Gå til innhold

stigbrede

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stigbrede

  • Bursdag 04/06/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    940
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    B230FK
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    kan sees på www.nesmk.net
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.nesmk.net
  • Bosted
    Lillestrøm

stigbrede's Achievements

  1. Selger 2.stk Sparco Evo Plus stoler, FIA godkjenning går ut 2012. Stolene er ubetydelig brukt og fremstår som meget strøkne. Selges samlet 4800,- 90558383 stig@nesmk.net
  2. Har et skikkelig grenrør til deg med separat wastegate....;) http://edm.as/forum/viewtopic.php?t=535&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
  3. Når du kinner motoren bør du kunne kjenne med fingern hvis du legger den på hver enkelt dyse om de "klikker"! Sikker på du har fått lagt ledningsnettet riktig så dysene er riktig jordet?? Hvis ikke vil de ikke røre seg! Hadde nøyaktig samme problem på ft engang og da viste det seg at det var kun jording som manglet så var alt løst;-)
  4. Vurderer å selge mine JP felger til fordel for nye. JP 7,5X17 som er nylakkerte. Kanten er høyglanspolert og felgene har ingen nevneverdige skader. Passer bolt on på 2-7-900 serien Dårlig bilde, men kan sees her http://www.edm.as/nesmk/forum/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_gallery&image_id=31 Seriøse bud på e-mail! stig@nesmk.net
  5. Det som sitter ytterst er kjøleren til AC annlegget ditt. Nederst her finner du 3 kontakter. I mellom sitter Intercoolern og nærmest motoren sitter radiatoren med vifta. Jeg tok ut den orginale Cooleren, flyttet radiator og ac kjøler nærmere motoren. Pass på rørene inn på AC kjøleren, disse må bøyes litt for å få det til. Tilslutt setter du den nye alucoolern din ytterst. Noe klunder er det, men det går fint med litt toldmodighet. Har endel bilder fra min ombygging hvis du vil se hvordan jeg har gjort det!??!
  6. Da henvender du deg til Norges Bilsport Forbund som holder kurs ofte. Du vil da kunne ta rallyfører lisenskurs, men må fullføre to rally som debutant innen det første året. Når du har gjort dette vil du få C-lisensen..... Lykke til!
  7. Huske på hvor stor forskjell det er på hvor du bremser. eksempel: Samme bilen bremset 219hk hos Trond Stensbøl, og 255hk hos Flissundet.... Over 200hk i motor er vel vanskelig å få til med kun 0.8 i trykk på en standard fk/ft
  8. Svart er den, men er en 940:volvopower: Ser slik ut http://www.edm.as/forum/viewtopic.php?t=159
  9. Denne bilen kommer nok til å bli heftig........ http://www.edm.as/forum/viewtopic.php?t=5
  10. Låner tråden litt. Var hos stensbøl på tirsdag og han sa at vx3 og k-kam gir mere effekt på toppen. jeg kjører med a-kam og bremset 292,4 på driven. Hadde jeg hatt vx3 eller som han mente var best, k-kam, ville jeg hatt 25-30 hester til........ A-kam gir nok bedre bånndrag enn de andre på en turbomotor ....
  11. Du kan nok fint bruke den pumpa du har funnet på ebay. Men skal du ha orginaltanken må du ha en annen løftepumpe. den som sitter 97-98mod 940 skal du ha, passer rett på armaturet, også sette den pumpen du fant eller en bosch -044 pumpe der hvor trykkpumpa di sitter nå. husk og bytte ut kablene til trykkpumpe, 4 kvadrat er å anbefale slik at den får nok strøm. legg opp dette på eget rele. Da skulle du ha "mat" nok til min 400hk........ lykke til:driving
  12. Hei igjen... Hvis du tar din boostcontroller opp i hånda di og rister på den så vil du høre at det er kule inni den! Dvs, skru finjusteringen helt i bånn med klokka, også 3 runder ut. Deretter slakker du den skruen med unnbrako til du hører kula er løs inni den når du rister på den. Til slutt strammer du unnbrako skruen til du akkurat ikke kan høre/kjenne at kula er løs lenger! Dette er grunninnstillingene på din HPBC hvis jeg ikke tar helt feil. Trykket bør ligge på rundt 0,3-0,4 tipper jeg da.... Husk at unnbrako skruen har links gjenger. Altså, med klokka er mindre og mot klokke er mere trykk.....
  13. Den skal da vise 0.8 ved full gass. Dvs mellom 3000-5000 på 3.gir f.eks. Prøv deg frem og vær nøye på at turbotrykket IKKE overstiger 1bar med ecomax chippet. Er med en forklaring på hvordan du grunn innstiller boost controllern og du vil da ha orginaltrykk, ca 0,3 bar...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår