Gå til innhold

twr

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om twr

  • Bursdag 01/26/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

twr's Achievements

  1. Ja de funker bra de, Ellers bruker jeg stort sett skjærkant har også Goetze forsterket pakning på lager Jeg bruker dem opp til 300-350 hk Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  2. For all del , tviler ikke på at det holder med std pakning jeg heller . Men jeg synes personlig det er en billig forsikring å bruke en god pakning når resten av motoren er byggd opp på gromme deler (= dyrt):-) Med rett A/F verdier og tenning går disse motorene rimelig lenge uten problemer. Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  3. Både Håvard og Raymond brukte skjærkant da vi bremsa motorene her Raymond benka 730 hk Er ikke bestandig det blir minst skader av billig toppakning heller . Har hatt noen stygge topphavarier pga pakningsringer som har forskyvi seg. Dette har vært på type 550hk + motorer Det skjer ting når forbrenninga går over fra ene sylinderen til den andre via pakningen. ikke noe stas det hvis det er en værsting topp til X antall høvdinger ;-) Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  4. Spørs hvor langt opp i effekt du skal. Har laget noen rettstillte 16V hvor jeg har korta inn std innsug og laget nytt plenum. Med std GLT kammer og 2.5 liter bunndel laget disse 500hk på 98okt og 600 på E85. Men de er litt hårsåre på luftstyring så riktig utforming av plenumet/defuser er viktig Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  5. Trenger ikke CDI for å få det til å funke Vi har kjørt en god del motorer i år på SM4 og MSD "LS1" coiler Funker så det knaker det ! Har bra pakkepris på dette , bare å ta kontakt Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  6. Er bare å bruke det som passer til F-innsuget senteravstand mellom innsugskanalene blir jo den samme . Du må uansett modde GLT innsuget med dysehull eller kjøre dysene rett i toppen. Har Nuke rail med banjo + 2 x AN8 for 1500,- + mva på lager Torgeir http://www.wetterhusracing.no
  7. Hvor er det du har dette med overtrykk i bremserommet fra ?????
  8. Endelig noen fornuftige ord , også midt i kirketiden på en søndag da ! Torgeir Wetterhus Racing //
  9. Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra?? Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !! Er vel det som er interesant er det ikke ? Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk. Torgeir Wetterhus Racing //
  10. Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hk Tror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er. Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett. Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-) Regner med det er 3 liter blokka du har revna ? Vi erfarte også dette noen år tilbake. Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter. Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka. Torgeir Wetterhus Racing //
  11. Har desverre ingen GLT kammer tilsalgs Vi bruker dem som emner til omsliping av nye profiler. Som det blir sagt over her er jeg ikke mye inne på forumsidene. Er litt for mye å gjøre i verkstedet til at jeg kan henge her hele tiden ;-) Men det er bare å ringe !! 32744795 / 95704732 Wetterhus Racing // Torgeir
  12. Det kan være ett lass med grunner til at motoren din butter over 6000 runder. Som alle std kammene i rødblokka er vel ikke vx kammen noen høydare på turtall. Hva slags ventilfjører har du? Std slappe fjører og litt bøst ladetrykk så flyter det jo på 5500-6000rpm Det at du legger tidlig eksos på kammen virker også negativt på turtall. Med rett kam ,turbo , tenning/bensinmapp holder std manifoil til 450+. Men det mange ting som skal stemme Torgeir Wetterhus Racing //
  13. Den pluggen du har bilde av der går inn i vannkappa på blokka. Sett føler`n i bunnpanna , det er jo tempen på oljevolumet der som er interesant. Torgeir Wetterhus Racing //
  14. Har bremsa rødblokker til 400+ på std 3.0 bar btr. og 044 pumpe Torgeir
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår