Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hk
Tror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er.
Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett.
Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-)
Regner med det er 3 liter blokka du har revna ?
Vi erfarte også dette noen år tilbake.
Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter.
Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka.
Torgeir
Wetterhus Racing //