Gå til innhold

Erikkt

Bruker
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Erikkt's Achievements

  1. jeg holder en knapp på vakuumlekkasje, men luftmengdemåleren er jo også en mulig synder. Ellers er jo mondeos "bad idle guide" noe du bør kikke på.
  2. hvis du jorder ledningen til føleren/måleren med tenningen på, skal nåla gi fullt utslag (helt på rødt), gjør den ikke det, så er instrumentet gåent, gjør den det, så er det føleren i termostathuset som er gåen.
  3. Jeg betaler ca 2000 uten kasko og 50%, men jeg betaler over 5000 for sykkelen min uten kasko og 70%, og det er bare en liten 400 kubikker. Så prisene er rimelig skeive...
  4. Jeg må jo si du har en helt fantastisk dømmekraft når du velger å fortsette å kjøre når tempmåleren står på rødt, og du VET du har en vannlekasje...
  5. Jeg er usikker på om det er aluminium eller stål i mondeoens bunnpanne, men går du til et sveiseverksted som sveiser det respektive metallet, så tar de som regel ikke stort for jobben. Jeg gjorde det på en BMW, og det funket helt greit.
  6. Som sagt, det er et vanlig problem på mondeo. Nøkkelen blir sjeldent utslitt, det er låsen som er problemet.
  7. Det er et vanlig problem på mondeo.. Er dessverre ikke noe å gjøre med, annet enn å bytte ut låsen.
  8. Du skal ikke stole blindt på hva en selger sier er galt med bilen.... Det er meget sjeldent coilen ryker. Jeg vedder en tier på at det er plugger/pluggledninger. Mondeoen er svært kresen og ømfintlig på dette området. En kjempetips her, er å kjøpe ORGINALT! Ikke nok med at det varer mye lengre, men er såvidt meg bekjent også billigere enn noe annet stred. rundt 500kr for 4plugger + ledninger.
  9. Hvor i landet er det du befinner deg da?
  10. Erikkt

    Strømkabel

    et godt tips er å surre en bit ståltråd e.l. rundt enden av kabelen, teipe godt rundt med elektroteip, og så bruke ståltråden som guide. Det er lettere å trekke kabler på dette måten. Bare pass på å teipe godt, ellers røsker du av kabelen når du drar i ståltråden.
  11. 10 lapper ja.... for den prisen hadde du kunne kjøpt 50 haynes bøker. Jeg må si jeg kvier meg litt for å hjelpe deg, da du bare kunne fulgt rådet mitt fra starten av; nemlig å kjøpe den boka. Anywho, du har nok fortsatt luft i systemet, du må huske å lufte på begge sider...
  12. Erikkt

    innbrudd!!!!!

    Hehe, hvis du skrur fra hverandre dørheisen, så skjønner du hva jeg mener. Det lar seg ikke gjøre uten å enten bruke knappen innenfra, eller ødelegge mekanikken. Jeg holder en knapp på at du glemte å heise den opp :)
  13. Erikkt

    innbrudd!!!!!

    Har du el-heis, så lar det seg ikke gjøre å presse ned ruta, uten å ødelegge mekanikken. Det er 90 graders utveksling på heismotoren, og den greier du ikke vri rundt med tang engang. Er heisen i orden, så er det ikke den veien de kom inn.
  14. Boka hadde vist deg hele prosessen step-by-step med bilder og det hele. Stempelet er det saken som klemmer bremseklossene mot skiva. Ettersom de gamle klossene har mindre bremsebelegg enn de nye, vil stempelet være lengre ute (for å rekke frem til skiva). Når de nye klossene skal inn må stempelet klemmes inn for å gjøre plass til dem. Hvis du skrur av korken til bremsevæskebeholderen, skal du ideelt sett kunne klemme det inn for hånd.
  15. For det første vil jeg si at Haynes boka er obligatorisk, alt dette står i den. Det er den billigste og beste investeringen du gjør i bilen din... Når det gjelder problemet ditt, så er det bare å fjerne de to gummiknottene på skruene som holder kaliperen til festebraketten, deretter skru de ut. Da skal kaliperen være løs. Du må klemme inn stempelet for å få plass til de nye klossene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår