Gå til innhold

Stålfelg

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stålfelg

  • Bursdag 08/16/1979

Contact Methods

  • Bosted
    vest-agder

Stålfelg's Achievements

  1. Det var da voldsomt! Problemet har løst seg for min del. Byttet Volvoen i ei gammel motorsag og ett sveiseapparat. Tror han gjorde en god byttehandel. Fikk med et tilhengerlass med deler. Dersom noen er interessert i ett snutepanser m/tilhørende grill, 14" turbofelger, komplett sett med sorte lister til 244, komplett B23A motor med girkasse (M45), bakluke til 245 (86mod) så godt som rustfri, diverse front/bak-lamper, dynamoer, startere, 2 Pierburg 175CD gassere og diverse annet søppel, så send PM. Gies bort ved henting før helga. Jeg er ferdig med Volvo.
  2. Oh! Trodde den styrte noe forgasser greier jeg. Men kan vakuumslangene som går til cisacen plugges?
  3. Volvoskrue: men hva gjør man med all den vakuumskiten som er koblet mellom tenninga og forgasseren? Sitter jo en pumpe, eller hva det er for noe, med flere fargede plastslanger på. Noen av disse er jo koblet til forgasseren. Dersom jeg har forstått dette rett, så holder det med å kun bytte selve forgasseren og innsuget? Kan den svinghjulsføleren også bare kobles vekk, selv om jeg beholder tenninga fra K motoren?
  4. Idag når jeg var ute og kjørte låste plutselig venstre hjul fremme seg. Det viste seg at fjærbeinsskåla var opprusta, og fjæra la seg ned på hjulet. Har en 84 mod 240 delebil stående, med helt og fint fjærbein. Passer dette på min 87 mod? Bytter da bare hele dritten. Går vel an å få kjøpt kun skåla og sveise, men det blir ikke aktuellt.
  5. men må eg ikkje ha nytt rattnav eller noe?
  6. Har ett gammelt GT ratt som har stått i en 164. Passer det i min 87mod. 240?
  7. lars_: Hei! Har en B230K i min 87mod. 240 som begynner å kødde noe. Kan jeg bruke forgasseren og tenningssettet fra en B23A på denne motoren? Er vel en Pierburg 175CDUS. Angående fordeleren. Er det bare å skru ut den som står i K-motoren og erstatte med den fra A motoren? I A-motoren har den vel en "aksling", mens i K-motoren er den "tom". Hva annet må byttes? Coil? Du skriver om tenningssett og ledningssett. Hva menes med det? Vil overhale A-gasseren før skifte. Skal jeg kjøpe innsugspakning til K-motor eller A-motor? Håper noen kan svare på dette. Hadde vært greit med en litt mer detaljert beskrivelse om forgasser og tenningsdel bytte. Gjerne med bilder. Hva kan fjernes av det vakuum-virrvarret som finnes i motorrommet mitt nå...etc. På forhånd takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår