Hei! Har en 2003 XL7 med 167000 på telleren.
Har eid den siden i høst og da vinteren kom dukket det opp startproblemer. Det virker som om det går en gyllen grense rundt 4-5 minus, da ryker en sikring relatert til "Ignition coil" på 20A. Bilen står da bare og kinner og sikringen ryker umiddelbart. Dersom jeg triller bilen inn i garasjen, kan den starte etter en god dag der inne.
Glødeplugger ble byttet på RSA bil i fjor sommer..
I tillegg har det tatt seg opp en merkelig greie, der nærlysene blinker sporadisk ved oppstart. Virker på et vis som om de ikke får nok strøm før etter "litt kjøring". Batterilampa lyser og gir seg etter noen minutter. Om de to feilene er relatert til hverandre sliter jeg med å finne ut av.
Sikringen til blinklysene har gått ved 2 anledninger i vinter og..
Den er også ekstremt treg når jeg drar i gang. Må ofte slurre en del og gi mye gass for å komme i gang. Virker utrolig slapp (vet det ikke er en rakett, men likevel), virker nesten som om turboen ikke virker. Har fått konstatert innvendig oljelekkasje fra RSA, men ikke defekt. Har lest litt rundt på forumet og så bla. en som hadde rengjort luftmengdemåleren. Prøvde dette og klarte selvsagt å knekke 2 pinner der inne. Ikke til selve føleren, men til noe som så ut som en type "brakett" der. Hva gjør disse? Bør jeg anskaffe en ny? Ingen motorlampe lyser enda..
mvh
Øyvind