Gå til innhold

turbobjørn

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om turbobjørn

  • Bursdag 11/27/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

turbobjørn's Achievements

  1. Kan evnt selges i deler, pris for motor er 50.000,- og ikke prutbart.
  2. Du må bruke silikonfjerner, ikke tynner.......Tynner først, så slipe pusse og stå på, så siliknfjerner, så grunning, så slipe, så silikonfjerner og lakk...
  3. husk å bruke rett grunning så lakken sitter og da........
  4. Litt usikker på pris, men rundt 120. Motor er montert, mangler å koble til et par ledninger på haltechen, dette er fordi jeg er usikker på hva slags tenningskonfigurasjon jeg vil kjøre med. Kan koble op, og mappe den, men da blir det litt dyrere, mapping er mye jobb for at det skal bli bra. Alt er egentlig montert bortsett fra bremsene, de er under tilpassing, Maskinering av skiver er ferdig, mangler adaptrer til caliperne. Skal prøve å få tatt noe bilder og lagt ut. Det er mulig noen synes 120 lapper for et sånt prosjekt er mye, men det koster penger å få en skikkelig potent motor, og alt er helt nytt, så det er stort sett kun for motor og drivverk og felger jeg tar betalt. Bilen, og jobben jeg har hatt følger med....... :o)
  5. Lurer på å selge en 940, 95 mod turbo. Bilen er sort, fin i lakk. Motor: B230FT, balansert, borret etc. av SPM motor i Sverige. SPM H-profil råder. Sinter/motorsport trykkplate. 530 topp portet av SPM, med større ventiler, Enem v16 kamaksel. 550ml dyser, Haltech E6X, Turbonetics 60-1 turbo, grenrør i rf321ti, med pulssplit. turbonetics racegate. SPM registerdrev med justerbart kamdrev. Stor alu intecooler+++++ Bremset med et std. dprut, mye mindre turbo og mindre dyser 397Hk. Noe jobb gjenstår, men det meste er klart. Med rett mapping er det ingen problem å få mellom 450-500Hk. Alt er helt nytt, motor er kjørt ca 50 mil. M90 gearkasse med forsterket 3.gir, og quickshift spak. Sentrifugalsperre. Selvkost motor og gir er over 100.000,- 345mm hulborrede bremskiver med brembo calipere foran. helt nytt. Nye skinn sportstoler med uttak for 4pkt belter. 17"Eiker E1, lakkert hvite, helt nye med nye dekk. Nye Koni Sport foran, Sachs sporting bak. Bilen er lakkert fra hvit til sort, for ca 1 år siden. Endel montering gjenstår pluss litt jobb. Selges dersom bud er tilfredstillende, ring 41 22 77 23 for info.
  6. Har dører, usikker på hvor mye rust der er i de, men tror de er bra. Selges for 1.000,- for alle fire hvis de er bra.
  7. Jeg ska ikke si noe som helst om hva slags motoreffekt det var i denne tahoen, men etter å ha lest her så må jeg bare skrive....Hvis to kompetente sjåfører satte seg bak rattet på en henholdsvis MB SL55AMG, og en tahoe som det er snakk om her, og kjørte på drammensveien, så ville tahoen stått igjen etter kort tid. Den kan gå bra, men ikke har den toppfart,og ikke har den kjøreegenskaper, og ikke er den aerodynamisk. Og vet dere hva de som satt i de forkskjellige bilene tenkte og gjorde?? Vet dere at begge ga flatt jern, og var helt innstilt på å ikke bli frakjørt???
  8. Sikkens har en spesialfarge serie, kodene begynner med sec... også et nummer. de har en fin rosafarge som er rimelig spes.
  9. send meg en ny mld på41227723, så kan vi finne ut av dette, den gamle tlf min har klikket, så jeg finner ikke igjen nr ditt.
  10. Det kan jo selvfølgelig være veldig mye som er galt på en gammel bil, men ta en generell sjekk på et verksted, det koster ikke stort, og følg med på de tingene som er nevnt her, så har dere et bra utgangspunkt iallefall.
  11. Jeg driver et lite verksted, så dere kan få litt hjelp der hvis det skulle være behov. Det som kan være greit å finne ut av er hvilken type og mod girkasse som sitter i, og sjekke tilstanden på denne. Dersom den har betegnelsen TH350, er det en ok kasse, dersom den har betegnelsen TH700 og den er fra før 1990, er det en skikkelig drittkasse, da må dere passe på at det ikke er oljelekkasje mellom motor og gir, fremre tetning på disse kassene er skikkelig dårlig. Er det bensinmotor er det ikke så mye å bekymre seg for annet enn bensinsforbruk, og at tenning/ forgasser er noenlunde ok. Det kan selvfølgelig være lurt å sjekke at vannpumpe etc. er i orden, så slipper dere havari etter veien. Ellers er det generell tilstand som sjekkes. Men dette sier dere vel ikke en dritt, hvis dere ikke kan litt om bil. Få noen til å hjelpe dere litt, det kan være lurt.
  12. Har et spec chip til volvo motronic med sluttnummer 022/026. Mappet til ca. 370 Hk med følgende recept: B230, 531, vx3 465ml dyser(S60R/V70R) 4 bar bensintrykk 940 grenrør KKK K24 turbo med 360 gr. lager, 1,7 bar ladetrykk 81mm Lmm, f.eks BMW Større bensinpumpe trengs. Chippet selges for kr. 1.000,- Det som tenges for å få det til å funke er korrekt dia på Lmm, og riktige dyser.. Det andre kan benyttes litt valgfritt. Finnes ved hamar, tlf 41227723
  13. B21ET i god stand 5.000,-(kompl. med intercooler etc.) Chip til Motronic 022/026 for 465ml dyser, 81mm Lmm, mappet for ca. 370Hk med følgende recept: B230 940 grenrør KKK K24 turbo 465ml dyser(S60R/V70R) 81mm Lmm ( f.eks fra BMW) 4 bar bensintrykk 1,7 bar ladetrykk Bosch 040 bensinpumpe Chip selges for kr. 1.000,- 940 grenrør, sprekkfritt kr. 1.000,- 4 stk 391ml dyser lavohm kr. 1.000,- Har masse annet til volvo, ring og hør. Finnes ved Hamar. Tlf. 41227723
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår