-
Innholdsteller
1,105 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Falken` vant dagen sist April 15 2017
Falken` hadde mest likt innhold!
Om Falken`
- Bursdag 07/05/1988
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil
-
Biltype (eks Audi)
Volvo
-
Yrke eller sivil status
Verktøymaker/Platearbeider
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Div.
-
Fylke
Vestfold
Contact Methods
-
Bosted
Horten, Vestfold
Falken`'s Achievements
Oberstløyntnant (8/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
AA00 reagerte på et innlegg i et emne: Min MB 190E 2.0
-
Problemet med skarayboks lakk, samme hvor mye trening og samme hvor god du er, så får du ikke den tykke glansen i lakken, som ved sprøyte. Du kan skyte 1000 strøk, og resultatet vil fortasatt virke tynt og matt i glansen. Det er frustrerende. Et eksempel er en bil jeg hadde for en stund side, hvor jeg skulle lakke sideskjørt. Bilen hadde metallic lakk og var meget bra i lakken. Så kjøpte 2 spraybokser på fargekode, hos fargehandler Mayer, samt klarlakk. La mange strøk og mange strøk med klarlakk, ingen sig eller noe tull, var nøye og spraya perfekt. Men resultatet ble langt i fra den tykke glansen lakken på bilen hadde.
-
Da er alt som har med turbo å gjøre unnagjort og ferdig. Eneste som mangler er: Varmeskjold oljeslanger tur og retur, samt montering av lambda i downpipe, men begynner virkelig å falle på plass nå. I morgen skal jeg modifisere et tårnstag fra en v40, kjekt å ha det også. Tok veldig lite bilder av tilvirkningen i dag, var så iverig hehe. Men her er resultatet.
-
Ja greit med utstyret i orden;) I første omgang er vi fornøyd med alt over 250 hk og en bra sperre, for å kose oss med det til våren\sommeren. Neste vinter blir det nytt grenrør, nye dyser, ny bensin pumpe, og 3" lmm samt justerbar btr og da bør vi fint runde 320hk. Da er det råden vi kan bekymre oss over, så h-råden hadde også vært lurt. Hvis du leser og setter deg litt inn i denne linken forstår du alt, veldig bra forklart:)Om du må bytte tank kommer litt ann på hvordan modell bilen er. Er det en 244gl det er snakk om eller? Med b21e? http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft.html
-
Da har jeg laget til litt mere deler, bildene taler egentlig for seg. Men skal forklare. Første del av downpipe, med innsnevring og flens: Flens til røret mellom wastegate og downpipe: Påbegynt flens til rør fra grenrør til wastegate: Ferdig resultat: I morgen skal jeg opp på verkstedet og montere delene på grenrør og downpipe. Bilder kommer.
-
Drit tøff 140 og tøff 740, men se å få på turbogrillen igjen. Og synes personlig du kunne spart deg for dekalen på panseret.
-
Så var det på tide å få ut motor og ikke minst kjøpe ny. Planen var en B230FK motor fra en dele bil, for deretter og overhale denne. Men i sommer kom vi over en så billig "ferdig" motor at fristelsen ble for stor. Totalt overhaldt motor, nye ringer, lager, pakninger, simringer, bolter. Alt var glassblåst og lakkert. Ny KG2T trimkam, polert veiv og balansert bunndel. Måtte bare lage ny oljeretur, da den lille orginal 13c turboen skal vekk: Motor og gir på plass: Hjerner og ledningsnett er også kommet på plass: Midt i byggingen i høst, kom jeg over en billig løftebukk i bergen. Så da var det bare å koble på hengeren. Så fant vi ut at svarte fangere, det måtte vi ha. Sånn som 242 GTen hadde. Ser litt barskere ut da. Nevnte det at turboen måtte byttes ut. Vi har vært innom et par alternativer. Og endte opp med en T4 med ekstern wastegate. Kom også over en stor alucooler. Som etter litt modifikasjoner av frontplata, passet. Downpipe og grenrør var bare punktet opp på disse bildene, men skal ned på jobben og helsveise det i morgen. Måtte også lage en del flenser til dette, som selvfølgelig ikke et tatt et bilde av. Alt skal monteres til uka, så da kommer litt bilder av det. Til slutt for denne gang slenger jeg opp litt bonus bilder hehe. Kom med komenterer folkens.
-
Da kunne vi konsentrere oss litt om bilen invendig. Teppe blir lagt inn igjen. Ny lyd isolering. Nye framstoler. Halv bur osv. Fikk tak i noen gamle gode Recaro stoler også. Men de manglet understell, så da var det bare å finne 2 donor stoler. Buret bygde jeg selv, ikke noe kjøpe greier. Så var det på tide å få bilen ned på noen hjul. Da falt valget på noen 18" momo hjul vi hadde. De har v70 inpress da da måtte navene på bilen av og inn med lengere bolter. Dette fant jeg ingen bilder av, men bilen er allså spaca ut 25mm på hvert nav. Når vi var i gang med dette, ble bilen også senka.
-
I starten konsentrerte vi oss mest om kanalene på bilen, de var mer eller mindre borte på begge sider. Så her ble det bytting av indre og ytre kanal. Deretter ga jeg løs på golvet i bilen. Mye kapping og tilpassing av plater. Mye fordi bilen har dobbelt gulv under forsetene. Her vises bare bilder etter jobben er utført. Byttet nesten hele gulvet. Her er alt ferdig kittet og grunna. Ett før bilde hehe: Og noen etter:
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.