Gå til innhold

Olsen240

Bruker
  • Innholdsteller

    95
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Olsen240

  • Bursdag 08/14/1990

Contact Methods

  • Bosted
    På utkanten av myra!

Olsen240's Achievements

  1. Olsen240

    motor fester

    hei og hopp http://www.pbase.com/jaodesign/140_motor_mounts der har du noen fine bilder
  2. Heisann har noen litt artige problemer med pajeroen min nå.. sliter litt med vindusviskere og lys.. problemet er som følger: jeg får ikke skrudd på lyset, kjøre lys funker men får ikke skrudd på lyset slik at jeg får brukt fultlyset mitt, samtidig visst jeg prøver å skru på lyset så fungerer ikke vindusviskerene? noen som har noen peiling på dette? har prøvd å sjekke jordinger, sikringer og koblinger. releer har jeg ikke sjekka, hvordan gjør jeg dette? lurer også på om det er bryteren? men det høres vel ut som en kortsluttning eller jordingsfeil i el.nettet eller hva mener dere? takker for svar.
  3. har målt min til 1.07 på sommeren med småkjøring. men på vinteren derimot har jeg målt til 1.8 grunnet at motoren ikke blir varm nok og det blir mye kjøring med litt choke.
  4. du må ha en tenningslampe.. så står det temmelig greit forklart i bruksanvisninga til tenningslampa. De måla står forøvrig på det nederste reimhjulet forann på motoren. så er det et merke på det dekslet som du sikter på når du bruker tenningslampa.
  5. heisann holder på med et lite motorprosjekt og lurer på følgende, skal ha en oljefilterflytter på motoren for å ha olje filteret stasjonært i motorrummet grunnet plassmangel, derfor lurer jeg. kan jeg da kjøre trykkslangen innom oljekjøleren eller må jeg bruke den sandwichen som ligger bak oljefilteret orginalt? også lurer jeg på om jeg kan bruke slangeklemmer eller om jeg må ha slanger som er pressa? mvh david
  6. ja er det noen som kommer da? var der oppe i dag var ikke så veldig bra oppmøte satser på bedre oppmøte den 25te :D
  7. er vel ikke noe sånt å få tak i.. men vet at du kan modifisere ss autochrome grenrøret.. du finner det om du søker på ssautochrome på google.. koster greit med penger da.. billigre å lage en overgang fra det orginale.. sånn som mange andre på forumet har gjort
  8. Hei og hopps har tenkt å handle felger fra denne karen: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16123660 Ser at felgene leveres med ET13 lurer på om dette går ann på bruke på en volvo 142 har ikke en videste peiling på dette men lurer også på om jeg bør handle 17 eller 18 toms, frister mest med 17 for å hindre subbing i skjermkanter osv. Hva mener dere? er jo relativt billig!
  9. det med å shimse motorfestene? mener dere å shimse opp gummien eller å shimse de ut fra blokka? Og gjelder det samme for b21 motor? er jo i utgangspunktet lik til b230?
  10. men om den skal være skråstilt da? noen som har noen geniale svar på det??
  11. heisann har fått tak i svinghjul og komplett innsprøytning med ledningsnett samt hjerner fra turbo motor. Men mangler fortsatt den trigger sensoren, lambda sonde og trykkplate og clutch. skrik ut om noen har :)
  12. heisann dere har nesten klart å overbevise meg hehe. må bare få tak i et svinhjul Rop ut om noen har :) ? Men innsug og dyser kan brukes fra en non-turbo bil også da? regner med jeg må ha litt større dyser med turbo eller? har i hvertfall en kamerat som har en 91mod 240 som han selger litt deler av og der er det jo komplett motorledningsnett, alle bokser og alle følere samt innsug, så lurer på å kjøpe dette av han da visst det kan brukes med turbo. og en annen ting, kan jeg bruke b21 clutch på b230 svinghjul?
  13. ok si at jeg finner ut at jeg skal bruke lh 2.4, da må jeg ha en trigger sensor på svinghjulet og et annet svinghjul, hvilke svinghjul kan jeg da bruke? og er disse bolt on og hvordan blir det da med clutchen hvilken clutch kan brukes og kan jeg bruke et lh 2.4 sprut som ikke er fra en turbo motor på en turbo motor?
  14. heisann har kjøpt meg en b21et som jeg skal plumpe nedi 142en min og da har jeg litt spørsmål angående denne motoren Har funnet ut at jeg skal bruke den orginale k-jet mekaniske innsprøytninga iogmed at jeg ikke har verken kunnskap,tid eller råd til å bygge om til datasprut enda. vet at dette er et forhatt bensinsystem men sånn blr det.. så da lurer jeg på trengs det noe elektronikk til k-jeten? har kjøpt en motor som mangler litt så er ikke sikker på om jeg har fått med alt. Hva må jeg gjøre med k-jeten for å ta cirka 200hester utav motoren? en annen ting som også manglet var turbo, har kikka litt rundt og orginalturbo er ikke verdens letteste ting å få tak i brukt, så da har jeg fått tak i en orginal cosworth turbo å putte på. det jeg lurer på da er om det går greit med den på b21et motoren min? og hva trengs av tenningsystem, da dette ikke fulgte med så må jeg jo få tak i dette, har skjønt så vidt at b21et hadde elektronisk styrt fordeler? stemmer dette? og er det vanskelig å kople opp? som dere skjønner har jeg null peiling på dette og takker så meget for svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår