Gå til innhold

ZiGG-

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ZiGG-

  • Bursdag 03/06/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    TS Racing, 180 HK, K&N filter
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

ZiGG-'s Achievements

  1. Mener å huske at det skal være et deksel rett over selve filteret. Dersom du ikke har dekselet, er det sannsynlig at regnvann vil renne rett inn i ventilasjonskanalen.
  2. Jeg måtte bruke gassbrenner med sterk varme i noen minutter for å greie å løsne bolten. Deretter brukte jeg en tynn dor for å banke den ut. Minuset med denne metoden er at du brenner i stykker alt som heter gummi som er i nærheten. Til og med framskjermen blir veldig varm. Jeg er ikke helt sikker, men du kan muligens ta ut hele hjullagerhuset (inkl. fjær, demper, begge øvre lenkearmer, hjullager), og bruke gassbrenneren i "trygge" omgivelser?
  3. Helt korrekt! Det er bare et tidsspørsmål før slitedeler må byttes, og dette gjelder ikke bare Passat (ref. han som aldri mer skulle ha Passat fordi noen slitedeler måtte byttes)
  4. Vel... når man først må ty til brenneren er det som regel fordi det sitter dønn fast. Da må man som regel tilføre ganske mye varme over en viss periode for at det skal være til noe hjelp. Tipper jeg brukte full fres på en 3 kilos flaske i ca. 5 minutter. Da var til og med framskjermen så varm at jeg var redd lakken skulle begynne å renne... Det hører med til historien at jeg måtte bruke brenneren på låsebolten til øvre bærearmer + styrekula/endeleddet. På venstre side løsner man navbolten + 6 bolter på indre drivledd, legger full sving og tar ut drivakslingen. På høyre side må man i tillegg løsne låsebolten til øvre bærearmer, for å kunne svinge hjullagerhuset litt til sides. Har ikke prøvd varianten med å løsne nedre bærearmer i steden. Møller skulle forresten ha noe over 8000 kr for å bytte begge drivledd framme. På Norsk Bildelsenter koster det 1000 kr pr. drivledd, så du kan spare 6000 kr på litt egeninnsats.
  5. Jeg bytta drivakselmansjettene på begge sider fremme for et halvt år siden. Så takket drivleddene for seg, og jeg kjøpte nye drivledd + mansjetter på Norsk Bildelsenter. Etter to uker var den ene mansjetten full i hull (ca. 10 stk), og jeg måtte bytte den for tredje gang på ca. 6 mnd! :deng Jeg begynner nå å få litt erfaring med å ta ut drivakslingene, men det er fremdeles en drittjobb (bokstavlig talt) å gjøre drivleddet 100% rent. Forrige gang brukte jeg ca. 20 minutter på å ta ut venstre drivaksel alene. Høyre siden tar noe lengre tid da begge øvre lenkearmer må løsnes i tillegg. Første gang er alltid værst da alt sitter fast som f..., og gjerne må brennes løs med en gassbrenner :ratatatat Dermed ryker jo gjerne foringene/kulene på bærearmene, så får man et påskudd for å bytte de også.... Been there, done that! :thumb
  6. Møller selger jo chrome-rails og lister, men det koster litt. Sjekket pris på dette en gang i tiden.. Mener det kostet ca. 7000 kr for 2 stk. rails og nødvendige deksler. 3-4000 kr for lister med chrome. Mener at disse listene kommer ferdig tapet og grunnet, klar til lakkering. Er enklere og billigere å kjøpe en Highline med chrome-pakke enn å ettermontere, men har du allerede bilen, så har du jo bare ett valg. Fint blir det i alle fall etterpå :thumb
  7. Bilen er kjekk, men trenger som tidligere nevnt litt chipping for at det skal sparke unna. Den er også noe hardere i fjæringen enn forrige modell. Har du pengene så er det nok et bra valg, men husk chip'en :thumb
  8. Min Passat 2003-mod 130 HK TDi 4Motion har følgende info: Tillatt totalvekt: 2160 kg Tillatt aksellast: 1080/1150 kg Egenvekt m/fører: 1644 kg Tillatt nyttelast inkl. passasjerer: 516 kg Tillatt vogntogvekt: 3860 kg Tillatt hengervekt, med brems: 1700 kg Tillatt hengervekt, uten brems: 750 kg Tillatt koblingslast: 85 kg Tillatt taklast: 100 kg
  9. Enig i at 20" er litt i største laget. Har 18" selv, men tipper 19" er ideelt. 130 HK TDi chippet til 180 HK funker meget bra. Foretrekker carbon fremfor treverk i bilen. Bilen ser veldig fin ut, og er sikkert verdt pengene med tanke på alt denne bilen har.
  10. Hans a har et poeng når det gjelder muligheten for å få redusert erstatning etter et uhell. Et annet spørsmål er om de greier å påvise at bilen er modifisert. I mange tilfeller blir ikke bilen påmontert noen synlig chip, men bare omprogramert. Er ikke helt overbevist om at biltilsynet innehar kunnskapen som skal til for å kunne påvise at bilen er omprogramert...:coplight Har selv brukt TS Racing sin forhandler i Sandnes (Kvål Auto), og de virket som om de hadde relativt god greie på hva de holdt på med. Hyggelige var de også. Lånte en Passat TDi 140 HK 2006-modell i noen dager i vår. Fikk følelsen av at den trengte de hestene den hadde. Den virket litt lat i forhold til min (130 HK --> 180 HK) Hvis det var jeg som hadde en 105 HK TDi, hadde jeg gått til f.eks. TS Racing. Du får heller prøve å være litt forsiktig, og ikke kjøre som en idiot. :drive2 Det er lov å gi litt gass, men gjør det der sjansen for ulykker er minimal. Der er heller ingen god idé å reklamere for f.eks. TS Racing på bakruta... Kjør fint så varer clutch'en og resten av bilen litt lenger også. :driving
  11. Kan denne funke tro? I tilfelle du vil ha flere målere... http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7740&img=1
  12. ZiGG-

    Passisen

    Mmm, bilen er blitt fin ja! :thumb
  13. ZiGG-

    Min nye bil! :)

    Gratulerer med ny bil! dragcar
  14. Har nettopp modifisert min Passat 1,9TDi 4Motion 2003. Originalt: 130 HK, 310 Nm Nå: 180 HK, 400 Nm Går som et fly! :-) http://www.tsracing.no/vw.htm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår