Gå til innhold

macrom

Bruker
  • Innholdsteller

    142
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om macrom

  • Bursdag 03/20/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

macrom's Achievements

  1. Jeg pleier å løsne fangeren og dra den ut 2cm slik at man får vippet lykta ut.
  2. Koble av batteriet, løsne airbaggen (4skruer på baksiden), og løsne rattet som sitter med en stor mutter...
  3. 2.0l turbo (bensin) utgaven har hvertfall 160.000km/8år intervall på reg.reim. Jeg betalte ca halv pris på jobben i Sverige.
  4. Går finfint det. Jeg har hvite pærer i de, synes det er mye finere. Men du bør skifte til orange igjen når du skal på eu-kontroll, ellers får du feil på det :) De sitter festet med en liten fjær på ene siden bare, så bruk en liten skrutrekker å vipp motsatt side ut. Veldig enkelt.
  5. Den vil da hverken slutte å fungere eller lyse, den vil fungere som normalt :) Det er hvis du bare napper ut ledningen at den vil mene det er feil..
  6. Du må kortslutte ja. Hvis du bare kobler den fra får du varsellampe på airbagen.
  7. Hei. En 95årgang passat hadde feil på begge sensorene bak. Disse ble byttet, og feilkoder slettet. ABS fungerer nå fint, og vagcom rapporterer ingen feil. Allikevel nekter abs-lampa å slukke, noe som gjør at verkstedet nekter å eu-godkjenne den. Gode forslag mottas med takk :) (koble ut lampa hjelper ikke, da gav de en 2er feil på at lampa ikke fungerte) Logg fra vagcom : --- snip --- Monday,26,November,2012,20:24:22:46116 VCDS Version: Release 11.11.4 (x64) Data version: 20120807 Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl Control Module Part Number: 1H0 907 379 D Component and/or Version: ABS TEVES 04 Software Coding: Work Shop Code: VCID: 3071C177F0977798915 No fault code found. --- /snip ---
  8. Grattis og velkommen i klubben. Med mindre du har fått en mandagsmodell kommer du til å trives med denne :)
  9. Hvis det ikke ble gjort på 140.000 så skal den ha ny reg.reim på neste service (160.000/8år intervall), uten at det bør la deg skremme fra å kjøpe den :) Ellers er det nesten ingen gjengangerfeil på disse. Jeg har hatt 3stk selv, og det eneste jeg har hatt problem med er lyktepussermotoren. Fase 1 hadde noe rust i bensinpåfyllingsluka, men tror det forsvant med fase 2 som denne er. Tur og kjør/kjøp :)
  10. Løsne de to bakre festene på fangeren og trekk den noen cm ut, som er nok til å vippe ut lykta. Da er det greit å komme til viskerpussermotoren.
  11. macrom

    Håndbrekk

    Forsøk å smøre opp armen på calipperen først. Det holdt på min, hvertfall en stund :)
  12. Sjekk http://www.bcb.no/ . Ellers finner du nok enda mer i Sverige ja :)
  13. Evt bare en skralle e.l med riktig torx-bits. Finnes i de fleste bits-sett du får kjøpt på biltema bl.a
  14. Tipper du finner noe du liker på http://www.bcb.no/ :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår