Gå til innhold

Shelby_Preformance

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shelby_Preformance

  • Bursdag 12/28/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, bil og bil
  • Modell (eks S4)
    Granada 2.3 Jubileum
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Yrke eller sivil status
    Stundent
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 v6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Original og strøken
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.piczo.com/live4speed88
  • Bosted
    Lom

Shelby_Preformance's Achievements

  1. Ønske å kjøpe et sett av old school BBS felger, helst 16" og med fet kant! Boltsirkel 5x112! !
  2. Er dette jeg også har hørt...Kügelfisher leverte jo mekinisk innsprøytnings system til Saab med Ford V4'ern under panseret, så om det kom en liten serie med Ford M med samme oplegget, er jo ikke så aldeles usannsynelig?
  3. Hadde det ikke vært kult med turbogrill, USA-front og tåkelys? :cool:
  4. Er og blir ford-entusiast! Har gått inn i mange verbale og fysiske slåsskamper på grunn det. Sierra vingebil er jo et motorsporthistorisk klenodium! Man sier ikke at en sierra vingebil er stygg??! Joa, den har spesielt design, men likkavæl a' gitt. Sånne biler har en helt særegen og meget rå stil..
  5. Halla! Noen som vet hvor man får tak i modellbiler av lowridere med fungerende understell? Vet norwegian modellers hadde noen sånne inne på lager for lenge,lenge siden, men de har dem ikke lenger...
  6. Om verkstedet ikke er noen stor greie, så gir de gjerne f*en. Gammelforden min gikk igjennom med rakt rør, rødtonede baklykter, kølsvarte blinklys og manglende blinklys på skjermene. Så velg verksted med omhu om du ikke gidder å stresse-skru kvelden før bilen skal inn på EU!
  7. Bremsene til 26m er overdimensjonerte i forhold til bilen generelt. Har et blad et sted, der det er reportasje av en finsk 26m med trimma 2.8i. Om jeg ikke husker feil, så var det 180+ hester i den bilen. Bremser og understell var originalt! Så jeg tror ikke det skal være problem å få godkjent den med 26m bremser. Men hvorfor slenger du ikke i en c4 automatkasse med shift kit? :P Da kunne du bare fått tak i en girkassetunell fra en 26m fra slutten på 60' tallet, siden det sitter c4 i 26m originalt. Hvordan blir det med oppheng og understell forresten? Noen modifiseringer?
  8. Jubileume'n min har gått ca. 125.000, er som å kjøre hvilken som helst ny bil...finner ikke slark noe sted...originale opphengskuler, eksosanlegg, dempere dvs. de har ikke blitt byttet noen gang... fatter'n sin tipper snart 300.000, og er like fin som da den var ny....så det er holdbare biler detta!
  9. Når jeg teneker meg om, så er det sant som du sier. Det ville vært kjedelig med støvsamlere som bare står inne. Det er jo ikke noe moro når du har lagt mye tid og penger i noe som bare skal stå rolig og samle støv. Så jeg er enig med deg: Biler er til for å brukes!!!!
  10. Snakka med speedparts over mail, og de hadde ikke kunnskap nok om disse motorene til å gi noe svar:wonder:
  11. Har hatt stående en Saab 96 1700 en stund nå, og skal gå igang med å "freshe" den opp litt. Skal etter planen bli en rally-replica. Men jeg er litt usikker på et par ting ved motoren. Er dette motorer som er slitesterke, eller er de bare bruk og kast? Og motoren er lettere trimmet, dvs. 7,2 kam, stage 1 porting av topper, portet/polert innsug,dobbel solex gasser, 2,5"effektanlegg. Har lest et sted at med dette oppsettet, og med riktig justering, kan motoren yte ca. 125 hester(75 org.) Kan dette stemme? Har tenkt på dette, og jeg syntes 125 hester er litt mye, med tanke på at det ikke er gjort mer med motoren. Hører gjerne fra folk som har både gode og dårlige erfaringer med denne motortypen fra Ford og Saab 96 generelt.
  12. Godt og se at det er noen som satser på ordntli' go gammeldags gassermotor isteden for innsprut og/eller turbo!!!Finnes nesten ikke bedre lyd enn fra en godt bygd gassermotor!Utrolig flott gjennomført Rolf. Men er den ikke litt for fin til å brukes som bakkeløpsbil da..:confused: Uansett: Dette var en av de nydeligste mk1 jeg har hvilt øynene på!!
  13. Vet det er et par stykker som leker seg med granada med v8, men sierra med v8, DEN var ny. Arti at noen tenker i litt andre baner også. Det ser jo ut til å bli en rå bil dette:D
  14. Turboagregatene som ble brukt mener jeg er fra AirReserch. De hadde to sett: F9 og F16. Jeg er ikke sikker, men jeg mener det skal stemme. På 2,8 injection ble totalytelsen 200-220 hester tror jeg. Rett meg noen, om jeg tar feil!!
  15. ikke for å være pirkete, men er bakjulet helt rundt? ser liksom litt ovalt ut. Bra farge!!likte pinstripe-dekoren på forskjermen!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår