kennyo
Bruker-
Innholdsteller
114 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om kennyo
- Bursdag 01/27/1974
Contact Methods
-
Bosted
Bergen
kennyo's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Citroën C5 her. Jeg er heller ikke noe merketrofast lenger. Var veldig "japsete" før, men etter at det er blitt mer og mer samarbeid i bransjen, ser jeg ikke poenget med å låse meg til et bestemt land / merke lenger. Vi prøvde de aller fleste stasjonsvogner og fleksibiler som var i markedet, men det ble ganske fort klart at vi kom til å ende opp med en fransk bil. Ingen av konkurrentene kunne stille opp mot utstyrsnivået ift. prisen og komforten som disse bilene hadde. Og med den "fantastiske" norske veistandarden, fant vi ut at tyske biler med knallharde seter og ditto fjæringer ikke var veien å gå, i alle fall ikke når prisene som var oppgitt var for biler nesten fullstendig ribbet for utstyr i tillegg. Japsene var mer komfortable og "riktig" priset, men manglet en del på utstyrsfronten de også. Svenskene følte vi priset bilene sine som om de skulle vært laget av gull, til tross for at det bare var snakk om helt vanlige stasjonsvogner, og de var heller ikke helt på høyden med komforten. Så når vi da prøvekjørte en "ekte" Citroën med hydraulikkfjæring, var vi vel halvveis solgt. Når vi i tillegg sammenliknet utstyr, pris, vedlikeholds- og driftskostnader falt altså valget på C5 (1,6 HDi). Og det er den DESIDERT beste bilen jeg noensinne har kjørt (Drømmer om en C6-tur en vakker dag ;) )! Og jeg har kjørt maaaange forskjellige biler i de fleste prisklasser og motorstørrelser! Den har nå rullet 25.000 problemfrie km, og vi gleder oss til hver eneste langtur! :) Merci, Citroën-ingeniører! :) Men det vil ikke si at vi ikke prøver massevis av forskjellige merker neste gang også. :)
-
Hvilke varebiler/firmabiler kan man kjøpe som 5 seter?
emne svarte i kennyo sin umek i Annet bilrelatert
Du får Peugeot 807 med 3 seter foran, skyvedører og grønne skilter: http://www.peugeot.no/configure/modellutvalg/src.php?id=3092 Citroën sin variant, C8, kommer merkelig nok kun med to seter om du skal ha den på grønne, selv om det er "samme" bil. Forstå det den som kan... Ellers kommer vel biler som Transporter, Hiace, Sprinter o.l. med tre seter også. Men disse er jo "humpetitten" å kjøre i forhold til 807 da ;) -
Toyota Yaris Verso! Går og går og går.... Behagelig å kjøre og er snill på forbruket (Har kjørt 1,3 bensin). Grunnversjonen har ikke veldig mye utstyr, men det vil jo variere. :)
-
Hehe, men Opel-forhandleren burde jo ha gode seter i utstillings-bilen sin? Det var siste, nye modell vi så på ja. Men for all del: Har vel hørt omtrent like mange som er fornøyd med Zafira, som de som ikke er det... Uansett er mitt beste tips å prøve forskjellige biler. Det jeg liker, er ikke sikket andre liker og vice verca... :)
-
Vi var for noen måneder siden på jakt etter "grønne-skilt-bil" selv og da prøvde vi flere som også kommer med 7 seter. Nå endte vi vel og merke opp med Citroën C5 stasjonsvogn (som vi er kjempefornøyd med), men om vi skulle hatt 7-seter, hadde vi nok endt opp med enten: Toyota Verso (Tror den kommer med 7 seter...), Citroën Grand C4 Picasso eller Citroën C8 (evt. Peugeot 807 som er "samme" bil som C8). En liten joker er også Mitsubishi Outlander (er heller ikke helt sikker på om den kommer med 7 seter, men det er lett å finne ut av). Må også nevne Peugeot 307SW, som er en super bil å kjøre, men som 7-seter blir den kanskje litt trang. Vi prøvde både Touran og S-Max, uten at vi likte disse. Komforten var elendig i Touranen og så ristet og skranglet den som en gammal skraphaug (ja, vi snakker om en NY bil her...). S-maxen var bedre, men var alt for høyt gearet for køkjøring. Dessuten var interiøret allerede svært slitt, til tross for at den bare var gått 25.000 km. Men Galaxy virket mer solid, uten at vi prøvde denne av den grunn. Den ble litt vel stor for oss. Men for din del, er den kanskje verdt å se på. Hva Zafira angår, syns jeg setene i den mest minnet om en trebenk i parken... Du må nesten vurdere hvor mye bagasjeplass du trenger når alle 7 setene er i bruk. Men i alle fall ville jeg testet de franske jeg nevner og gjerne kikket litt på japsene også. For vår del, slo vi ganske raskt fra oss de tyske i alle fall. Noe vi aldri har angret på ;)
