Gå til innhold

BUS_164

Bruker
  • Innholdsteller

    377
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BUS_164

  • Bursdag 01/12/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    motor trimming
  • Modell (eks S4)
    164E
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1973
  • Yrke eller sivil status
    maskinist
  • Motor (eks 1.6)
    B6304F
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    B6304F 1992mod. M90H 1995mod. 3.31:1 m/sperre. servo. 30mm senka, superflex foringer. (prosjektbil under oppbygging.)
  • Fylke
    møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Volda

BUS_164's Achievements

  1. takk for det:) nei har ikkje skjedd so mykje her dei siste månedane:( har kjøpt mej hus å pussa opp det, utvida innkjørsla og skal til å søke om å bygge garasje/bygge garasje so ej kan flytte prosjektet ditt..elles he no ej vore vekk en del på sjøen, men kjøme heim imorga fra sjøen å skal være heime en måned, so får sjå om ej fe gjort noke med 164a då inni mylla alt anna som dukker opp.. elles har ej skåre vekk gearkassetunnelen, prøvemontert gearkassa, myllaksling, eksosanlegget å ej må til med en del små forandringa for å få alt til å passe. + mangler deler for ca.20-30tusen for å få bilen komplett.. so trurkje ej blir ferdige før tidligast neste sommer? :/
  2. på b30ane som var marinerisert var nokre, vist ikkje alle? med 3 enkle forgassara orginalt:) trur du fekk dei me 145hk, 165hk og 170hk. (alle tre versjonane med forgassara.) når det gjelder innsug til 3 dubble webera e det vel berre å lage seg nokre flensa og sveise seg ihop et innsug.. skalkje være noke hokuspokus det;D
  3. ok..orginalclutchen rekker nok ikkje so longt nei..ja det kan no ha en medvirkende årsak hehe;p ej he brendt mej 2gonger på å skulle "spart" på clutchèn (brukt orginal) når ej he turbo-konventert, men no he ej lært å so kjøper heller sjikkelig clutch me det samme.. e so kjedeligt å få det ihop å skal bjønde å prøvekjøre åso slura clutchèn når morroa bjønder..hehe åå? stått på en annen 164 me turbo?;p he du noken info/bilder/historik om den? ka dyser du hadde før da? bjønder å nerme seg da;p har du noken bremsing av motor i sikte da? hadde vore spennende å sett ka du fekk ut:) nytt innsug me på gong also..noken bilder/tegninger på det? ok..ja lurer selv på å kjøpe utveksling mm. til bakaksel på 164a frå samme side.. lurer litt på 4.54:1 utvekslinga deira. angående om truetracen passa inni 1030? det vekje ej..men ser dei selge torsendiff som minner veldig om truetracken..å den sei dei passa i 1030 å 1031.. so går utifra at då passa truetracken me i 1030? http://www.bakaxel.se/product_info.php?cPath=21_58&products_id=28 kortid kommer filmen då?;p er spendt på å sjå/høre b30èn i live:D
  4. er vel kjekt å endelig få kjøre litt me den etter all skruingen:) du he sikkert skreve det før, men ka clutch he du?? he du prøvetrygt trykkplatta og sjimsa den inn? her er en link på det fra savarturbo, men den he du kankje sett før? http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=10267 og når det gjelder bakaksel, kunna no du fått taki en billi 1030 også kjøpt 3,07:1 utvekslinga ifra denne sida http://www.bakaxel.se/product_info.php?cPath=25_60&products_id=80
  5. ja då har pakken ej bestilte me deler ifra rockauto ifra usa komt heim, men bremseskivene hadde ikkje dei på lager so dei kjømkje før i bjøndelsen på juni :-\ ved neste lønning blir det storbestilling ifra summit racing og bakaxel.se og håper dei har alle delene slik at det ikkje blir lange ventetid på dei.. + har planer om å investere i ac/dc tig, det he ej hadt lyst på i fleire år no :D og igår blei eg ferdige me innsveisingsfesta til gearkasse treversen me, blei 50x50x8mm plater som ej sveiste på en 25x25x8mm plate isenter på baksida og bora å gjenga M12 så er 16mm gods me gjenger :D kom til at dette var bedre istaden for å sveise en M12 mutter på baksida. so skal skjere ut av vangen å sveise dei inn der vor gearkassetreversen skal skrues fast med M12 bolter. ps. sveisane vart ikkje so bra då ej sveiste me elektrode og ikkje er so flink me det, er meir vant til mig. so litt bilder: her er gearkasse-treversen her e innsveisingsfesta so e det berre 2daga igjen, so e det heim til 164a :D gler mej til å få bjønde på den igjen :D
  6. ja då he no ej fått laga mej nye nippel til kjølevann-slangen som skal stå inni frostplugg-hullet i framkant på toppen.. tok også å fiksa litt på den gamle nippelen som vart skadet under kresjet, den var laget slik at den er limt me locktithe og står med presspasning inni frostplugg hullet. den nye nippelen er nesten like den gamle, men ej he laga ei lita anleggsflatte som ej tenkte ej kunne lage en liten "gaffel" av flattjern og skru fast til toppen i tillegg til locktithe å presspasninga..då eg er litt skeptisk til om det er nok me berre locktithe å presspasning for å holde den på plass??? legger ved noken før etter bilder og ei skisse på korleis ej he tenkt å gjerd det med "gaffel-patenten" ;D her ser dåkke kor nippelen skal stå(hullet i framkant på toppen.) den skada nippelen før bearbeiding den nye nippelen til venstre og den gamle etter reprasjon til høgre og skissa mi, vist noken klare å tolke den hehe ;D så får eg sjå når ej skal montere ka nippel ej går for ;) tenkte ej skulle lage mej noken innsvisings-feste til gearkassa me i nermaste fram tid..berre 8daga igjen no til heimreise..so då bjønde morroa i garasja ;D
  7. her er en link til oppbygging av marmanders 164 og motoren eg kjøpte me han. www.savarturbo.se :: Läser ämne - 164:an kvaddad
  8. jepp er rolige dager der:) så det har man god tid til:) ok..flere maskinister her also:) so dere går 2-4..ja det har vore snakk om her me, men tvila på at det sjer..er 4-4 her..sjølv om dinne turen blir 8-4 hehe:D ok vilken stand dei 164ene er i da? er det noe 164prosjekt pågang me deg da?:) ja blir vel hus på meg me snart.. driver å leiter, men er vel meir stor garasje m/hus ej er ute etter:) hehe
  9. takk for det:D er kjekt å høre at dere liker å følge me på prosjektet, man blir mer motivert til å oppdatere her da ettervert som ting blir gjort:D ja marmander sin bil va heilt unik, men ej kjømkje til å ha den like strøken som has sin 164..den blir vel meir som en "busbil" som svenskene kaller det:) hehe er på standby båt ej e no, men he vore på supply før.. ja er 2.maskinist på havila troll:D fine dager der å kose seg nedi maskina:D er du me på sjøen eller?
  10. har vore vekke dei siste 6vekene på jobb på sjøen og skal være vekke 2veker til..så blirkje noke framgang før den tid, men fekk taki en aluminums aksling bitt idag som ej skal dreie ny kjøleslangenippel som skal være montert iframkant på toppen, da den som stod der vart skadet under kresjet til forge eigar av motoren:\ så blir å dreie ny over neste helg..da vi har det litt hektisk ombord på båten no..ligger på verksted i måløy til lørdag.. so kommer bilder på den når den er ferdig da:D elles er det planlagt fult kjør uti garasja når eg kjem heim:D er heime 4veker da og håper på og bli ferdig me det meste da:D
  11. takker for svar:D leste en diskusjon inn på et anna forum me og der va veldig delte meininga om borring av bremseskiver.. så trur eg tester med uborra skiver først, så får eg heller bytte til noke grommere vist det skulle bli problemer
  12. heia:) holder på å planlegge en bestilling fra summit no og lurte på et par ting: 1.vilken mål er det på radiatoren som du kjøpte hos summit? 2.vilken modifiseringer måtte til for at den skulle passe? 3.tar det lang tid og få delene fra summit? 4.vilken betalings måte brukte du? 5.blei det mykje i frakt og toll?
  13. ja då he ej bestilt litt bremsedeler :D vart hydraboost fra 1996mod. chevrolet tahoe (bremsekraftforsterker),4 nye bremseskiver til 1974mod. 164E der skivene framme er ventilerte, 4 nye caliptera og en ny vinduviskar motor til en kompis sin 164, i bytte for at ej har fått lånt has sin vinduvisker motor no i 2år :D Part Number Part Type Price EA Core EA Quantity Total 1996 CHEVROLET TAHOE 6.5L 395cid V8 DIESEL FI Turbo (S) A-1 CARDONE 527335 (52-7335) $ 179.79 $ 50.00 1 $ 229.79 1970 VOLVO 164 3.0L 2980cc L6 [b30A] A-1 CARDONE 431902 (43-1902) $ 79.79 $ 10.00 1 $ 89.79 1974 VOLVO 164 E 3.0L 2980cc L6 MFI [b30E] A-1 CARDONE 19137 (19-137) $ 44.79 $ 0.00 1 $ 44.79 A-1 CARDONE 19328 (19-328) $ 37.79 $ 0.00 1 $ 37.79 A-1 CARDONE 19327 (19-327) $ 37.79 $ 0.00 1 $ 37.79 A-1 CARDONE 19136 (19-136) $ 51.79 $ 0.00 1 $ 51.79 ACDELCO 18A1657 $ 60.79 $ 0.00 2 $ 121.58 ACDELCO 18A1598 $ 96.79 $ 0.00 2 $ 193.58 Shipping $ 677.73 Order Total $ 1484.63 noken her som har erfaring med boring av bremseskiver? og veit om dette har noke effekt på bedre kjøling? eller om det berre blir gjort for at det ser tøffere ut.. blir noken bestillinga til, men blir sikkert ikkje før neste lønning, da eg ikkje fekk alt ej skulle ha på dinne lønninga :\
  14. takker for det:D er en 8år gammel drøm som holder på å gå i oppfyllelse:volvopower:
  15. hehe..høres bra ut gler mej veldig til å høre "villkatten" din hehe:D ja har sjølv tenkt litt på ditta problemet og he komt fram til at ej skal bruke "sveisekabel", den er no bra kvadrat, og er beregnet på å lede masse strøm over større lengde en kor lang ei 164 er og er mangetrådsledere(bli litt rart beskreve ditte, men du veit sikkert ka kabel ej sikta til) ja blir no kjekt og kunne få ta den i bruk:D ok..venter i spenning på den:D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår