-
Innholdsteller
330 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om s_18@CH
- Bursdag 06/14/1984
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil, studier
-
Modell (eks S4)
Civic EJ2.1
-
Biltype (eks Audi)
Honda
-
Årsmodell (eks 1995)
1994
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
1.6
Contact Methods
-
MSN
s_18@hotmail.com
-
Bosted
Ålesund
s_18@CH's Achievements
Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
I går kveld tok jeg meg en tur til Eiksund tunellen (hvor den tragiske ulykken skjedde nylig). Knipset noen bilder ved broen som fører inn til tunellen, i håp om at jeg skulle få til noe bra og kanskje lære litt. Synes ikke det ble noe bra selv, men tok de som ble best og justerte litt (somme vil kanskje mene for mye?) kontrast.
-
Lenge siden sist jeg har vært her inne ja... Har gjort diverse på bilen i vinter: - Ribbet bilen innvendig (fjernet x antall kg Brown Bread demping, baksete, teppe, osv. - Oppgradert bremsene foran (fra 240 til 262mm) - Montert forlengede bærekuler som gjør at bærearmene har en mer nøytral vinkel ved senking. - Omgjort servofjerningssystemet mitt for å forbedre styrefølelse. - Montert ny eksospotte, med mye mindre diameter på utblås og MYE mindre bråk :) - Fått meg nye felger. Her er noen bilder fra sist Søndag, nok en gang tatt av Dodden :)
-
Jah, her var det lenge siden jeg har vært...! Har skjedd lite siste tiden egentlig, grunnet at jeg er travelt opptatt med jobb og familie. Har fått fjernet det aller meste av asfaltmatter i bilen, tatt ut baksete og teppe etc, som har resultet i at vekten på bilen har blitt redusert med vesentlig mange kg. Kan vel si at den er 100+ kg lettere enn hva den var. Et par action shots tatt av folk i klubben: Var relativt pysete og bremset tidlig siden det holdt på å gå galt i fjor, men synes redskapen fungerte bra, og gleder meg til neste år :) For vinteren holder jeg på med noen diverse prosjekter. - Frembremsene skal oppgraderes fra 240 til 262mm skiver (med dertil større kalipere). - Caster kit og bærekuler som senker "rullesenteret" (vet ikke om det heter så på godt norsk...) skal monteres. - Interiøret blir (har blitt) ribbet, og skal lakkeres grått. Det var da en liten oppdatering, kjekt å se at noen har interesse for hva som skjer selv om jeg ikke er inne så mye!
-
Var på en fin tur til Måløy sist Lørdag, og noen kamerater tok litt bilder. Synes de ble ganske fine selv.
-
Takk for det :) Hyggelig å høre! Jeg har en enkel jekk type 300 kr samt to enkle bukker. Mer skal vel egentlig ikke til. Biltema har mye brukbart verktøy.
-
Jetcarrier blir nok brukt ja :) Funker meget bra det!
-
http://www.hondapartsdeals.com
-
Tja, jeg har sagt ifra til forsikringsselskapet, så triksing vil jeg ikke kalle det... Du kan jo ikke akkurat forvente at det nye instrumenthuset skal ha samme stand som det gamle? ;) Edit: Det kan ikke være at 100 000 merket ikke viser på bildene da?
-
Endelig fikk jeg nye pærer å sette inn, så da ble det slik: Selv sier jeg meg meget fornøyd med resultatet!
-
Etter å ha opplevd problemer med speedometeret mitt egentlig i mange år nå, samt at jeg var klar for en fornyelse, har det nå kommet til at jeg har kjøpt nytt instrumenthus. Har bestilt nye pærer, slik at jeg forhåpentligvis får litt skarpere og jamnere lys i den. Siden dette er Japansk, går speedometeret "bare" til 180 km/h, som da såklart er mer enn nok til mitt bruk:) Det andre som skiller det fra andre Civic instrumenter er de røde nålene som lyser opp. Tipper dette er mest spennende for min egen del, men for at ikke tråden skal dø, så hvorfor ikke... ;)
-
Du setter et lite (tynt) skrujern imellom og vipper ut nødblink bryteren, bak der er en skru som sagt over. Tar du ut den er det bare å ta ut dekselet. Så sitter det 4 skruer på selve instrumenthuset, men det ser du når dekselet er av.
-
Hva tenker du på nå? Speedometeret er jo originalt...
-
Originalt bremser disse motorene ca. 105-110 hester (i USA) etter det jeg har lest, på Dynapacken, som er samme type som Bjørnstad har (der jeg målte). Jeg hadde ikke anledning til å måle original motor i og med at jeg aldri har kjørt den i original tilstand, men basert på dette vil de 152 hestene jeg bremset tilsi en økning på 40-45 hester på hjulene. Den dagen jeg får målt og finjustert med det nye grenrøret har jeg et håp om å klare 160 hk (ca 185 i motoren, altså 60 mer enn original oppgitt fra fabrikk). Synes ikke dette resultatet er så ille med tanke på at dette kun er en av budsjettmotorene til Honda. Ellers så må jeg bare takke for de rosende ordene. Har ikke så mye tid til bil nå, men lysten er der til å gjøre et par forbedringer.
-
Litt sent svar ja, men det har jeg sluttet å telle for LENGE siden ;) En ting er sikkert, og det er at det er alt for mye :D
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.