil sånn uten videre. Men flere av klubbene kjører treningskvelder, det kan jo være en start for å komme i kontakt med miljøet på. Se også innom disse sidene for mere info: http://www.nmkorkla.no http://nmkmelhus.no/
  11. Piggfri blir for myke, dårlig feste faktisk. Da ville jeg heller satset på grove piggdekk.. uten pigg :-)
  12. Ikke lett dette... Men nå er originaltank tillatt igjen! Bare synd jeg allerede har fjernet min fra Mondeoen... http://bilsport.no/uploads/info_2_2010.pdf
  13. Hvorfor? For man får mye bedre grep og drag med sveiset sperre. Uten sperre så vil jo det hjulet med minst marktrykk alltid spinne. Viskosesperre er nok enda bedre, men det blir fort dyrt om man skal ha noe som fungerer da.
  14. Høres ut som ett prosjekt med mye jobb.. Lettere å kjøre med framhjulstrekk da. Eller å selge den, å få i en som er bakhjulstrekk originalt :-) Men så klart.. alt er mulig bare man legger nok tid og penger i det :-)
  15. Sjekk motorfestene dine, om ett eller flere av de er røket, kan motor/gir ha flyttet litt på seg. Da kan du få vansker med å få den i gir. Men kan også bare være giroverføringen som trenger å justeres.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår