Gå til innhold

Erik Holdaas

Bruker
  • Innholdsteller

    316
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Erik Holdaas

  • Bursdag 05/03/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Sparbu

Erik Holdaas's Achievements

  1. Har en girboks til Volvo 850 og evt s/v70 til salgs. Girboksen er i bra stand, ingen ulyder eller lignende. Det er en m56 girboks, og selges uten girvelger og slikt, altså kun boksen. Kan evt selges med en bra og lite brukt clutch fra en 850 t5. Pris: bud,- Send pm, mail til erikhold@gmail.com eller ta kontakt på 92294625. Girboksen befinner seg i Nord-Trøndelag, nær Steinkjer.
  2. altså, hvis du kjører litt moderat trykk så går det bra uten å dreie ned stempler og uten å bytte dyser og slike ting. Men du må få oljetrykk til turboen, det kan du gjøre ved å bruke et t stykke der hvor oljetrykksgiveren står. Så må du ha oljeretur fra turboen, der er det vel enklest å sveise et rør fast i bunnpanna. Ellers er det meste plug and play, du må ha grenrør, turbo, slanger og koblinger, intercooler og rør. du må bygge om eksos og litt diverse. men det går fint med den motoren du har på litt moderat trykk..
  3. ingen som har montert bakseter ifra 850 ?
  4. okey, de er en ganske kurant jobb, men hva med bak ? noen som har gjort dette ?
  5. nei, som jeg har forstått, så må ene festet gjøres om.. 3 av de skal vist passe..
  6. hei. er det noen her som har montert bakseter ifra en 850 sedan i en 740 sedan ? Hvordan har dere isåfall festet det ?
  7. og du er sikker på at du ikke har sammenlignet en 90 mod uten turbo med en 91/92 med turbo ?
  8. nei.. men er ikke mye om å gjøre... du får nok til å bruke det, men det blir litt rart over grillen.. tror ikke det blir så veldig merkbart, men 100% blir det ikke..
  9. ikke noe problem :) skal bytte selv nå, da topp-pakning er gåen og clutchen synger på siste verset.. så da river jeg ut motoren og bytter råder og lager og alt samtidig..
  10. som jeg har forstått det, så er en ny blokk svakere enn en blokk som har kjørt en del mil. som f.eks en gammel b23ET blokk, som vist skal være en av de sterkeste rødblokkene til volvo, som jeg har forstått det da..
  11. har sett over det ja, og det ser da bra ut det! vet ikke om det er noe justering, men du har en sånn -3dB sak på filteret til diskanten for å få ned den litt..
  12. hehe, er mye deler som kommer snart nå ja.. el heiser, sort interiør, 960 front, 960 bakfanger, er montert add-on sideskjørt, også blir det vel en lakkering om ikke så lenge.. må tro det blir litt kurant bil når jeg er ferdig med det.. Har alt av deler jeg trenger til bilen for å få den ferdig utvendig og innvendig nå da, og da gjenstår bare motor og driv-verk og understell..
  13. var vel TKO600 AC hadde, og den er vel 5 trinns. Er vel oppgidd til å tåle 850NM eller noe i nærheten der kontinuerlig. og over 1000NM peak. Om jeg ikke er helt på jordet nå da..
  14. er sånn på min 230et hvertfall.. men der er det jo motronic da, og ikke lh2.4.. altså pumpene starter ikke før jeg vrir om og starter bilen..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår