Gå til innhold

c20let2k

Bruker
  • Innholdsteller

    610
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om c20let2k

  • Bursdag 09/07/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 1.8Tq
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Mye
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Troms

c20let2k's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Gjelder en gammal saab 9-3 fra 2001. Vannpumpa skar seg, ble stort slakk i hjulet som driver vannpumpa og den står rett ved dekselet til registerkjedet på disse, er registerkjede dvs det er olje bak dekselet. Gamle vannpumpa har skåret et spor i dekselet, det har blitt en liten lekkasje, og siden det er en omfattende jobb å demontere dette dekselet så har jeg bestemt meg for å prøve å tette dette med kjemisk metall. Har jo lest å hørt om folk som har tetta bunnpanner med større skader enn dette med kjemisk metall, og der er det jo også olje konstant. Jeg så at en lokal butikk hadde dette: https://www.jernia.no/Produktkatalog/Jernvarer/Festemidler%2C-lim-og-fug/Plastic-Padding-Kjemisk-metall-130ML/p/66380700 Noen som har testet dette produktet eller? Det står opptil til å tåle både olje, bensin osv, og opptil 160 grader, noe det aldri blir på stedet jeg tenker å bruke dette. Hullet i seg selv er kansje max 1cm langt, 5-6mm i bredde. Skal slipe fint rundt området tenkte jeg, er litt slipespor etter at hjulet til vannpumpa har ligget inntil dekselet, for så gjøre det godt rent med bremserens osv, for så legge på dette, et godt og gjevnt lag. La det tørke en god stund for så finpusse det med sandpapir så hjulet til vannpumpa ikke kan komme borti siden det blir en liten 'hevelse' der det er lagt kjemisk metall på. Fant et bilde av en som har vært ute for det samme, han skrev også at han skulle reparere med kjemisk metall, men det ble aldri noen oppdatering etter det, og tråden er noen år gammel. Det er jo ikke noe belastning eller trykk på dette området, oljen renner liksom bare litt rundt for å smøre kjedet eneste, ikke er det olje i mengder der konstant, som i en bunnpanne forex. Dette er bildet han la ut, der kan du se hvor pumpehjulet har tatt i, og nei det er selvfølgelig ikke hull hele veien, kun helt nederst, lite et. Hjulet som er der lekkasjen er er hjulet til vannpumpa, den har jeg skiftet i all hast da jeg måtte komme meg hjem, var langt hjemmefra når det skjedde, men så ikke at det var såpass 'omfattende' skader der, så jeg merket først etter et par dager at det lakk olje derfra.
  2. Du trenger nok noen andre stempler med lavere komp for en slik effekt.. ARP bolter i topp, toppakning fra foreks cosmetic osv.. Du sikter meget høyt i effekt i allefall for og være en nybegynner, samt håper du vet hva kostnaden på noe slikt fort havner på..
  3. Hadde vært morsomt og sett hvordan dette ser ut ja. Husker ikke hvordan k03 eller k04 spooler, kjører selv med Prescision 5557 turbo på min A4 :) Btw, din Astra også på bildet? C20LET i den eller turbokonvertert XE motor? Går nok spendstig greit den og tipper jeg.
  4. Kom gjerne med flere bilder av motoroppsett. Hvordan var spoolup på denne Frankenturboen kontra den orginale? Holder disse turboene så langt som til 280 ærlige hk?
  5. AC Kondenseren i en Audi A4 jeg driver og retter opp fikk seg en liten trøkk her før jul, så AC anlegget ble tømt for gass såklart.. Bilen begynner og bli ferdig, ny kondenser er på tur, tørkefilter må vel også byttes siden anlegget har stått tomt? Tåler AC kompressoren at anlegget har stått tomt en stund, det har jo ikke vært i bruk heller.. Noe annet som må byttes for at dette skal fungere igjen?
  6. Jeg kjenner Protrim godt, men prisene deres er ikke de laveste siden det er snakk om bare en clutch til sånn ca orginal bil..
  7. Finner ikke så mange clutch'er til disse bilene.. Er en Omega A med 3,0 24v motor.. Trenger ikke en som er noe spesielt mye sterkere enn den orginale akkurat da.. Denne vil vel fungere greit: http://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Kupplung-NEU-Top-Qualitat-Werkstattqualitat-/280757949521?pt=DE_Autoteile&hash=item415e7a5451#ht_3675wt_982 Er da neppe noe svakere enn den orginale..?
  8. Nei stemmer som bellduck sier, jeg vil ikke ha de så så enkelt er det.. Sladdebil er uintresangt, det har jeg Audi TQ'en min til, men der på ingen måte en bruksbil så den brukes kun når jeg føler for det.
  9. Mercedes skal jeg på lik linje med franske biler desverre aldri eie..
  10. Skal kjøpe meg en billig bruksbil, helst med diesel motor.. Pris er rundt max 20-25k, men jeg aner ikke hva jeg skal se på? Jeg har sett litt på Ford mondeo, opel vectra samt astra.. Noen andre forslag? Skal være hengerfeste på bilen..
  11. Noen som sitter med erfaringer hva en original C30SE motor kan tåle av turbobygge? Altså uten store inngrep på motoren som skifte stempler, gjøre større inngrep med topp, muliggens råder dersom nødvendig da men.. Jeg har en kjenning som har skrudd mye Opel, men han har lite erfaring med akkurat dette så jeg tenkte og høre om det er noen som har noen formening om dette?
  12. Har foresten en OBD kabel med USB fra før av. Skal teste og se om denne kan brukes med vag-com lite eller noe slikt først, noen grunn til at den ikke skal fungere?
  13. Så denne her vil fungere fint med både B5 og B6? Var B7 jeg mistenkte den ikke var kompartibel med, men det er ikke noe problem.. (foreløbig).. :) http://www.bildiagnosebutikken.no/bildiagnose/audi/vag-com-409-1.html
  14. Kan jeg bruke foreks denne vanlige vag-com kabelen på en 04 B6 1,8T A4? http://www.bildiagnosebutikken.no/bildiagnose/audi/vag-com-409-1.html Er det foresten forsjell på den over og denne fra ebay? http://viewitem.eim.ebay.no/USB-KKL-OBD2-Profi-Diagnose-Interface-VAGCOM-AUDI-VW/380342822516/item Er ikke så stødig i tysk.. Eller er denne såpass ny at den må ha en annen kabel? Takker..
  15. Jada det er gode piggdekk på både henger og transit'n så tror det skal gå ganske greit.. Jeg jo langs E6'n og ikke innom noen bratte kneiker i boligfelt eller lignende..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår