Gå til innhold

ettan

Bruker
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ettan

  • Bursdag 07/18/1984

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

ettan's Achievements

  1. ettan

    Tsbusa: E30 TIC

    Er kun større dyser og blokkert vacuum til fordeleren.
  2. blir mycket bra den bilen der, har sansen for biler som ting blir gjort skikkelig med!
  3. stemmer dette, mener å huske at hver skjerm kostet 14-15 k også hehe
  4. kjøp bensinrør 8mm på opel, de er helt konge og ikkje så dyre heller. trenger i grunn ikkje noe spes verktøy pipesett og skrujern osv.. Ellers er det litt småting som slangeklemmer en liten meter med bensinslange(til kobling mellom rør osv) gjerne nytt bensinfilter osv.. el-pumpe kan du bruke fra nesten alle opler med ekstern pumpe.
  5. Dette med bunnpanne osv.. passer ikke over hvis det er en 1,3 du har.. Ellers må du også ha en bensintank med uttak for retur av bensin samt pumpe og se til at det er tur/retur bensinslanger/rør. Er en forholdsvis enkel ombygging dette her, motor kobles opp med 4 ledninger tut og kjør. Hvis asconaen er en 1.6-2.0 originalt så har den bremser som er godkjent til 125hk. Hvis motoren som stod i hadde stift-tenning fra før så må du bytte ledning fra tenningslås (15+) da denne vil ha en motstandsledning som ikke vil gi nok power til elektronisk tenning.
  6. hvis det er en V6 du har så tviler jeg på at det er en R25. er nok en R28
  7. uansett så står en manifold på toppen og ikke på blokken:crazysant:
  8. dette passer ikke. 1,8 er ohc og 2,0s er cih
  9. Hvis det er en maskin fra E34 så er det ikkje mer enn 218hk, uansett så vil nok 535 understell holde
  10. ettan

    Diffbrems

    er ganske vanlig å si diffsperre,sperr osv.... selv om det er differensialbrems man snakker om.. jeg pleier aldri å si diffbrems hehe... men er to forskjellige ting ja
  11. Nei,blir vel gjerne ikkje ubrukelig,spørs hvilke hastigheter det er snakk om. F.eks så har man 1000 o/min i 70km/t og ca 3200 o/min i 230km/t (6.gir ZR1)... vil tørre å påstå at en original 24v med 204hk vil arbeide en del med det giret :-)
  12. Skal du bruke 240 kassa (2.5i, rekord 2,2i osv) må du bruke svinghjul og clutch fra en opel med denne kassa,skal du bruke getrag 265 (3.0) må du bruke svinghjul og clutch fra en monza/senator 3.0. Med mindre du har overdrive(ekstra del på kassa), kan du bruke den mellomakslingen du har på en getrag 265 kasse. (er like lange) Pedalsett må du plukke fra en senator/monza seff.... Er hull klart til dette, men er ei hylse som skal stå på utsiden av torpedoveggen, denne kan du nok plukke fra de fleste opler med rwd fra 70-80 tallet.
  13. Uansett vil 6.gir på den kassen være helt ubrukelig på en c30se. Det er TUNGT
  14. Vet av 2 Holden commodore type 80-tall i norge, den ene blir brukt i rallycross eller noe sånt og har V8 på 600hk. Den andre er brukt som asfalt/banebil og sto forøvrig tilsalgs for et par år siden... Har ikkje sett noen registrerte.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår