Gå til innhold

Knett

Bruker
  • Innholdsteller

    387
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Knett

  • Bursdag 04/12/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilcross og snøscooter
  • Modell (eks S4)
    A6 Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør
  • Motor (eks 1.6)
    2.4 V6
  • Fylke
    Nordland og Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Narvik, i garasjen

Knett's Achievements

  1. D5244TX motoren som skal selges i deler. Blokka blir brukt. [ATTACH]39156[/ATTACH]
  2. Fikk hjelp av en kompis og begynte å kappe litt rust. Har ikke akkurat blitt mindre med årene i garasjen hos meg. :p [ATTACH]39138[/ATTACH] Ble kvitt litt dørk. :) Kutta ut plass for hovedbøyle i innerskjerm under bakre sideruter. Planen er å integrere buret mest mulig i bilen, blir for trangt om det skal stå langt inn i bilen på alle kanter. Mye arbeid, men verdt et forsøk. Regner med det kommer til å bli en del feilbøyde rør. :p [ATTACH]39142[/ATTACH] Prøvebøyde med Biltema rørbøyer, men ble ikke noen videre suksess. Ble litt bedre når vi sandfylte røret, men skal i tillegg forsøke å pusse bakken og olje røret før bøying. Gøy å få satt i gang litt. :) For øyeblikket er garasjen full av beleggningsstein i tillegg til en 200sx som tilhører en kompis av meg. Så for øyeblikket blir det ikke gjort noe med bilen før det er lagt beleggningsstein på gårdsplassen. :p
  3. Vet i alle fall om en Ascona med audifemmer, men ingen flere som jeg kommer på i farta. :) Femmer er mye tøffere enn firer etter min mening. :D
  4. Til bilen er det kjøpt inn tre Volvo femmere av RN type. :) Planen er at de tre motorene skal settes sammen til èn. B5254T2 - Bruker toppen fra denne siden det er VVT på begge kammer. :) B5244T3 - Bruker veiva fra denne siden det er 90mm slaglengde. D5244T - Bruker blokka fra denne siden den er sterkere, 81mm boring og høyere som gir plass til lengre råder. Øvrige deler av dieselmotoren er til salgs! :) Komplett topp, råder, veiv, stempel og bunnpanne. Skal få tatt noen bilder etter hvert.
  5. Måtte prøvemontere framskjermene med de runde lyktene og glassfiberpanseret. :) [ATTACH]39124[/ATTACH] [ATTACH]39125[/ATTACH] I en av lykteåpningene er det tenkt å hente kaldluft til luftfilter. :) [ATTACH]39126[/ATTACH]
  6. Nå blir bilen hugget. Bakakslingen går til Ascona B prosjektet, mens motoren skal i en 960 -95 med M90 kasse i stedet.
  7. Her har det ikke skjedd mye med prosjektet. Bilen har fått stått og ruste uten omsorg og pleie. MEN! Har fått gjort litt, har gjort meg ferdig med 4 år ingeniørutdanning, og nå har jeg begynt i ny jobb som tillater litt annet pengeforbruk. :) I første omgang har jeg nå bestilt isolert garasjeport og dør, og holder på å isolere garasjen for vinterskruing. Håper å få inn porten før jul. Skal begynne å jobbe turnus 12/9, så da bør det ikke være mange gode unnskyldninger for å ikke få gjort noe med Asconaen. :) Har skjedd litt med innsamling av deler, hadde fått tak på 1031 bakaksel (vises forresten på ene bildet). Men denne skal byttes ut med 1041 aksling fra 760'en som også står og ruster. 760'en har gamlingen overtatt, han har kjøpt 960 -95 for å montere T5 motoren i, karosseriet vrakes. Har prøvemontert skjermene med breddere, hadde glemt å legge ut bilde av dette. Så har jeg kjøpt fourlink-kit med kanaler og alt som trengs, stag er elforsinket med uniballs i ene enden og polyuretane foringer i andre enden. Kjøpte rør til bur og rørbøyer på biltema for et par år siden, samt stålplater av 1mm og 3mm. Står bare og venter på meg. :p Har også kjøpt frontlykter med to runde lamper i hver lykt, tenkte å lage trakt i den ene åpningen for innsug til motor. Fant tak i baklykter som er helt røde fra Tyskland også. Skal se om jeg får tatt bilder av alle deler. :) Har selvfølgelig hatt tid til å legge store og kompliserte planer. Men starter i det små med å bygge bur, så ser vi hvor veien leder meg videre. :) Prøvemontert glassfiberskjermer. Skimter rør og plater til høyre i bildet, fourlinken ligger i hylla til venstre for stereo. [ATTACH]34273[/ATTACH]
  8. Har nå fått montert bilen i snurra for en stund siden. Har malt garasjen, holder på å organisere litt, kommer elektriker tirsdag så jeg får litt mer strøm og lys i garasjen=) Tok noen bilder nå i kveld. Når økonomien strekker til blir det bestilt to isolerte garasjeporter. Og deretter kompressor og sandblåseutstyr..
  9. Har hatt et liknende problem som forsvant etter at jeg hadde lagt opp ekstra jording på motoren. Måtte samtidig bytte dynamo og batteri da begge var ødelagte.
  10. Ja, er ganske mye arbeid. Har du rette verktøy for å tilpasse rørene til hverandre i sveisesømmene da? Er usikker på om jeg skal investere i noe selv:p
  11. Høres ut som om du har litt å henge fingrene i over vinteren;) Man må ha noe å holde på med så man ikke blir lei:p Skal titte på KRB-trading. Skal du bygge buret selv fra scratch?
  12. Supert. Hvor bestilte du låsene dine? Heng i, blir feit denne bilen din;) Når satser du på å være helt ferdig og klar til å stille på bane?
  13. Etter å ha kjørt 4x4 kunne jeg ikke tenke meg så mye annet:p Men kunne godt hatt en Opel til bruksbil også. Liker bilene dine, keep up the good work;)
  14. Må bare kommentere litt bak i tråden.. Lurer på hva du har konstruert tegningen av panserlåsene med. Brukte du nibbeltang for å ta ut hullet? og stanseverktøy etterpå? Sorry, er litt grønn på akkurat dette:p
  15. Pen bil, har sett noen bilder av denne tidligere. Gromming:p Turbocontainer er kult.. Må spørre som flere andre: Hvor har du fått tak i endepotta?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår