Gå til innhold

Levin GT

Bruker
  • Innholdsteller

    170
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Levin GT

  • Bursdag 11/28/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler,mekking,damer
  • Modell (eks S4)
    TE71
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    Salmaker
  • Motor (eks 1.6)
    3T-GTEU
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Mye

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.toycrazy.net
  • Bosted
    Norge/Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Levin GT's Achievements

  1. Her må jeg virkelig si at det var superbra respons.
  2. Hei folkens. Jeg vil gjerne blåse liv i denne tråden igjen for jeg har også en baleno med akurat de samme problemene. Dette er helt tydelig et gjennomgående problem på flere balenomodeller. I mitt tilfelle er sigarettenner, nødblink og klokke død og jeg skulle gjerne visst fasiten før jeg legger ned masse arbeid i feilsøking. Jeg har selvsagt sjekket sikringer og de er ok. Kan noen meddele med meg hva som er årsaken og løsningen?
  3. SRX 350 turbo tilsalgs.. SRX350 ekstrem turbo - FINN Torget
  4. Her er et autentisk bilde av det som selges. Tec 2 hjerne med 2 dobble coiler for 4 sylindret motor. Wintec 1.16 chip står i hjernen. Lite brukt. Ny triggerhjul, Ny triggersensor, Ny universalbrakett for triggersensor. Ny vanntempsensor, Ny innsugstempsensor, Ny 3 bar Map sensor, Ny TPS sensor, Lite brukt lamdasensor m/mutter. Tilhørende CD,diskett og datakabel. Nyere chip og programvare wintec 2.12 er tilgjengelig dersom det ønskes. 2.12 Chip fåes kjøpt hos bjørnstad bil,mens programvare og manualer kan lastes ned fra electromotive sine sider. Dersom du ønsker en annen størrelse på triggerhjul eller sensorer med andre gjenger er alt å få kjøpt hos bjørnstad bil for en overkommelig pris. Her mangler du ingenting for å programmere bensin og tenning til din motor. http://www.bjornstadbil.no/public.aspx?pageid=69379 Jeg er ikke så ofte inne på dette forumet, men jeg kan nås på 938 43 269 Pris er jeg usikker på, så gi bud. Mvh Roy
  5. Hei. Jeg har den mest ombygde TE71'en i Norge. Dette er en 1982 modell. TE71 GT som er den modellen med størst motor har en 1588ccm, 2T-G med kun 108 hk. Jeg kan si dere såpass at det er glemmesak å få godkjent med noe annet enn en annen 1600ccm toyotamotor. Biltilsynet har strenge krav når det gjelder slik ombygging som du som bileier aldri klarer å oppfylle (med mindre du har ubegrenset med penger) Selv søkte jeg om bytte av motor,men det stoppet fort opp når det må dokumenteres at kjøretøyets råkarosseri tåler den ekstra belastningen. Om regelverket blir enklere når bilen er blitt 30 år og veteran, vet jeg ikke,men det tviler jeg på..
  6. Har ikke helt bestemt meg enda,men jeg vurderer en forandring av det elektriske oppsettet i bilen min. Lufter derfor salg av mitt electromotive tec 2 programerbar motorstyring,for å se interessen. Det er pr i dag tilkoblet min toyota turbomotor og fungerer utmerket. Tec 2 er et fordelerløst sprut med direktetenning rett fra coilene. Har kraftige coiler og kraftige dysedrivere. Dette inkluderer en tec 2 hjerne med 2 dobble coiler (for 4 sylinder motor) Map sensor,triggersensor med brakett,triggerhjul,tempsensorer,datakabel og nødvendig programvare. Om man skulle trenge noe tilbehør så forhandler Bjørnstad bil alt man skulle trenge til dette sprutet. Les gjerne mer på electromotive sine sider. http://www.electromotive-inc.com/products.html
  7. Kjøpte komplett aksling med ny 6 bolts truetrack montert i,så jeg vet ingenting om noe blekk........ Akslingen er på go vei opp under TE71 ja.....:)
  8. Krever ikke true tracken en annen olje enn det som er originalt altså?
  9. Halla folkens. Har et spørsmål til Volvogutta der ute.. Hvilken diffolje skal brukes på 1031 med True track?
  10. Hei folkens.... Jeg er en hobbymekaniker om har skrudd på alt mellom himmel og jord så langt tilbake som jeg kan huske... Hovedsakelig er det Toyota det går mest i,så Audi er ikke min sterkeste side... Saken er at jeg har fått et tilbud på et halvferdig WW/Audi prosjekt som jeg tror er et ganske kurrant og billig kjøp.. Det er en eldre gubbe som vil trenger å rydde lokalet sitt så han vil selge meg en dårlig 86 modell Passat stv Quattro. I denne bilen står det en Audi 5 cyl, 10 ventiler, turbomotor med original ECU som jeg mener å huske var fra en Audi 200. Gir og drivlinje er originalt Passat Quattro... Motor starter. (eieren har visst kjørt den,men grunnet lavt bensintrykk fikk han ikke prøvd den ordentlig) Med på kjøpet følger det med travers forran,travers bak,og 4 komplette fjørbein med calippere og store bremser. (antakeligvis fra Audi 200) Mannen har ikke helt oversikt over hva som er hva og hva,motorkoder og benevnelser og slikt,(det har ikke jeg heller) men han fablet noe om KH motor og 18X hestekrefter.(?) Alt var veldig rotete,men det så ut til å være komplett om det bare ble ryddet opp i ledninger og slanger.... Det skulle visstnok være vacuumbryter inni bilen for å velge mellom åpen og diffsperr både forran og bak... Alt skulle visstnok passe over i en audi 80-90-100 eller 200 sålenge det var en Quattro. Så spørsmålet mitt er, er dette noe å samle på? Jeg tenkte i såfall å hugge karrosseriet og selge motor,drivverk,og understell.... Hva kan dette være verdt? Hilsen Roy
  11. Du har rett.. ECU'en styrer ikke tenningen på denne... Jeg justerte tenningen med å vri på fordeleren. Nå er tenningsbanken borte..
  12. Hei folkens... Holder på å fikse litt på en golf 3, 1,8 liter med monopoint innsprøytning.. Motoren starter og går helt strøkent,men når den belastes litt har den massevis av tenningsbank... Er det bare til å vri på fordeleren til tenningsbanken er borte eller er det mangel på bensin mon tro?... Noen som har noen erfaringer med dette?
  13. Hehe,ja må fleske til med litt skryt.... GT'en er unik da.....Jeg har ikke sett noen som likner.... Kjørte semifinale i vestlandsmesterskapet med Pnuten på street legal.. Kjørte 9,3 sek og 133 kmt på 201 meter.. Hvis du vet om noen som klarer bedre tall enn det med sin Corolla så må du gi meg beskjed... :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår