Hei! Har hatt bilen min på verksted nå siste måneden, og fikk den endelig igjen igår, men til nær dobbel pris av hva som var først oppgitt, og jeg søker herved råd. For å gå gjennom situasjonen: Fikk en varsel-lampe i dashbord, bilen gikk i nødmodus, fikk lest ut en feilkode som tilsa at det var en dyse som var gåen. 20. Oktober: Leverte inn bilen på verksted til feilsøking, med beskjed om feilkoden og hva som muligens var feil. 22. Oktober: Fikk telefon fra verksted, dyse var gåen, pris for ny inkl. jobb og feilsøking = Rundt 7000 kroner, godttok dette. 5. November: Hadde ikke hørt noe som helst, ringte de derfor og fikk beskjed om at dyse var byttet, men bilen gikk ikke helt som den skulle, de trengte litt mere tid på seg. 9. November: Ringte de opp igjen, bilen var enda ikke ferdig, de måtte vurdere å sende den på merkeverksted for å få rettet feilen, skulle få beskjed når de visste noe mer. 13. November: En bekjent var innom kontorene for å høre status, bilen hadde vært på merkeverksted og de skulle bare gjøre litt til så skulle bilen være klar. 16. November: Fikk beskjed om at bilen var ferdig. Opprinnelig pris 7000. Fikk regning på 13000. Dette er all kommunikasjon som har foregått mellom oss den tiden den har stått på verksted. Ringte opp merkeverkstedet for å høre hva som var gjort inne hos dem, programmering av dyser og de anbefalte å skifte glødeplugger. Ekstrakostnaden som kom oppå originalkostnaden er 4 nye glødeplugger samt arbeidstid for bytte av disse og 1 time med feilsøking. For å toppe det hele har de kjørt ca. 50 mil og dermed var dieseltanken nesten knusktørr når jeg hentet den. Jeg har muligens skutt meg selv kraftig i foten og har allerede betalt, jeg vet det var fryktelig dumt, men etter en måned uten bil var jeg ikke så gira på å forlate uten bilen. Må jeg bare bite i det sure eplet og la dette gå, eller har jeg noe å gå på her? Har vært veldig fornøyd med dette verksted fram til nå, og har brukt de de siste 5-6 år uten å ha noe som helst å klage på.
Bilen det gjelder er en 2005 Ford Mondeo TDCI 2.0. Har ingen skriftlige pristilbud på oppdraget.