-
En oppfordring til alle som ferdes på norske veier
emne svarte i kennyo sin TG opel i Annet bilrelatert
http://www.geocities.com/eirik_andreassen/jaevla_syklist.html Så vidt meg bekjent ikke noe forbud mot å vise smidighet og sunn fornuft, uavhengig av fremkomstmiddel. Noen 2-hjulinger burde bil flinkere til å hjelpe trafikken bak forbi og noen 4-hjulinger burde tåle å ligge bak disse et lite stykke uten å gå av hengslene av den grunn. Forøvrig er dette lovteksten i Vegtrafikkloven: § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Altså: Følg denne alle parter, og det går veeeldig bra. :) -
Beklager, men her (også) viser Staten liten nåde. Dersom det ikke er endret i år, må du værsågod betale hele ruklet innen kl. 23:59:59 15.03.2007. Et sekund over midnatt, og det genereres automatisk et "straffegebyr" på det jeg mener å huske er 250,- (correct me if I'm wrong). Ville tatt en liten runde med dådyrøyne til noen du kan gjøre slikt til, og spurt om å få låne det du mangler. ;)
-
Vet det, det var bare ironi fra min side. Dog er det sikkert nok som ikke vet det, så greit å informere uansett! :)
-
Noe som virkelig monner for miljøet er å slutte å ta opp den jævla oljen! Men vent litt: Uten olje: Ingen bensin/diesel til bilene, og ergo heller ingen inntekter fra bilparken (i alle fall så lenge bilene bruker avlegse forbrenningsmotorer basert på fossilt drivstoff som energikilde...) Og uten olje: Ingen oljeinntekter... Men miljøet vinner jo da... Det store spørsmålet er vel egentlig hva som er viktigst: Miljø eller penger. Foreløpig er vel svaret åpenbart. Enn så lenge? Ikke vet jeg...
-
bøtta: Litt off topic, men syns du ikke der er flott med privatbilistene som ikke skjønner at du trenger HELE rundkjøringa med vogntoget ditt? At selv om du åpenbart skal til venstre / helt rundt må du ligge til høyre pga. de fysiske lover? At deres fantastiske "jeg kommer jo fint forbi i venstre felt, jeg" manøver stanser HELE trafikken bak dem? (hvis du ser dem og ikke lager pannekake av dem da ;) ) Og overheng: Hva er det? Bare noen tanker...
-
...for å gjøre en kort historie lang (haha), kan jeg nå informere at vi er blitt stolte og fornøyde eiere av en 2006 C5 1,6Hdi stasjonsvogn! Rett og slett en fantastisk bil å kjøre! :)
-
Takk for det, og jeg tror han gjør et godt valg med å velge C8 igjen. :) I går tok vi en siste kontroll av bilen, og det viser seg dessverre at den blir for bred for oss :( Burde ha sett dette på første testen, men det gjorde vi altså ikke. For å slukke sorgen, satt vi oss for moro skyld inn i en C5 som stod utstilt. ...og nå blir det prøvekjøring av en C5 i stedet :thumb
-
Fikk bekreftet at C4 Picasso ikke kommer på grønne skilter, så da er den nok uaktuell. Selv om det er god plass baki med setene lagt ned, er den ikke bra nok til vårt bruk da. Noe som gjør C8'en desto mer aktuell for oss... ;)
-
Kan du ikke få et prisoverslag fra verkstedet i Trondheim da? Det må vel fikses uansett, og det er vel ikke gratis i Bergen heller, selv om du gjør det selv? Du å vel ha litt deler og dilldall, og så vet jeg ikke om du vil regne inn din egen "timepris" om du skjønner... Evt. kan du jo sjekke flere verksteder i Trondheim, om du syns dette er for dyrt. Forespurte et liknende transportoppdrag for en stund siden, og uansett hvor mye vi snudde og vendte på det, var det billigste å frakte bilen på henger med egen evt. bekjentes bil.
-
Ja, vi venter i spenning på ja/nei til C4 på grønne skilter. Venter svar neste uke. Vet det om Outlander / C-Crosser og 4007 ja. Men vi regner med at vi kjøper ny bil før franskmennene sine kommer på markedet. Godt å høre at alt er bra med karrosseri på C8! Vi er litt ambivalente ift. Citroen. C4 Picasso er billigere i drift og innkjøp, og har en spennende moderne design. Men C8 fant vi mer komfortabel, og vil nok ha større nytteverdi for oss (Det er vel en grunn til at den som 7-seter koster ca. 150k mer enn C4...). Men alt står og faller vel egentlig på ja/nei til grønne skilter på C4. Om det blir nei, er C4'en ubrukelig for oss, da gulvet bak ikke blir 100% flatt (har testet) :( Sender deg e-mail-adressen min til deg på PM, vil gjerne se bildene, skal bli spennende å sammenlikne C-Crosser med Outlander i alle fall! :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.