Gå til innhold

JensO

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JensO

  • Bursdag 11/07/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Vestlandet

JensO's Achievements

  1. Nei det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.. *ut å måle* jippi! 12V! :D takker! Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det i sta.. :S Men sånn er det! ;)
  2. Det har jeg aldri vært borti før for å si det rett ut... :P Svart(-) mot rød(+) og gul(mem) gir begge samme spenning på 6-8v :S
  3. Jeg holder på å montere ny cd-spiller i en CR-V 1990mod, det som er så snodig er at ved kun tenning har jeg ca 6-7V mellom + og -, og med motoren i gang har jeg ca 8V, dvs ca halvparten av hva som er på batteriet(målte det også for å være sikker). Så nå kjenner jeg at jeg er litt skeptisk.. CD-spilleren som sto i fungerer fint, men den klarte aldri å holde på minnet, byttet da om på + og memory kabelen så jeg får minnet, men da slår den seg ikke av med tenninga, noe som er helt ok, men madammen ville ha mulighet for USB så da kjøpte vi en ny spiller som nå skal monteres, det var da jeg oppdaget problemet. Jeg kan sikkert bare montere den ny og den vil funke fint, men det må da være en grunn til at det kun er halv volt frem til spilleren?? Dette er målt på den store breie koblingen som er originalt i bilen. Noen tips og forslag?? Jeg ser for meg en kortslutning på ledningsnettet som tapper strøm og det er jo ikke bra i henhold til brann....
  4. Bilen ble importert til norge i 2000 som toseter, monterte baksete i fjor. Bilen er forsåvidt hel og grei og i daglig drift, et par feil som jeg vet om er at kupe-vifta ikke funker, funker litt i krappe høyresvinger så er vel snakk om dårlig kontakt en plass.. venstre baklys(kjørelys) har dårlig kontakt, funker etter en dunk når det en sjelden gang ikke funker, bør ta forstillingskontroll da jeg tror den har begynt og spise dekk fremme. Ellers har den gått rett over 290k km og funker greit. Har piggfrie vinterdekk, to så godt som utslitte fremdekk, på 15" stål (15" audi alu felger medfølger, de er minst like stygge som stålfelgene! :well: ) På sommer har jeg 18" alu, over halvslitte fremdekk der også hvis jeg husker riktig. Bilen er langt fra strøken men helt grei! hbo. 25k inkl 18" felgene.. Send en mail på jenso ætt jenso dott net da jeg sjeldent er her inne.
  5. Har en masse deler fra den gamle bilen min st�ende Bl.a: Motor, ca 40k km (komplett byttemotor med turbo og overhalt dynamo) 5girs manuell girkasse, ca 270k km Justerbare dempere fremme med fj�r. Komplett skinn interi�r, framseter + bakseter + d�r trekk radiator, intercooler(?) oljekj�ler, alt som var fremme der er helt. en masse sm�tterier panser (med steinsprut) .. alt har st�tt lagret innend�rs foruten motor og girkasse som st�r ute under presenning. Smalt bilen for 2-3 �r sida men har bare blitt sittende p� delene da jeg egentlig planla og kj�pe en ny vectra b, men har ikke kommet over en billig bil med vraka motor og slitt interi�r etc, s� da har det ikke blitt til noe.. Send meg en mail p� jenso �t jenso dott net da jeg sjeldent er innom her.. Delene befinner seg like utenfor Haugesund
  6. hadde samme symptom som deg på en 2.0 DTH, 98mod, der var det luftmåleren som hadde tendensene til å føkke.. har forresten plenty med diverse deler til den bilen! send meg en mail på jenso at jenso dot net for er ikke innom her så ofte..
  7. Må innrømme jeg tok google og IBAN nr til hjelp og fant en pent brukt bok i UK for 147 NOK inkl frakt, så håper bare det er som det sto "som ny" og ikke det er oljeflekker og olje-fingeravtrykk over all den viktigste informasjonen :P
  8. #1: hvor får jeg tak i denne boka? http://www.bildiagnosebutikken.no/haynes-boker/bilhandboker-engelske/skoda/skoda-felicia-petrol-and-diesel-95-01-m-to-x.html vil denne funke f.eks? Pickupen er vel strengt talt basert på felicia? #2: Skal sjekke opp at glødepluggene funker som de skal, når det kommer til batteri så har jeg vel egentlig muligens kommet frem til at det må byttes, hadde det til lading i 3 dager med denne smartladeren (uten (-)pol tilkoblet) men enda så kom den aldri lenger enn til "charging", hadde et annet batteri på lading her med den som er en del større og det tok ikke så lang tid, så regner med at batteriet her kan lage en del krøll. #3: de skal jeg kikke på! #4: da er i alle fall ikke hjernen gåen!! :P #5: ang tanken så var det over halv tank i vinter, samt jeg fylte på enda 20 L, dvs nå er den så godt som full. Kan jo prøve meg med en kondensfjerner, men det får bli etter det andre. ang "ps"; jeg vet at om man blander vanlig diesel og biodiesel så kan det klumpe seg og hele systemet må renses da dette blir som voks eller noe i den dur, hvis det har vokset seg i dieselpumpa, hva pokker gjør jeg da??? "voks smelter ved varme, hva med og gjøre som den gamle læreren min gjorde under traktoren, brenne bål!" :P haha takk for info Skody! :cheers:
  9. Ja glødinga ser ut til og funke, lampa slukker etter et par sekunder som normalt.
  10. Nå har jeg prøvd og lufte men til ingen nytte virka det som :/ Er det noen enkel måte og sjekke om hjernen er gåen??
  11. var nettopp under bilen en tur og leita etter drivstoffpumpa, men fant ingen åpenlyst rundt tanken, hvor er den?! :confused: så vidt jeg kunne se gikk det kun slanger/rør fram mot motorrom og der går de rett i et filter. så rett på diesel pumpa..
  12. jeg har! send meg en mail på jenso _a_ jenso _dot_ net
  13. God dag godtfolk! Jeg har en 2000 mod pickup som har stått stille siden romjula i 2009, prøvde og starte den regelmessig, men en dag var det tomt for futt, så jeg var på biltema og kjøpte meg en slik "smart-lader".. Den har da en vinterfunksjon som lader med 15,1v istede for 14,4v Noe ikke jeg tenkte på var og koble fra (-)pol dukenukem Dette endte da med at jeg ikke får start på den, den kinner som bare det, men det er ikke tegn til liv. Noen som har noen tips?? Jeg står med en delebil på handa men lurer på hvor jeg skal begynne, har hørt at drivstoffpumpa har en tendens til og være et H på disse bilene, men jeg kan ikke helt skjønne at det skal være den. Kan hjernen ha tatt kvelden av den litt høyere volten? Hvor er hjernen i denne bilen og hvor finner jeg drivstoffpumpa? ps: jeg har sjekket alt av sikringer jeg fant på passasjersiden og noen fremme under panser uten og komme noe videre. Når sant skal sies så har jeg også dette velkjente vannproblemet, skumgummien over pedalene blir våt og det drypper til slutt på beina. svært irriterende gitt! Takker og bukker for alle tips og råd :) EDIT: er en 1,9 diesel.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår