Gå til innhold

ner0

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ner0

  • Bursdag 02/18/1987

Contact Methods

  • Bosted
    våler i solør

ner0's Achievements

  1. Dama skal nå handle ny bil og det står mellom 2008-20010 mod BMW 520d og 2008-2010 Audi A6/A4 quattro. Sliter veldig med og bestemme oss og lurte på om det var noe som veide for eller imot på disse? Blir det BMW må det være m-sport utv og innv og generelt godt utstyrt. Blir det derimot Audi er s-line og quattro ett must. På bmw'n tenker jeg 177hk utgaven og audi 2,7tdi.A4 2.0TFSI. Om valget står mellom en 2010mod med 110 000 på telleren kontra en 2008mod med eks 60-70000 på telleren hva velger man da? den som har gåttt minst eller den nyeste? har disse bilene noen svakheter man bør legge merke til ved prøvekjøring etc? tenker bil til mellom 300 og 350-70K
  2. har fått igjen bilen fra verksted men syns den er likedan som når jeg leverte den. dem har byttet ventilen som sitter nede mellom motor og torpedovegg.. den åpnet seg vist ikke ordentlig så den slapp igjennom kaldt vann av og til men bilen er likedan nå. når bilen står på tomgang ved 1000 omdreininger blåser det lunk/kaldt. når jeg gir på litt gass så den ligger over 2000 omdreininger blåser det varmt. hva kan dette være?? motoren ligger også aldri på mer enn 86 grader. er dette riktig?
  3. leverte bilen på veksted idag angående att den ikke blir varm.. dem ringte kl 3 å hadde da enda ikke funnet feilen. dem hadde sjekket sirulasjons pumpa etc, og drev å sjekket en ventil når jeg pratet med dem. dem skulle se mere på den imorra men han sa att hvis det ikke var ventilen så var det i verste fall ecu enheten og den kostet 15000 å bytte.. dette kan da ikke stemme? må da være en billigere og enklere løsning?? den kan blåse varmt og fint og ligge stødig på 86 grader og plutselig begynne å blåse nesten så det er kald luft.. er også veldig dårlig trykk i blåsingen. alt står på maks. grader på HIGH og viftehastighet på fullt. hva kan feilen være? har byttet termostat..
  4. hmmm. toppen skal være overhalt i sommer og regreim byttet samtidig.. merket ikkeno fusking i starten men slangen til termostaten gikk det hull i og 2liter frostveske sprutet rundt i motorrommet. etter det har je merket litt fusking, men inbiller meg att det ikke er så ille når den er varm? hmmm
  5. hei.. har handlet meg en 2001mod 2,2 i vare og er strålende fornøyd med bilen ang komfort, vinterbil med sperre etc. Gikk fra en passat 1,8T og angrer ikke.. er uansett noen ting jeg lurer på.. 1: syns ikke den blir ordentlig varm inni. Har byttet termostat men den ligger fortsatt på kun 86grader. har hørt att siden det er alutopp så får man ikke mer enn 86grader på denne motoren. stemmer dette? Og hvis så er hva slags innstilling gir mest varme i bilen? 2: syns den innimellom fusker litt ved pådrag. når je drar avgårde og drar den på 2. og 3. gir så virker det som den holder att litt liksom. akkuratt som en turbo som lader og så ikke lader.. ujevnt drag. Hva kan dette være? 3: har lyst til og bytte ut den original cd spilleren med en bedre dobbel din spiller som er like stor som den som sitter der, men som har gps, mp3, ipod osv og som fremdeles kan brukes sammen med multirattet. Hvor finner jeg slik spiller og må jeg ha en ramme som jeg setter dit for og få inn den nye spilleren? har hørt att pioneer har spillere med kontakt til multiratt på omega?? takker så masse for svar;) erik
  6. jeg har en 98modell 2.0L 16v stv som jeg nylig kjøpte for litt mor og den er det sperre på.. man merker fort om det er sperre eller ikke.. selv på snø.. prøv å dra rundinger med nesen mot høyre så merker du det fort.. for har du ikke sperre vil den ikke dra no fint rundt men hvis du har det står framhjulet nesten rolig mens bilen går rundt og rundt
  7. hallois. driver og skal kjøpe meg en ny og bedre turbo til min volvo 740 tic.. har sett en del på ebay for gidder ikke bruke masse penger her i norge på turboer når du får dem til 1500kr på ebay. tenkte jeg skulle prøve og finne en som passer rett over med grenrøret og alt det der så jeg slipper og modifisere det noe.. har vurdert en 850t5r turbo.. noen som hvet hva jeg må søke på ebay for og finne denne? har sett litt på denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TD05-H-16G-TD05H-TURBO-BOOST-CONTROLLER-MIRAGE-EVO-DSM_W0QQitemZ270238667218QQcmdZViewItem?hash=item270238667218& har hørt att denne skal passe på 740 turbo men vet ikke..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår