Gå til innhold

HSimpson

Bruker
  • Innholdsteller

    116
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HSimpson

  • Bursdag 02/07/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo 2.0 GLX stv.
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Pipercross luftfilter, simons effektanlegg, jbl anlegg, morette-lykter, styling på vei....

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

HSimpson's Achievements

  1. Tøff bil du har fått deg der. Likte endringene du har gjort med den, gjorde seg med mer krom :thumb
  2. HSimpson

    tempratur

    Venstre side av toppen (sett i kjøreretning) like ved coilen. Følg den øvre radiatorslangen mot motoren, den ender der hvor termostaten sitter
  3. Skift tennplugger og pluggkabler så blir nok rykkingen borte
  4. Tøff Focus du har! Likte stylingen på den
  5. HSimpson

    fra 1,6 til 2,0

    Tviler på at styringsenheten er lik i hvertfall. Men hadde vært tøft å fått se hvordan ett slikt bytte hadde gått.
  6. Kjøpte lyktene til min Mk1 hos http://www.realcar.se Var en del billigere der enn fra norske butikker. Realcar har jo åpnet butikk i norge også nå. Lysene mine ble veldig mye bedre etter skifte, og utseendet ble veldig mye bedre også!
  7. Tja, tar du det ut så stopper viskeren i det minste. Må nok skiftes ut for at det skal bli i orden igjen
  8. Heng opp motoren, ta vekk traversen og sett i gang og skru. Mye jobb, men ikke noe spesielle triks.... Radiator, tannstang og motor må henges opp (radiator med to 3mm borr gjennom hullene i toppen, tannstangen med strips e.l). Traversen må sentreres riktig når den blir montert igjen, hvis ikke blir forstillinga skjev. (ikke glem å løsne konverteren når du kommer så langt....)
  9. Sorry å skuffe deg Beanie....oppretteren ville ikke sette dem på!
  10. Originale plugger er Motorcraft. Fusking over 5000omdr høres mer ut som luftmasseføler eller falskluft. Sjekk T-koblingen som sitter like under coilen på EGR-systemet. Ofte at disse går hull på og motoren drar inn luft derifra
  11. Releet som har hengt seg opp? På mk1 (du har mk2) så er det ett gult(?) som sitter på venstre side av sikringsboksen.
  12. Ettersom du ikke for kommunikasjon med styrenheten ville jeg sjekket strømtilførsel til denne først! Start med sikringene, deretter ville jeg sjekket motorstyringsreleet. Har skiftet en del av disse på audi/vw, så det er ikke utenkelig at det er releet. Typiske startfeil på vw/audi som jeg har vært borti er coil, bensinpumpe, bensinpumperele, motorstyringsrele og tenningsbakstykke. Lykke til
  13. Du må få lest ut feilkoder med diagnosetester. Umulig å si hva det vil koste å utbedre feilen før man vet hva den er. Men er ikke uvanlig at luftmasseføleren ryker på disse bilene
  14. Motoren går for magert. Legg inn resten av avgassverdiene (O2, CO2, HC osv) også
  15. HSimpson

    Selger mondeo'n

    Årsmodell og tilstand på karosseri? Står den i Stavanger?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår