Gå til innhold

mopedgutten

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mopedgutten

  • Bursdag 02/03/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bilcross\fikse mopeder
  • Modell (eks S4)
    manta b75mod
  • Biltype (eks Audi)
    opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1975
  • Yrke eller sivil status
    skole
  • Motor (eks 1.6)
    2,2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    borret til 2,2 !mahle stempler,2 enkle stromberg,grenrør,osv

Contact Methods

  • MSN
    hondacr14@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.hilmersson-racing.com
  • Bosted
    bergen

mopedgutten's Achievements

  1. jeg kjenner en som har som er avmålt og er strøken men du kan ikke sitte i b23 staker pga veivtappene har forskellige mål tror han skal ha 200kr stk med kryssbolt og er kokt i varmvasker så er klinisk rein!
  2. man må bare huske og ta vet støy muffene som ligger under ventil løfteren! ellers blir shimsingen feil!
  3. konverteren kan være gåen!fordi hele gear kassen er styrt av oljekanaler og clutcher!hvis clutchene er brent er det ikke store casen!og heller ikke hvis converteren er gåen!då kjører jo du bare bort på converter service i oslo! men jeg jobber på automatservice bergen men står kun for inn/ut montering/demontering og sammensitting! men jeg står ikke for problemløsningene det tar sjefen seg av he eh ! men be til gud om at ikke styre sentralen eller ende clutch og stempelet der er gåent då er det dyrt
  4. hvis dette er en fullflodes olje pumpe fra konstruksjon så går det nok bra utenom at det kan slite på lagre pga det kan bli en for ujevn flod med olje og pumpen vil jobbe veldig hardt hvis den har en stram reduseringsventil!men hvis den pumpen er konstruert sånn ville jeg tro at den leverer en jevn plod og ikke vil sende all oljen ut den letteste veien i motoren fordi det er også en fare med for høyt oljetrykk!
  5. neeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh har han skrota en volvo b20 motor også! det er jo tragisk he he !:P se de delene som ligger forran bilen :P det er en go gammel volvo b20 evighetsmaskin:P det er bra og hone opp igjen den blokken så er an fin:)
  6. dette er for gale er det ingen som råner 142 og vil ah grom motor?
  7. tenkte meg 10 lapper men jeg kan vel gå med på 8 hvis du henter ann fort liksom he he ! det er 8bolteren ja!men det er bare rein myte at 6 bolteren er smidd og hele pakken!8 bolters veiven er jo samme som 230 osv og de er mye sterkere men litt tyngre! men her er jo det meste lettet!men jeg kommer snart med bilder! denne motororen blir satt sammen på automatservice i bergen hvor sjefen er gammel motorbygger og er en guru på b20 så han står for det meste av byggingen! så alt er blitt målt opp og hvis noe er slitt blir det skiftet!og blokken og deler har vært i syrebad og er nymalt og ser meget bra ut!portet og høvlet!
  8. kommer med bilder det er et lite prosjekt pga alt arbeid som har blitt gjordt men hvis noen er på leit etter en motor har jeg en he eh
  9. denne motoren er lagt mye tid og penger ned i! dette er gjordt med motoren det står rimelig ny k-kam i bilen 2.nye løftere 3.nye veivlagre+ram 4.alle pakninger simmeringer,o-ringer er skiftet 5.alle pakningsoverflatene er gjordt 100% nye stempelringer siden stemplene ble skiftet for noen år tilbake og er målt opp og kunne ikke finne noe aviik!så de behøvde bare nye ringer 6.veiv stakene veier 213 gram std er 320g og er lettet så nøye at små enden og store enden er helt lik på grammet! 7.alle olje kanalene er rensket i gjennom med rense tråd! 8.blokken er ny honet! toppen er portet og høvlet! helt ny olje pumpe fulflodes 9.toppen er nye frost plugger og ventil styringer og gulmerkede fjører! 10.det står i 44mm innsugventiler og alle er ny slipt! 11.ja altså det er mye mer som er gjordt he he men orker ikke og si mer det er bare og ringe hvis interesse! dette er en motor som blir skrudd sammen nede på automatservice i bergen hvor jeg er ansatt og jobben våres er kun nøyaktighet og kunskap og det har ikke vi mangel på!og ikke minst vi har verktøy til alt og det er kun skikkelig kvalitetsmerker så denne motoren får en heldig eier! alle delene har vert i syre bad og skikkelig renset og vasket og ny lakket!så finishen er kjempe god! jeg kommer med bilder så snart jeg får tak i kamera! denne motoren er komplett utenom ,termostat,termostat hus,svinghul,forgassere! men er med sachs clutch,dynamo! kan velge mellom for 800 kr ekstra 45el 48 weber innsug eller så blir det et b20b innsug(2 enkle forgassere) ikke fordeler med! ikke reimhjul til vannpumpe! ikke vippetøy men kan skaffe billig!dette er alt som magler kan igså fåes med nyoverhalte 40mm delortoer med fullradie trakter og alt det er nytt for 4000 ekstra! pris på motoren er 10000/bud ring hvis interesse daniel nilsen 92808652
  10. altså det er ikke je som har gjordt dette men forige eier har skiftet dyser og nål og det er er fjernet stempel på olje pinn!og er motorolje på pga då henger stemplene litt ekstra når man slipper gassen og de er komplett med innsug og nye mellomlegg!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår