-
Innholdsteller
183 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Wunder-Barn
- Bursdag 07/12/1988
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil, Stereo
-
Modell (eks S4)
Golf 2 cl
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
1984
-
Yrke eller sivil status
VK1 Kjøretøy
-
Motor (eks 1.6)
1.6liter
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
orginal.. for now :)
Contact Methods
-
Bosted
Ørsta
Wunder-Barn's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Det er ikke så veldig mye å tjene på å importere selv. Jeg vurderte også å importere, men endte opp med å kjøpe en i Norge :P Men dersom du kjøper en bil i Tyskland så må du ha kvitering av kjøpesummen på bilen, fordi du må betale moms av kjøpesummen for å ha bilen lovelig i norge. Så må du betale engangsavgift for å få skilt på bilen, det er ca 30-35k for S13. For å finne ut hvor mye du må betale i engangsavgift så kan du trykke her for å komme til kalkulator. Der velger du: Type kjøretøy (personbil), Beregningsmåte (bensin), Vekt (ca 1250kg? husker ikke hva som står i vognkortet mitt), Motoreffekt (169hk/124kw), Slagvolum (1800ccm), Dato førstegangsregistrering (avhenging av bilen du vil ha) Tollverdi trenger du ikke å skrive noe når du bare er ute etter engangsavgiften. Så for å si det sånn, så blir fort 65-80k for en bil du importerer selv. Lurer du på mer så er det bare å sende PM. Mvh Tom
-
er det skivebremser eller trommelbremser det er snakk om? Trommelbrems: kjøp ny bremsesylinder. Skivebrems: kjøp overhalingssett til kalipperen.
-
Jeg har samme problemet med min jetta. Med diagnose utstyret vi har på jobb fikk jeg ut av tomgangsbryteren var gåen. Du kan teste denne på 2 måter: 1) Om du har diode prøvelampe eller et voltmeter, så kan du følge vakuum røret som går fra fordeleren og opp til en liten boks som sitter bak gasspield sensoren. Boksen har en 2 polet kontakt på seg, den drar du ut og setter prøvelampen på de 2 polene. med tenning på, så skal prøvelampen lyse når gassspieldet er lukket, og slukne når du vrir litt på gasspieldet. Om prøvelampen ikke lyser i det hele tatt, så er tomgangsbryteren gåen. 2) Om du har et ohm-meter, så tar du av det 4 polede stikket på tomgangsregulatoren, og ohmer de 2 nederste stikkene. om det er over 0.5ohm i bryteren er den gåen. Prøv, for den bryteren kan sørge for at motoren kutter bensinen, og får turtallet til å gå opp og ned som en jojo. tomgangsbryteren sitter på tomgangsregulatoren. en ny tomgangsregulator koster 1783kr med forhandler. Mvh Tom
-
om forsikringsselkapet tar bilen så blir den solgt like "hel" som den var når de fikk den på http://www.forsikringsbiler.no
-
dumt det med bilen, og grattis med ny jobb ;) har hatt et par nesten ulykker selv pga av glatt vei :P
-
http://www.ledshoppe.com har gratis frakt uansett hvor mye du bestiller. Bestiller du for over $100 så sender de pakken med fly. Jeg har bestilt ifra ledshoppe 2 ganger og er fornøyd med varene og leverings tid. skriver man en kode når en bestiller så får en med en liten lommelykt for hver ting du bestiller. Det bruker også å merke pakkene "gift" (engelsk) :P Angående moms så kan man bestille for 200kr uten å betale moms, 1000kr om det er en gave. Mvh Tom
-
stå stille og sett på parkbrems. sett bilen i høgste gir, og gass til ca. 4-5000rpm. så slipper du clutchen brått. da skal motoren stoppe momentant. dersom den slurer litt og til slutt stopper, så er clutchen slitt. Mvh Tom
-
så golf har vanligvis ikke stabstag? når jeg kjøpte traversen min hos skraphandleren så var der stab stag på.. jeg tok det ikke av, fordi det er da greit å ha :D jeg fant bildet, men det er tatt ifrå siden av bilen, så det viser dårlig hvordan jeg støttet opp motoren. men det jeg gjorde, det var at jeg lånte stang som en setter ut i sidene på sporet der panseret liggen nedi, som er beregnet for akkurat å holde/drage motoren litt fram. jeg husker ikke hva det heter, men forhåpentligvis så er her noen som vet hva jeg prater om som kan fortelle deg hva det heter :P så satte jeg bilen opp på bokk å begyndte å skrue. de fleste/alle skruene sitter forbanna godt fast, så jeg vil annbefale å bruke luftverktøy.. slaghammer på det store boltene og noe litt mindre på de 4 skruene som holder tannstanga. desse 4 skruene som holder tannstanga kommer ikke ut, med mindre du slår dem ut, det er muttere på andre siden av traversen som er 13mm om jeg ikke husker feil. har du luftverktøy så er det ikke noe problem å få den av, men bruker du bare henda og skralle, så blir du stående en stund :P og når du skal ta av bruene, så er den en hylse inni der som den bakerste bolten sitter. den må du dra ut, ikke noe problem om du bruker et skrujern eller noe sånt. tar du ikke ut den, så får du ikke ut brua heller.. med mindre hylsen har vert fjernet, viss der har vert skiftet bru eller travers på bilen før. bruker du rustløser, så blir alt mye enklere :P jeg brukte "kent" rustløser.. den var utrolig bra.. men sikkert utrolig dyr også.. (var ikke min) :P håper du får det til ;) Mvh Tom
-
du må støtte opp motoren ja, jeg hadde også "farlig rust i travers", og jeg bytta traversen min for en uke siden eller 2.. kan forklare og vise deg bilde hvordan jeg gjorde det, ikveld..
