Gå til innhold

Passat B5

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Passat B5

  • Bursdag 05/27/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Passat B5's Achievements

  1. Ja, jeg kan ikke tenke med at det er noe annet enn hjullager eller indre drivknute. Men heller mot drivknuten, da det ikke er vesentlig forskjell i lyden uansett sving, brems eller aksellerasjon. Men har krøpet til korset og bestilt time på verksted så de kan feilsøke lyden for meg. Takk for hjelp :)
  2. Hei, jeg har en ulyd som for meg er helt ubegripelig. Lyden har kommet gradvis de siste månedene og i førsten var det så vidt jeg kunne høre den. Nå er den temmelig merkbar og høres (og kjennes i rattet) tydeligst rundt 50-60 kmt, men forsvinner ikke uansett hastighet. Lyden høres ut som kontinuerlige slag eller kan høres ut som kast i bremseskive. Lyden er helt konstant i forhold til hastigheten og forsvinner ikke selv om jeg setter den i fri eller holder clutchen inne. Den endrer seg egentlig (kanskje litt) ikke heller hverken under akselerasjon eller bremsing. Men det er litt forskjell i lyden når jeg svinger, særlig til den ene siden. Lyden høres ut å være to-tre ganger hjulrotasjonshastigheten. Jeg har byttet alle bærearmer og begge endeledd, høyre hjullager, venstre drivknute, nye skiver og klosser, pluss nye dekk. Med unntak av alle bærearmene, måtte resten byttes uansett. Men lyden er der fortsatt. Jeg har googlet praktisk talt alle varianter av forstillingsstøy, men ingen symptomer er helt like mine. De fleste viser til bærearmer eller hjullager. Kan det være indre drivknute? Eller bør jeg bytte hjullager og drivknute på den siden som ikke er byttet? Veldig takknemmelig for tips
  3. Forskjellige symptomer ville jeg tro krevde forskjellige tråder? Nå er de jo bare samlet under "Problemer med 98 mod Passat..."
  4. Hei, jeg har litt problemer med en 98 mod Passat B3, 1.8, gått 220k. Bilen er en sjelden gang vond å starte. Særlig virker det som det skjer med varm motor. Da virker det nesten som om den bare går på en eller to sylindre et sekund eller to før den hoster seg i gang. Den starter alltid, men det er akkurat i startøyeblikket den hoster litt og ikke helt kommer i gang. Jeg har en tråd om rykkete motorgange som følge av mulig defekt sensor, kan sjedne startvansker ha samme årsak? Takk for tips og råd :pray
  5. Hei, jeg har litt problemer med en 98 mod Passat B3, 1.8, gått 220k. I tillegg til at drivverket er slarkete, virker det som motoren har litt problemer i blant også. Innimellom rykker den til, som om motoren stopper et brøkdels sekund eller no. Dette kan være særlig merkbart når jeg kjører rolig i 70-80kmt, så plutselig nykker det litt helt av seg selv uten at jeg gjør noe spes. Tror kanskje det skjer oftest, eller er mest tydlig når motoren har svak belastning. Uansett er dette svært irriterende. Kan det ha noe med luftmengdesensor eller andre typer sensorer? Eller er det mer alvorlig?
  6. Hei, jeg har litt problemer med en 98 mod Passat B3, 1.8, gått 220k. Det er veldig slark i drivakselen (tror jeg?) som gjør at det rykker og nøkker når jeg kjører, særlig i lave hastigheter på lave gir. Er det drivakselen som er slitt, eller er det noe mer alvorlig? Er det vanskelig/dyrt å fikse dette?
  7. Jeg hadde tilsvarende problem på min Passat. Plutselig en dag når jeg kom ut fra butikken var alle vinduene nede. Ikke fikk jeg de opp igjen før jeg starta bilen. Slik fortsatte det flere ganger, både når jeg låste opp og når bilen hadde stått en stund uten å bli rørt. MEN jeg brukte aldri nøkkelen i låsen da jeg er for lat... Derfor vet jeg ikke om det samme ville skjedd med nøkkelen i låsen. Det viste seg å være flere utslitte microswitcher i låsekassa på førersiden fremme. Et par timer, en loddebolt og en gammel Atari spillkonsoll med noen færre brytere inni seg, så funka bilen som før igjen m'm
  8. Fint om du sjekker. Har fått tilbud på en X16XE for 8000,- hos en bilskrot. Den har vistnok nylig hatt service og gått 150k før eieren kjørte den i et tre :drive2 Takker for input :)
  9. Er det noen her som vet om noen på østlandet (helst østfold) som kunne tatt på seg oppgaven å finne og bytte motor for godt under 22000kr?
  10. Trenger vel strengt tatt bare komplett motorblokk med topp, og da kan jeg vel bruke andre 16v 1,6 liter-motorer, eller? Jeg tror ikke eieren bryr seg så mye om noen få hester mindre, men den X16XE-motoren er ikke det en sånn Ecotec-motor? Og er ikke den lik C16XE foruten eksos- og innsugssystem? Det jeg da tenker på er om det er store forskjeller på motorblokk i forhold til toppen, innsug/eksos og andre tilkoblinger på C16XE og andre motorer(som f.eks. X16XE som kanskje er lettere å få tak i)?
  11. Hei, jeg har en kamerat som har ødelagt motoren sin pga oljemangel (sa gubben på verkstedet). Bilen er en Corsa 1,6 -94 med C16XE-motor. Verkstedgubben skulle ha 13 000,- for en motor som har gått 290 000km(!), pluss 9000,- for å montere den i bilen!! Har ikke selv peil på Opel, men det må vel gå an å ordne bilen hans uten at det koster 50% av bilens verdi?? Noen som har en C16XE liggende, eller vet om alternative motorer som er mer eller mindre "bolt on" uten at den har mindre effekt enn den som står i (når den gikk)? Blir det trøbbel med motorstyringen i bilen ved bytte av motor, eller er det "bare" å koble "riktige plugger i riktige hull"? Svært takknemlig for all hjelp han kan få :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår