-
Innholdsteller
48 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Lars1
- Bursdag 09/18/1972
Contact Methods
-
Bosted
Romsdal
Lars1's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
2002 passat 1.9 tdi highline.131 hk med 6tr man kasse.sportsseter skinn,krok,xenon,mørke ruter bak,el.vindu f+b.fj.styrt sentrallås.nye v.dekk (nokian)med pigg15".gode 17"hjul sommer.170000km.servicehefte.bilen er meget pen og hel,god bil å kjøre og går meget godt med en sprek motor på 170 hk(chip,Dahlbäck racing)nye dempere og fjærer ifjor.reg.reim skiftet på ca 140000. drar extremt godt og bruker lite diesel.. selges for 95000.- ink årsavg. ta kontakt på tlf: 92608575
-
Customwheel.com - Cruiser Alloy Wheels
emne svarte i Lars1 sin skogbjørn i Amcar - amerikanske bilmerker
20" felger funker som f..Det er ikke noe problem med 10" brede felger bak,tror jeg har lest ett sted att du kan faktisk bruke 12" brede felger uten å gjøre noen modifiseringer.Jeg hadde 20x8,5" felger på min foran og bak pluss 30mm spacers bak,tror innpresset var 12mm på felgene.Min bil var senket med droppspindler og senkefjærer og det var ingen problem med sving.Chevelle passer veldig godt med store felger synes jeg,spesielt på 66 og oppover.:happyhappy:Slenger inn ett bilde av min 69 chevelle jeg solgte i høst -
Kjempegreier visst du finner akslingen..:m'm: Joda jeg har justerbare øvre bærearmer på chevella,men synest det blir litt mye tilt på pinjongen og blir ikke fornøydd med det..får ikke girkassa lenger opp uten å bygge om tunnellen i bilen..Har nok vurdert det meste, men har kommet fram til att jeg vil prøve en cv-joint..Si ifra om du finner denne mellomakselen..er meget intr i den..Slenger med ett bilde av motoren
-
Problemet er att jeg ikke får motoren lav nok i forkant..sjøl om jeg har sveisa om bunn panna så skulle den ha vært enda 2-3 cm lavere.siden jeg har dette problemet så vil motoren og kassa få feil helling ca 7 grader,og det er for mye..bør være 2-3 grader..dette blir samtidig ett problem for pinjongen også,for den skal også ha samme helling som motoren dvs. 2-3 grader.dette er den optimale vinkel for ett vanlig kryss.blir vinkelen større enn dette får du vibrasjoner i drivverket..Noe jeg har..Så her er det att ett cv-joint kryss kommer i bildet her er en forklaring: Double cardan (near) constant velocity driveshaft (commonly known as a CV driveshaft) geometry. Proper CV driveshaft geometry is actually a lot more simple to understand than single-cardan driveshaft geometry. Pictured at left, proper CV shaft geometry is achieved when the operating angle of the CV joint (head assembly) is less than the maximum (and there is some room for increase in operating angle under suspension droop), and the operating angle between driveshaft and pinion is 0 under cruise throttle. This is because of the clever design of the CV joint, or head assembly. If you refer back to the picture of the CV shaft components in pat one, you will see that the CV head assembly (double cardan joint) contains two cardan style universal joints and a centering yoke assembly. This clever arrangement serves to neutralize the effects of the increasing and decreasing angular velocities, right at the head assembly. This relieves us of having to arrange the pinion yoke operating angle to be equal to the transfer case operating angle. Instead, the pinion is arranged so that the operating angle between it and the driveshaft is zero degrees (0°).
-
Visste ikke att cadillac hadde sånne ?Ja jeg parer lett ihop dette med min mellomaksel..Har du noen mål på akselen(tenkte på kryssa og "H"`n)? Kanskje ett bilde så folk ser hva jeg mener(dette kommer fra en 4x4)
-
Noen som kan hjelpe meg å skaffe en mellomaksel til en thunderbird 69-70 mod..Det er en mellomaksel som har doble kryss foran og doble bak(CV-joints)Kan godt hende det finnes andre bilmerker med tilsvarende mellomaksler/kryss(vet om toyota Hilux bl.a men den er nok litt for svak).Trenger dette til mitt 69 chevelle ls1 prosjekt...
-
Min meget godt utprøve ungdomsbil på 93/94 tallet sofa foran med rattsleiv..6 seter som fikk teste seg hver helg..dette var en magnet når jeg cruisa rundt med kaldstarten inne og det røyk sort dieselrøyk.. sortere enn en haug med påtente dekk..var bare enn knapp du trykte inn for att bilen skulle starte lettere..denne bilen var sterk ..huska jeg trilla igang bilen bakover en gang og satte den i 2 gir..hva skjedde..jo den starta og motoren gikk fint den lyste oljelampa då men dette skulle hvertfall testes..Hehe det var blitt 4 gir bakover og ett fram vi fikk bra fart i revers ja helt til motoren begynte å gikk litt dårlig då pga oljetrykket..men vi venta en liten time og da var motoren frisk igjen Kan anbefale nissan diesel på det sterkeste:pray
-
Heisan Det høres bra ut at det funker å bruke usps da..Det er ikke en stor pakke på 70 kg men 5 pakker fordelt på 70 kg..er litt bekymret for att en eller fler skal skal forsvinne på den lange turen da.. Men ettersom jeg forstår så er dette nokså sikkert .etter responsen fra flere med gode erfaringer..
-
Oi..52435 ganger var mange sjøreiser...
-
<chevy 350 :OT; Skal du ikke ha noen Rekord deler snart Lars? Bilen hugges...> Og det sier du nå :hvaskjera ..solgte bilen idag fordi jeg ga opp å lete etter framskjerm...:) Men det var jo positivt å høre att det går an å bruke usps da forhåpentligvis:)
-
Heisan noen som har erfaring med båtfrakt fra usa med US postal service(USPS)?kjøpte noen deler til min chevelle og det ble litt tungt(Ca 70 kg) derfor valgte jeg båtfrakt..ble forespeilet en frakttid på 4-6 uker..er dette trygt å bruke?
-
Heisan ..du kan gjøre det veldig enkelt dog ikke helt etter forskriftene:shake 1:du må ha jordet stikkontakt 2:klipp av ledningene til støpselet og monter den ene ledningen til lysene på jordingen og den andre i det ene hullet til stikkkontakten 3:voila!! 110 volt:) OBS! ikke helt lovlig men det funker
-
ser ut til att det blir en ls1 istedet:respect
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.