-
I dag fikk jeg pakken.. en gledelig overaskelse var at forsterkeren ikke var hvit som på bildet, men den var crome :D kommer med mer info senere idag, for har ikke tid nå ;) måtte bare si ifra at den er komt :P Mvh Tom
-
Da har jeg tatt på meg å lage en DIY tråd her i 2'er golf forumet. :) For de som ikke vet det, så står DIY for Do It Yourself. Hvis du har en guide til 2'er golf som du vil legge her, så kan du legge den her i denne tråden. ;) Jeg begynder med første guide: Liggende bakrute visker Verktøy som du trenger: flatt skrujern, 10mm fastnøkkel. Dette er veldig enkelt og så ser det mye bedre ut når viskerbladet bak ligger nede på ruten isteden for at den er midt oppe på ruten. Lukk opp bagasjelokket og ta skrujernet og vipp ut klipsene som holder den plast platen. Når du har fjernet alle klipsene, så dra platen litt ut og dra den ned, da er den løs. Når det er gjort, så tar du 10mm fastnøkkel og skrur opp skruen som er vist med rød pil på bildet under. Etter du har skrudd av mutteren, så må du ta av armen som sitter der. Den kan sitte litt fast fordi den sitter på en kon, men det er bare å ta litt i så løsner den. Da er armen løs, og da legger du viskeren nede på ruten. da er armen som du skrudde av så løs at du kan sette den på igjenn ca. 180grader fra orginal posisjon. Da blir det som bilde under. Og da er det bare å trykke armen inn igjenn på kon'en og skru fast mutteren. Før du prøver at dette fungerer, så bør du løfte opp visker bladet, slik at viskeren ikke går nedover bagasjelokket i tilfelle du ikke har fått det til skikkelig. Når du ser at alt fungerer setter du på igjenn dekselet og sette i klipsene. Ferdig resultat ser du på bildet under. (bilen er under oppussing, så du behøver ikke å kommentere hvordan den ser ut)
-
vell.. ikke mye svar å få :P men men.. tenker jeg tar å bestiller noen 90'fangere når jeg får penger til det :P kapping av fjærer må til.. etter godkjenning :D har ordna belta på den idag.. så nå er det bare bremserør å en plate som må poppes fast, så er den klar for godkjenning og skilt :P Mvh Tom
-
med føleblad så skal der vere 0.4mm klaring på stiften, når den er helt ute.
-
jeg tilgir deg jalla :) folk har sagt til meg at jeg ikke skal bry meg så mye om hvor mye watt den er oppgitt i, men heller se på størrelsen på sikringen. sann som USCarvor forsterkerene som de auksjonerer bort på netthandelen og sånt som har bare noen små 15A sikringer eller noe sånt. forsterkeren som jeg bestilte hadde en 80A sikring, så den trekker vell litt strøm? :P eller så er den "trimma" av soocool :P
-
ja jeg er klar over det jalla sa, måten han sa det på var unødvendig provoserende og den unødvendige tillegsinfoen kunne han klart seg godt uten.. jeg skal komme med tilbakemelding når jeg får den ja. så får vi se om det er bare noe billig dritt eller ikke.. håper selfølgelig den er skikkelig :P
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.