Gå til innhold

Stambo

Bruker
  • Innholdsteller

    1,105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stambo

  • Bursdag 04/24/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Octavia RS
  • Biltype (eks Audi)
    Skoda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Energimontør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Mer enn det er plass til her!
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    alexanderstamsaas@hotmail.com
  • Bosted
    Degernes

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Stambo's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg hentet min 2005 Passat fra rust rep forrige uke, den fikk nye dører foran, ny bakluke, en bakskjerm og tak lakkert på garanti :) Framskjermene var byttet på garanti når jeg kjøpte den for 6mnd siden :) Det var da 50% dekning på min pga alder :)
  2. ikke vært borti helt det samme, men nesten. Nå i vinterhøyden så fungerer det fint, men i sommerhøyde så slutter lysa og gå ned og opp når setter på tenninga pga de er utenfor område Men da er den senket godt over 45mm.. Blir vel å lage egne stag tenker jeg
  3. Noen flere som har bilder av vintermodusen på kjærra? 9,5x18 Mercedes ML reps med 225/40-18 Vredestein Wintrac :)
  4. 3BG 4Motion har potte på begge sider orginalt, mens fwd har bare på en side. Tanken og litt diverse er i veien for å legge inn en demper, men det skal vel gå å legge et rør rundt foran eller bak hjulbrønn for å få eksos på begge sider :)
  5. Står ikke noe om bakkeklaring i papirene på settet jeg har, så da er det jo som du sier 8cm, men ifølge kontrolløren var det da 11cm, 8cm var kun om det stod i papiret... Altså motsatt.. På en måte... TUV sine retningslinjer sier at kravet er 8cm bakkeklaring til faste deler og 7cm til elastisk, og det står i TUV merkblatt 751 08/2008 som blir brukt som grunnlag til å teste senkesett. Så tviler på at du vil få et sett lovlig så langt ned,, og det blir isåfall heller ikke godkjent i Tyskland :) Satser uansett på medhold, så jeg får den kodkjent i høyden jeg skal bruke den i :) (om vintern hvartfall :) :) )
  6. For meg gikk det til helvette :) Pga ikke oppdatert kontrollør hang seg opp i at det ikke var under 11cm bakkeklaring under... Noe som ikke finnes noe reglement om at det skal være, og som SVV selv har sendt ut skriv om i 2011 at minstemål skal være 8cm... Så jeg har nå klage inne hos SVV og avventer svar :P enkel verden :P hadde vel ca 32cm NAV skjerm og 8cm blank under bilen...
  7. Hvis det rister veldig med hard belastning på lavt turtall setter jeg min knapp på svinghjulet, dessverre :) er bilen kjørt med mye belastning på lavt turtall og høyt gir belastes svinghjulet mye blir drept av kjøremønsteret.
  8. Har helt glemt å svare deg Jabba! Takk for det! :) og gratulerer med bil :D de siste felgene er Oettinger RXX felger, (Oettinger lager styling for VAG blant annet) og de har jeg lakkert hvite selv :) Er matt Lambo perlemor, men fargen kommer dårlig fram på bilder.. :) Bilen har det helt topp hos Tommy, og får alt stell den fortjener :D
  9. Hvordan gikk det? Biltilsynet neste onsdag for meg :) hva mål har du fra senter nav til skjerm? :)
  10. Syncro/4motion har eksos på begge sider, mens fwd har bare på førersiden.. På fwd mener jeg det er mye i veien, tanken blant annet. Fwd går også eksos over stive bakakselen, mens 4motion går under bærearmene på hver side av diffen :) må nok modde mye!
  11. Har montert justerbart på 6 eller 7 3bg er nå, og tatt alle på mutterne under gummiproppene, så ingen problem det :)
  12. Er ikke mulig å få camber rett på disse, er ikke noe justeringsmulighet.. Skal inn å få min godkjent snart også. Er mange som bruker endel triks, med papir i svarthvitt, spenner opp apparatene i kontrollen etc for å få de innenfor.. Noen møter en vegg av motstand, mens andre får det skrevet rett inn uten at camber blir nevnt.. Det finnes justerbare øvre bærearmer med TUV så får justert camber, men de koster 3000++kr :) jeg mener de må godta det, siden settet er godkjent på bilen med de vinkler det gir, så da spørs det vel hvor heldig en er når en møter kontrolløren :) Fwd har ingen justering bak, mens 4motion har full justering alle veier bak. Foran er likt :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår