Gå til innhold

bopedal

Bruker
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bopedal

  • Bursdag 07/28/1978

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

bopedal's Achievements

  1. Hei! Jeg måtte i fjor bytte styringsenheten til multitronic-kassen på min A6. Displayet begynte å blinke, kassen fungerte stort sett greit, men noen ganger måtte man gå fra fri til revers et par ganger før den gikk i revers. Møller forlangte 12000 kr for boksen PLUSS arbeid. Regelrett ran! Men ny må man jo ha. Jeg har den gamle liggende, og tenkte at noen som er mer kyndige enn meg kanskje kunne ordne den og spare pengene? På boksen står det en mengde nr, bl.a 4b1910155a, wauzzz4b14n037397. Ta kontakt så blir vi enige om pris.
  2. bopedal

    206 GTI kjøp?

    Hva står S16 for forresten? (GTI S16 i annonseteksten)16 ventiler? Og: Må man fylle super? Eller duger 95oktan?
  3. bopedal

    206 GTI kjøp?

    Hei og takk for svar! Dro og kjøpte bilen i dag. Meget artig bil å kjøre, selv om den lever litt mye ved hard pådrag. Må gjete mye, men 18toms-felger må vel ta endel av skylda. Definitivt en annen bil enn familiebilen vår - a6 1,9 tdi multitronic :) Fikk pruta noen høvdinger + at verkstedet fikser frontlys med kondens og bytter regreim (skal vel gjøres på 120k?) Så jeg er så langt godt fornøyd. 3 mnd garanti ja. Gt til salgs sier du? Det er den versjonen som er litt sprekere, 160 hk ellerno? sikkert fin den, ligger den på nett? Er jo artig å kikke selv om jeg har handla... Takk for hjelpa!
  4. Har ikke peil på navi'n men kan det ha noe med s-video/composite-kompabilitet? Om jeg forsøker å koble s-video-signal via konverteringskabel til composite på min tv som ikke støtter s-vid, får jeg bare sort/hvitt. Bare en tanke...
  5. bopedal

    206 GTI kjøp?

    Hei folkens! Håper noen med erfaring på 206 gti kan gi en novise noen tips. Kikker på denne 206en: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10954266 2002mod, gått 112kkm. Stort sett grei, litt slitte setetrekk og et slitt stabstag. De skal ha 129k kr for den ferdig reg. Er dette en bra pris? Er det spes ting jeg bør sjekke når jeg skal se på den? Jeg ser lakkskader er nevt i andre tråder. Noen spesielt utsatte steder? På forhånd takk! b
  6. Begynner å lure på om toppakningen må byttes.. Når jeg tenker meg om har jeg måttet etterfylle en liter eller så med kjølevæske i året, jeg kom nemlig på det nå fordi siste uken har jeg fylt 4 liter. Bilen lekker som en sil nå... Må jo være lekkasje en annen plass og nå.. Men uansett, spørs om det har lekket litt inn i en sylinder over lenger tid, særlig når det er kaldt i været og alt trekker seg sammen, og at dette har bidratt til startproblemene? Høres ut som at det er en sylinder som ikke drar de første rundene etter kaldstart..
  7. Nå har det endelig blitt vinter. Dermed ble bilen umulig igjen. Tungstarta som aldri før, og nå lekker kjølesystemet som en sil... Ekspansjonstanken var helt tom på mandag, fylte den opp, og i går, torsdag var den tom igjen. Det _må_ jo være en lekkasje i en slange et sted... Men jeg begynner å helle mot at toppakningen må undersøkes.. om det lekker litt kjølevæske inn i en sylinder.. Når bilen starter går den litt ujevnt de første rundene, det høres ut som det er en sylinder som må dras i gang. Har satt den på verksted nå.
  8. Nei det har vel begynt å gå opp for meg og at det ikke var det.. men er det ingen som kan fortelle meg kor den sikringen sitter? Nei nå tror jeg jeg setter bilen ned til verkstedet og lar de rote oppi motorrommet noen timer så får vi høre ka de finner ut... Bare de ikke bytter glødepluggene igjen og sier at nå er an i orden...
  9. Bilen har akkurat rundet 200tusen. Litt usikker på hva motorregisteret er, har ikke rota noe med registerreima siden møller byttet den for 4 år siden, men bilen har vært tungstarta før det og.. Bensin har det aldri vært på den, i alle fall ikke etter at jeg kjøpte den i 2001. Hvor mye må man ut med for sjekk av dyser/kompresjon på verksted da ca? Endel billigere enn pumpa? Takk for tipset, skal sjekke hva som finnes på biltema el.l.
  10. Dette ble ikke så mye bedre... Noen som vet hvor glødereleet sitter? Funderer også på pakninger på dieselpumpa og timinga på denne. Snakka med Lønsethagen her i trondheim og de antyda 15000 for ny pumpe eller opp mot 10000 for feilsøking og timing... Ikke aktuelt.. er dette vanskelig å gjøre hjemme i garasjen sjøl, evt å bytte med en pumpe på bilskroten?
  11. Jepp, hadde d samme problemet, rant ned omtrent på pedalene. Tror det er sikringsboksen som ligger mot torpedoveggen i motorrommet som er utett, la silikon rundt denne og har ikke hatt problemer siden.
  12. Jeg kobla testlampe fra gods til plugghettene... evt du kan bruke et voltmeter.
  13. I det høyre hjørnet av motorrommet, mot kupeen sitter en svart sikrings/releboks. Lengst mot kupeen i denne sitter flere sikringer, bl.a til stereoen og tydeligvis glødinga. Finner ingenting i manualen. En 15 a sikring sitter lengst frem på raden med sikringer. Dette så ikke ut som en vanlig glassikring men kan vel ikke være så mye annet? Ny vanlig sikring går rett nedi. Lykke til! Forresten om noen vet hvor man kan finne ut hva de forskjellige releene rundomkring er til hadde jeg satt stor pris på en post om det!
  14. Jepp, fant en merkelig sak i sikringsboksen på torpedoveggen som sannsynligvis er en sikring, litt stor metallklump, står dominican republic på den. Byttet den med en standard 15a glassikring, fikk lys i testelampa nå, så jeg venter på kulda og ser hvordan det blir. Noen som vet hvor glødereleet sitter og hvilket nummer det er på det? Finnes det noen oversikt over hva de ulike releene går til? Takk for hjelpa!
  15. Hei! Har hatt det samme problemet som deg, sjekk tråden min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147239 Byttet tempføler på kjølevann som går inn i blokka mellom sylinder 2 og 3 forfra(?) i fjor vinter, dette synes jeg hjalp noe. Venter med spenning på at kulda skal komme for å se om den sikringen jeg bytta gjør utslaget. Sjekk om du faktisk har strøm til glødepluggene. Glødelampen min har vist normalt hele tiden men det viste seg at det ikke gikk strøm, sannsynligvis fordi den dominikanske sikringen(?) ikke funket. Lykke til!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår