Gå til innhold

Kaasin

Bruker
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kaasin

  • Bursdag 08/23/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim/Bø

Kaasin's Achievements

  1. Sjekk rundt på huggerier, og se etter billige delebiler med rett motor. Mondeoene er ikke verdt mye, slik at en kan finne de rundt om. Du er litt uheldig, siden din motor er skjeldnere, men du finner nok noen hvis du har is i magen.
  2. Dette skjønner jeg ikke. Hvis en advokat kan få anmeldelsen, så kan i allefall du også få den. En advokat representerer deg, og har ikke noe mer innsyn i dokumenter som omhandler deg, enn det du selv har...
  3. Du vet at du er den som har tapt denne diskusjonen ikke sant?
  4. Nå bør du roe ned nerva her. Det de over her sier stemmer, når bilen går så kommer all spenninga fra dynamoen. Derfor blir det veldig viktig å oppgradere kablingen i motorrommet for å unngå store spenningsfall til alle deler i bilen. Her kommer også kablingen til forsterkeren inn. Selvfølgelig handler det om hvor mange ampere som trekkes av systemet over et gitt tidrom som gir spennigsfallet, derfor det blinker i lysene når forsterken trekker mer strøm til høyere volum. Energimengden som blir lagret i en kondensator er faktisk så liten at den blir brukt opp på meget kort tid, mye før et slag fra bassen er over, og dermed blir kondensatoren enda et ledd som trekker spenning fra resten av systemet. Det som er faktisk medisin for bilen er større dynamo, tykkere ledninger og større batteri. Eksempel kan regnes ut: En kondensator på 1F som er ladet til 14volt vil ha en energimengde på 9,79J. Det er ikke mye. Hvis en sier at forsterkeren trekker 500watt så varer den energimengen i 0,0192 sekunder. Etter at kondensatoren er utladet vil den lades opp til spenningen i resten av systemet, og dermed være en ekstra belastning. Mvh Kaasin
  5. Hvem snakker er de du snakker om her? Alle ingeniører kan legge frem dokumentasjon på alt slikt, så vidt en gjør beregningene.
  6. Hmmm, det kan jo hende at en ikke trenger å ta det til TUV? En kan f.eks. lage papirene selv. Det gjøres ved hjelp av kunnskap, noe som jeg skjønner at ikke du vet noe om. En ingeniør kan dimensjonere stål, braketter, sveiser, bremsesystem ovs. og legge frem dokumentasjon på det. Det er faktisk utdannelsen deres. Og så må vegvesenet spesifisere hvilken dokumentasjon de vil ha. Om vegvesenet vil godkjenne noe som ikke er laget av et firma de kan peke på hvis noe går til helvete er noe annet. Fysikken oppfører seg ikke annerledes uansett.
  7. Lurer på hvor de setter grensen for hva som er trimming mot hva som står i vognkortet. Siden motorer har individuelle forskjeller som vil fordele seg som en tilnærmet gausskurve, med forventningsverdi lik oppgitt effekt. Vil de gå et fast tall fra denne forventningverdien, eller et standardavvik? Det vil være ganske lett for chiptrimmere som har moderat effektøkning å argumentere for at deres bil kan ligge i en ytterkant av kurven, og dermed har mer effekt. Det er et vitenskapelig faktum at det vil være tildels store forskjeller i effekt i ellers like motorer.Hvis ikke trimmingen er synlig skal de få et ganske stort problem med beviser. Og det med justervesenet, og å følge standarder tar jeg som en selvfølge. Hvis ikke kunne de bare glemme å komme med dette i et rettsoppgjør, spesielt når en tenker på teknisk vitenskapelig kompetanse hos diverse folk i politi og BT. ---Skremmende lavt hvis en tenker seg om.. Kristoffer
  8. Hvorfor i helv*** skal du ha oksygentilførsel? Rent kjemisk er det den enkleste måten å få brann på. LUFTtilførsel er en bra ting, men det er for å kjøle ned forsterkeren. Du burde vite bedre som forhandler.... Mvh Kristoffer Kåsin
  9. Det er 3 utganger på denne. Front, bak og sub.
  10. Jeg har ikke solgt den nei. Jeg vil selge den for å gå opp til noe bedre, skal ha en spiller slik at jeg kan ha muligheten for å dele aktivt på forsterkeren min. Det er iallefall planen, hvis jeg får solgt spilleren jeg har nå.
  11. Hei Selger min nesten ubrukte Sony cd-spiller. Den ble kjøpt i vinter. Sony, med USB og AUX tilkobling i fronten. 3 linjeutganger 4 x 52Watt, fjernkontroll følger med. Sony CDX GT620U fra bilradiospesialisten i Trondheim Kunne tenke meg rundt 1300 da den er helt fin. Kristoffer
  12. Jeg har en Genesis Fivechannel, den er fra 1999 solgt i 2000 stod det på kvitteringen jeg fikk med. Spilleren er bare å kaste eller? Var faktisk ikke klar over at spilleren hadde så mye å si, den skal jo bare tolke signalet som ligger i kildefilen. Kanskje jeg skal prøve å bytte til meg noe eldre som har bedre lydkvalitet. Hvilken type spiller burde jeg opp i? Hvordan spiller Seas Lotus? Og kan jeg få de med 2x4 Ohm spoler slik at jeg kan ta ut det Genesisen kan gi på sub kanalen? Den er stabil i 1 Ohm, og gir bra med ekte power da: 360w rms
  13. Hei Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny sub, for å bygge meg en ny kasse, samt å få mer ut av anlegget. Jeg kjører med en Sony HU, CDX GT620U, som jeg kjøpte i Januar. Jeg kjøpte den når min forrige tok kvelden, og BRS i Trondheim er nærmeste nabo, det var de som anbefallte denne . Den har 3 utganger og alle tilkoblinger, USB og AUX. Videre har jeg Hertz HSK 165 brokoblet på en Genesis Fivechannel. Det er på subkanalen jeg skal ha noe litt bedre nå, jeg tenkte jeg skulle kjøre belastningen ned i 1 eller 2 Ohm og trenger anbefallinger på sub som ikke er så dyr. Forsterkeren gir 360 RMS i 1 Ohm. Jeg er student, så pengene er et problem. Byggematerialer er ikke noe problem, da jeg kan få dette på universietet eller hjemme i sommer. Jeg har kjøpt stereobitene litt etter litt som en løsning på pengeproblemene. Et element som har god dokumentasjon er en fordel, da jeg vil gjerne lære videre om bygging av kasser og lydparametre. Jeg er på 4 året med siv.ing. studie, og har en god teknisk innsikt, men mest på mekaniske systemer. Jeg har en Arizona Eagle båndpasskasse nå. Den ble kjøpt til 18årsdagen til søstera mi. Jeg bruker denne da ho har brent monoblokka si i russebilen. Det er en ferdigkjøpt enhet. Min gamle Audiobahn ble ødelagt når jeg tryna i trappen med den i hendene. Men ingen av disse har imponert noe særlig. Musikken jeg hører på er ganske variert, men mye rock, og endel radio til og fra jobben på sommeren. Merker at anlegget ikke takler f.eks Rage against the machine så veldig bra idag. Det kan komme av innstilligene også, men der tenkte jeg å prøve meg litt frem etterhvert. Er ganske interessert i å prøve ut forskjellige løsninger, f.eks 2 billige subber eller 1 litt dyrere. Kommer også ann på hvor mye plass en kasse vil trenge i forsjelllige konfigurasjoner. Bilen det gjelder er en Ford Sierra, kombikupe. Mvh Kristoffer Kåsin
  14. Det cossiemk1 mener er at det er bedre å bygge kasse til elementet som du skal bruke. Det er ikke slik at en kasse fungerer like godt til alle elementer. Både til lydkvalitet og lydtrykk er det forskjellige optimale kasser. Og de kassene som selges er ofte ikke passende til det elementet som du har kjøpt utenom. Kaasin
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår