Gå til innhold

Denominator

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Denominator

  • Bursdag 03/31/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Denominator's Achievements

  1. En venn har klart det kunststykke å miste nøkkelen til sin Toyota Yaris 2002 modell. Snakket med Toyota på hamar i dag og de mente at eneste muligheten for å få ny nøkkel var å bytte startsperren og med det få med to nye nøkkler. Er dette virkelig eneste muligehten for å få ny nøkkel til en bil med startsperre? Finnes det ikke noe register hos forhandler med lagrede koder slik at ny kan bestilles hos forhandler? Han ble forespeilet en pris på 7000-8000kr for denne jobben!
  2. Bud ønskes på mail: ka-ke-er@online.no IKKE bud i tråden eller på PM! Starter på 2800kr, vil forsøke å oppdatere etterhvert som bud kommer inn! BUD NÅ ER 3100KR BUD NÅ ER 3400KR Da setter jeg siste dag for bud til og med søndag 16.10.11. Skal du da være med må du slenge inn et bud i løpet av helgen. Butikkpris er over 15000kr for denne pakken, her kan du gjøre et KJEMPEKUPP!! Inkludert i prisen er: • ProLine Interface (ST06) • Enhanced Ford Expansion • Enhanced GM (with CAN D) Expansion • Enhanced Chrysler (Full) Expansion • Enhanced Audi/VW Expansion • Enhanced BMW/MINI Expansion • Enhanced Mercedes Expansion • Enhanced Jaguar Expansion • Enhanced Land Rover Expansion • Enhanced Porsche Expansion AutoEnginuity's Scan Tool er et profesjonelt system til PC, PDA og Palm for alle OBD2 kompatible biler. AutoEnginuity's Scan tool lar deg lese ut feilkoder, live data og system tester. Systemet leveres i USB versjon. Scan Tool systemet leveres med Engelsk programvare. AutoEnginuity Scan Tool er Hardware og software i kombinasjon med Windows PC, Windows Pocket PC og Windows Mobile for Pda enheter. AutoEnginuity Scan Tool er lett å lære seg samtidig som den er kraftig kan mye. Systemet kommer med automatisk installasjon prosess, komplett manual. Du slepper å bruke så mye tid på å lære deg vanskelige innstillinger men kan konsentrere deg om hvordan programmet fungerer. Hva kan AutoEnginuity OBD2 Scan Tool gjøre for deg: " Lagre, Skriv ut, og slett lagrede P, U, B og C feilkoder. Støtter P0-P9 koder. " Mange spesifikke feilkoder til produsenter. Over 20000 stk. " Les og lagre Live data. " Se live sensorer i grafer. " Se lambda sonde live data og test resultater. " Se tilbake på lagrede data. " Støtter protokoller som J1850 (PWM and VPM), ISO-9141-2, ISO-14230 [KWP2000], og CAN [11bit and 29bit] Bilmerker: Systemet dekker blant annet bilmerker som Bmw, Ford, GM, Chrysler, Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Land Rover, Jaguar, Honda og Mazda, Volvo Sjekk feilkoder og varsel lamper. Her har du mulighet til å sleppe å sette bilen på verksted for å finne ut hvorfor motorlampen din lyser. Verksteder tar fort 500 kr for å ta en diagnose sjekk på din bil, dette kan du enkelt gjøre selv med dette systemet. Hvorfor ikke også hjelpe andre med å sjekke og slette koder, så kan du faktisk tjene inn igjen det du betaler for denne ganske raskt! Live data: Les live data fra sensorer som lambda, bensin forbruk, MAF, tenning tidspunkt etc. Systemet kan vise deg luft/bensin blanding samtidig som du kan lagra dataene i TXT, CSV eller XML filer. Rullende landevei: Systemet kan også lese ut en del informasjon ang Hk, og NM. Du slepper da å ta bilen på rullende landevei og kan gjøre dette selv. Med AutoEnginuity SpeedTracer kan du måle: " 0-60 FT " 0-60 MPH " 1/8 mile time " 1/8 mile speed " 1/4 mile time " 1/4 mile speed " G Forces " SAE Horsepower " Torque " Boost Pressure " SAE Horsepower and Torque vs. RPM graphing
  3. Ny i eske! Medfølgenede alle monteringsdeler! Passer til disse bilene: Chevrolet Astro 1995-1996 A Chevrolet C1500 Suburban 1997 5.7L V8 Chevrolet C1500 1997 5.0L V8 Chevrolet C1500 1997 5.7L V8 Chevrolet C2500 Suburban 1997 5.7L V8 Chevrolet C2500 Suburban 1997 7.4L V8 Chevrolet C2500 1997 5.0L V8 Chevrolet C2500 1996 5.7L V8 Chevrolet C2500 1997 5.7L V8 Chevrolet C2500 1996 5.7L V8 Chevrolet C2500 1997 5.7L V8 Chevrolet C2500 1996 5.7L V8 Chevrolet C2500 1997 5.7L V8 Chevrolet C2500 1997 7.4L V8 Chevrolet C3500 1997 5.7L V8 Chevrolet C3500 1997 5.7L V8 GAS Chevrolet C3500 1997 5.7L V8 Chevrolet C3500 1997 7.4L V8 Chevrolet K1500 Suburban 1997 5.7L V8 Chevrolet K1500 1997 5.0L V8 Chevrolet K1500 1997 5.7L V8 Chevrolet K2500 Suburban 1997 5.7L V8 Chevrolet K2500 Suburban 1997 7.4L V8 Chevrolet K2500 1997 5.0L V8 Chevrolet K2500 1996 5.7L V8 Chevrolet K2500 1997 5.7L V8 Chevrolet K2500 1996 5.7L V8 Chevrolet K2500 1997 5.7L V8 Chevrolet K2500 1996 5.7L V8 Chevrolet K2500 1997 5.7L V8 Chevrolet K2500 1997 7.4L V8 Chevrolet K3500 1997 5.7L V8 Chevrolet K3500 1997 7.4L V8 Chevrolet P30 1996 5.7L V8 Chevrolet P30 1996 5.7L V8 Chevrolet S10/Blazer 1994 4.3L V6 Chevrolet S10/Blazer 1994-1995 4.3L V6 Chevrolet S10/Blazer 1995 4.3L V6 Chevrolet Tahoe 1996 5.7L V8 Chevrolet Tahoe 1996-1997 5.7L V8 Chevrolet Tahoe 1997 5.7L V8 GMC C1500 Suburban 1997 5.7L V8 GMC C1500 1997 5.0L V8 GMC C1500 1997 5.7L V8 GMC C2500 Suburban 1997 5.7L V8 GMC C2500 Suburban 1997 7.4L V8 GMC C2500 1997 5.0L V8 GMC C2500 1996 5.7L V8 GMC C2500 1997 5.7L V8 GMC C2500 1996 5.7L V8 GMC C2500 1997 5.7L V8 GMC C2500 1996 5.7L V8 GMC C2500 1997 5.7L V8 GMC C2500 1997 7.4L V8 GMC C3500 1997 5.7L V8 GMC C3500 1997 5.7L V8 GMC C3500 1997 5.7L V8 GMC C3500 1997 7.4L V8 GMC Jimmy 1992-1993 GMC K1500 Suburban 1997 5.7L V8 GMC K1500 1997 5.0L V8 GMC K1500 1997 5.7L V8 GMC K2500 Suburban 1997 5.7L V8 GMC K2500 Suburban 1997 7.4L V8 GMC K2500 1996 5.0L V8 GMC K2500 1997 5.0L V8 GMC K2500 1996 5.7L V8 GMC K2500 1997 5.7L V8 GMC K2500 1996 5.7L V8 GMC K2500 1997 5.7L V8 GMC K2500 1996 5.7L V8 GMC K2500 1997 5.7L V8 GMC K2500 1997 7.4L V8 GMC K3500 1997 5.7L V8 GMC K3500 1997 7.4L V8 GMC P3500 1996 5.7L V8 GMC P3500 1996 5.7L V8 GMC Safari 1995-1996 GMC Sonoma 1992-1993 4.3L V6 GMC Sonoma 1994 4.3L V6 GMC Sonoma 1994-1995 4.3L V6 GMC Sonoma 1995 4.3L V6 GMC Typhoon 1992-1993 GMC Yukon 1996 5.7L V8 GMC Yukon 1996-1997 5.7L V8 GMC Yukon 1997 5.7L V8 Selges for 1250kr mot forskuddsbetaling - Noe forhandling om pris ved hurtig avgjørelse er mulig!
  4. Hvis noen skulle lure eller ha samme problemet da, så synes jeg at det er riktig å poste løsningen, siden jeg nettopp fant den: https://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/om/CR0101/CR0101O00242A.pdf Side 6 i den pdf'en
  5. Hele lampa er en enhet. Alt er samlet i ett, kjørelys, blinklys og markeringslys. Den minste av de på sidene er det jeg skal komme til, men der sperrer framskjermen for å komme til. Her fant jeg en tegning hvor noen andre har hatt samme problemet, men det kom aldri noe svar i den forumstråden, så da vet jeg ikke om dette er et vanskelig bytte eller ikke.
  6. Noen som har erfaring med å skifte markeringspære eller blinklyspære på en Honda CRV 2002 modell? Vanlige pærer kommer jeg lett til fra motorrommet, men disse hjørepærene er ikke tilgjengelige uten å fjerne ett eller annet. Har tenkt meg mulig adkomst i fra hjulbuen eller plukke ut hele frontlampen, men da er jeg redd både grill og støtfanger må demonteres. Noen synspunkter?
  7. Har ei lakkpakke kjøpt for noe tid siden. Har kikke over alt sammen, og alt er som nytt, ikke noe tegn på det har stått litt tid. Er komplett pakke med 2 komp. epoxy grunning, 2 komp. vanlig grunning, 2 komp. lakk. 10 liter tynner, store mengder sparkel, våtslipepapir og lakkeringsutstyr. Bilen som skulle lakkeres ble solgt til ny eier og han ville ikke ha BRANNBILRØD ;) Noen formening om hva jeg kan ta igjen? Er nok til å lakke en Chevrolet Blazer K5, så skulle vel holde til de fleste biler.
  8. Jeg kan på ingen måte begynne å skrive en god nok tekst som rettferdiggjør disse batteriene, så her lar jeg ekspertene ta til ordet, dessverre på engelsk, men håper det går bra! The Running Bull is the number one solution wherever vehicles with special, additional consumers require large amounts of power over extended periods, e.g. premium class cars and taxis. As a result of innovative AGM* technology, the Running Bull contains no liquid electrolyte, which means that with this battery, Banner sets new benchmarks in relation to performance, safety and freedom from maintenance. With the new Running Bull AGM battery, Banner has taken another step on the road to the battery future. The Running Bull, which does not contain liquid electrolyte, represents a new Banner benchmark with regard to safety, freedom of maintenance and performance. The principle: The Running Bull, which in principle is a lead-acid battery, differs from its conventional counterparts in two decisive ways: • The electrolyte is absorbed into a non-woven web and consequently bounded. • The battery is sealed by a valve. The consequence of this innovative approach is that the battery contains no free, liquid electrolyte and therefore, acid cannot escape even if the casing is damaged. A further advantage of the AGM battery and its recombination technology is the fact that it is entirely sealed and absolute maintenance-free. The technology: The gas generated during charging is conducted to the negative electrode through the pores of the glass fibre web, where it is recombined (reconstituted) to form water. This means that water losses are impossible under normal operating conditions. Moreover, the electrode plates are compacted to such as degree by the tight set installation that sludging is cut to a minimum. The result is a high level of cyclical resistance. Langsiktig topp ytelse Maksimal kapasitet Optimal startkraft Den nyeste AGM teknologien Vibrasjonsmotstand Lekkasjesikkert Absolutt vedlikeholdsfritt Ekstra lang levetid Biler Taxi Traktor Off-Road Campingvogner Motor båter Lastebiler med 12v anlegg 12V 70 Ah 760A LxBxH 27,8 x 17,5 x 19,0 Ny pris i butikken er 3346kr! Selges her til sterk redusert pris! Helt nye! Ved kjøp av begge batteriene kan vi forhandle litt om prisen! Ta kontakt igjennom FINN annonse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23163802
  9. Har lyst på NY bil og har alltid hatt forkjærlighet for F150. Men finner ingen som forhandler dette i etter en del søking på nettet? Er det fullstendig slutt på import av disse?
  10. Alt det du nevner over her kan du jo gjøre ved montering av kun ett rele også. Har aldri hatt noe annet enn ett rele på mine andre biler, og har da skrudd av og på ekstralysene med bryter uavhengig av bilens standard fjernlys. Så det må nok ha en annen funksjon enn det. Jeg tipper enten pga dimensjonen på de orginale lednignene eller at det er for å veksle polaritet som nevnt over her. Er ikke sikker men lurer på om denne bilen bruker jordingen som styring av signaler.
  11. Det er automatisk kjørelys på den ja, trenger ikke skru på noe. Dette opplegget er nok koblet opp i fra importør Bergheim før den ble solgt første gangen i Norge, så håper det er som det skal være.
  12. Hei igjen, Undersøkte dette litt mer før jeg rakk å sjekke om jeg hadde fått noen svar her, og har vel fått en forklaring jeg kan leve med. De "lærde" mener at ledningene til lysene på mange amcar's er så underdimensjonert, at dette tredje releet er for å spare det orginale ledningsnettet for overbelastning. Mange hadde visst koblet opp på "vanlig" måte og endte opp med både brente ledninger og brytere. Så da er vel saken grei da, som det sies i posten over denne, if it aint broken, dont fix it :):)
  13. Ikke bry dere om plassering av ledningene på releet og rekkefølgen av ledningene på bryteren, for det husker jeg ikke riktig hvordan var.
  14. Har en nyere amcar hvor det er koblet opp to tusenmetere. Det er to releer i motorrommet som går til tusenmetere og tåkelys. Tåkelys er ikke koblet opp, så jeg glemmer det releet. Det som forstyrrer meg litt er at dette ikke er koblet på vanlig måte, for det sitter ett tredje rele under dashbordet. Inn på det tredje releet går det signal i fra "lysveksleren", den du slår fjernlysene av og på med. Det går en ledning i fra hovedstrømbryteren for fjernlysene inn på dette releet, en ledning fra rellet til en bryter og ut i fra den bryteren går det en ledning til jord og en igjennom brannveeggen til det releet som sitter der. Releet i motorrommet er igjen koblet til strøm, jord og til tusenmeterene. Hvorfor dette tredje releet? Er dette kun et rele til styringsstrømmen av releet til tusenmeterene? Skjønner ingenting! Håper på hjelp! :):)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår