Gå til innhold

lollomanta

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lollomanta

  • Bursdag 11/04/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Sauda

lollomanta's Achievements

  1. Trenger en felg. Husker ikke innpresset i farten. Trenger ikke være strøken. Er ikke så ofte innpå her, så ring eller send mail. Tlf. 98876559 jopaabi@online.no
  2. Ser ut som du har rett ja. Måtte nesten sjekke litt hehe ;). Har alltid trodd at sekvensiell turbo var kalt bi-turbo jeg, men tok grundig feil der ja. Bøyer meg i støvet!!!
  3. Er ikke helt sikker på dette, men tror WRC biler har en form for anti-lag system som lager litt lyd.
  4. Mulig jeg har feil, men jeg trodde bi-turbo var en "twin-turbo" med to forskjellige størrelser på turboene, slik at den ene lader bra på lavt turtall, og en tar over på høyere turtall. Mens twin turbo er to identiske turboer. Men godt mulig jeg er helt på tur ;). Både "bi" og "twin" betyr jo i utgangspunktet to.
  5. Lotus Omegaen er vel en twin turbo. Står to T25 turboer i den orginalt. Den har samme boringa som en 3,0 24v (C30SE), men lenger slaglengde.
  6. ??? Tror du leste litt fort gjennom det ;). En kompis av meg lurte på å kjøpe nr.1, men kjøpte heller hus for noen år tilbake (han samme som har 129 nå). Er ikke stefan Engsrøm sin ferdig enda?
  7. Er vel en unbraco skrue som du trykker ned og skrur det. Men du må huske å koble vekk lamdasonden når du skal grunnstille spjeldet.
  8. Skal det bli skikkelig, så må det vel brukes en bredbånds lamdasonde, og da blir plutselig prisen en god del høyere. Nei, bedre å kjøpe noe som fungerer og som kan stoles på. Sjekk linken her, di har gode og rimelige AFR målere. Selger også byggesett. http://www.wbo2.com/
  9. Er du sikker på det? Trodde dieselene som regel hadde varmer til dieselen jeg.
  10. Jeg har hatt veldig gode erfaringer med Fortè. Fortè gas treatment rensker utrolig bra opp inni motoren på bensinmotorer. Har hatt biler som kompresjonen har vært fryktelig dårlige og ujevne på, og har vært helt 100% etter behandling. Bruker ofte Fortè diesel fuel conditioner på biler som ikke kommer gjennom røykgasstesten på eu-kontrollen.Di kommer som regel alltid gjennom etterpå.
  11. Tror det skal mye til for at bensinen blir varm. Fordi om returen går fra fuel-railen til catch tank, vil det uansett bli mye sirkulasjon i tanken.
  12. http://popeye.rty.nu/2004/catch.htm
  13. 129 går i sauda. Nr 1 har ikke gått i sauda, som jeg nevnte tidligere. Men enten 380 eller 388 har gått her. Han som har nr 129, lurte på å kjøpe nr 1 for en del år siden. Mener å huske at den ble kræsja litt også for en stund siden.
  14. Alle er jo i teorien orginale. Men så lenge det ikke står i vognkortet, så er verdien ikke akkurat den samme. Tror bakenden er skifta på di fleste (inkludert nr 1). En orginal Lotus Omega er jo et samleobjekt. En som er skjøta med en an bil er det ikke. Grunnen til at di er skjøta er jo det idiotiske norske avgiftssystemet. Tror en Lotus omega kosta rundt 1,3 millioner ny i Norge i 1991. Det var rimelig mye peng i den tida. Mener det ble solgt tre nye slike biler i Norge, men vet ikke om noen av di eksisterer enda.
  15. Det vanligste er vel å bruke R25-28 eller R28 kasse fra omega. Ellers så går det vel an å bruke Getrag 240 kasse fra Manta 1,8. Getrag 265 fra omega har jo løst clutchhus, men vet ikke om det er mulig å få den til å passe.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår