Gå til innhold

luring1

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om luring1

  • Bursdag 06/16/1971

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    M5
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    3.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Turbo mm.
  • Fylke
    V-A

Contact Methods

  • Bosted
    Kr. Sand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

luring1's Achievements

  1. Kjøper TKO600, gjerne med adapterplate til BMW (s38b36). Samt Tilton eller Spec 2-plate clutch. Dreid svinghjul for Tilton til s38b36 og Tilton utløserlager ønskelig.
  2. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Takk for alle svar. Problemet er fikset, ødelagt fjær i wastegate var problemet. Er så "sprek"som den kan være som original,målt ladetrykk.
  3. Ok, fikk fra GIK. Bilen er ok nå. Takk for svar
  4. Ja, nå er jeg til igjen. Har tidligere hatt en tråd ang "dau" A4. Har vært bortreist i 14 dager, men begynnte å feilsøke i går. - Målte turbotrykk, og det var null lading. - Koblet fra innsugslange, for å sjekke om turbo roterte, OK - Sjekket N75? ventil, denne er ok. - Men, wastegaten, skal ikke denne være med fjærretur, lik en ekstern wastegate ? Ved å gi trykk på wastegateklokke, skyver staget seg, men det går ikke helt tilbake når jeg slipper trykket. Klarer heller ikke å få staget til å forskyve seg ved å "suge" vakum -0.8 bar??? Det er så slappt at jeg skyver frem og tilbake med fingrene. Har noen en ide om dette er riktig tankegang? Ser ut til at det ikke er mulighet for å åpne "klokka", for evt å sjekke fjæra. Hvor er det evt mulighet til å få tak i wastegate, har prøvd alle mulige i dag(Mekonomen,Biltema,VAG osv). Beskjed fra VAG var å kjøpe ny turbo!! Men så galt kan det vel ikke være kun for en wastegate. Takker for svar
  5. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Takker for alle svar, har endel å gå ut fra nå. Men en ting, høres disse turboene tydelig når det er en original motor ? Er det også mulig å høre/"spinne" opp turboen i fri, med litt gasspådrag ?
  6. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Kjempe, Takk for svar. Jeg tror jeg kopler inn en ladetrykksmåler allikevel, det er ikke "big deal". Får begynne med det enkleste først da, LMM, ta ut å rense, eller prøve uten kopling først. Har ikke sjekket wastegate, da jeg først og fremst ikke har begynnt å demontere for å komme til, men klarte å kjenne på staget at det ikke var knekt. Selvsagt kan det vel også være diaphram sprekk i wastegateklokke, men det krever litt demonteringsjobb. 75J solenoiden, er det den til TT ? Evt chip, er det noen som har erfaring med den fra Norsk Bildelssenter 196Hk, 280Nm?
  7. luring1

    "Dau A4 TQ"

    En ting til, LMM, er det den som sitter på luftfilter boksen, unnskyld for mange rare spm, men jeg har ikke kjennskap til Audi. Har noen bilde av LMM ?
  8. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Hvis det så er turbo, har noen erfaring med den fra Biltema ? Den er nå billig iallfall.
  9. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Mulig jeg tar feil her, men hadde det vært turboen, ville det ikke ha kommet ulyd, evt røyk ut av eksos.
  10. luring1

    "Dau A4 TQ"

    Har et spørsmål, Er A4 1.8TQ slapp, det skal være 150Hk, men for å si det, er det som å trå i ei bøtte med drit. Bilen er helt original -97, 1.8TQ stasjonsvogn ca 180KKm, trekker på 4 hjul, konebil, men det burde være "litt" drag i disse, ikke sant ? Føler mer som den går som den gamle Passaten min på 75Hk. Har sjekket for lekkasjer, ikke målt turbotrykket, dette skal vel ligge på ca 0.5, sjekket "ladetrykk-solenoid, er det N75 den heter, denne klikker ved påsatt spenning. Stag for wastegate er heller ikke knekt, ingen ulyd i turbo, så den anser jeg som ikke defekt. Har ikke sjekket LMM. Vet ikke helt om bilen går i "nødmodus", hvis jeg kopler fra LMM. Er det da som BMW, at en må inn for å resette feilmeldinger i ECU? Dette tar jo BMW seg godt betalt for Bilen fungerer følgende: Starter og sviver som ei klokke , ingen ulyder. Ved kjøring, føles det som det ikke er noe kraft, små bakker medfører nedgiring, ved å dra skikkelig høyt på turtall, rundt 5000rpm, kan det virke som det skjer litt, kat er også byttet. Jeg hører ikke noe tegn til "turbolyd" ved pådrag i bakker. Skulle tro det var litt antydning til lyd fra turbo, da den skal lade ca 0.5Bar. Har sjekket litt på deler : Turbo-Biltema : 3990,- LMM ca 2500,- N75 ca 1000,- Evt. chiptrim (er det ca 200Hk), er dette brukende på en ellers standard motor. Mtp originale dyser, turbo, lmm osv. Setter stor pris på innspill her, da jeg ikke har mye greie på A4.
  11. Kontakt lokalt Biltilsyn, skriv en utfyllende søknad, skaff all dokumentasjon de ønsker.
  12. Feilen oppstod ved skifte av stereo, har byttet original spiller med ny. Brukte da power kabler som var for den originale. Da jeg skjøv inn spiller, kom den velkjente lyden, BANG. Allt av instrumentlys og lys for varmeapp osv i midtkonsoll, ( forruten digital kmteller, og lys i kjørekomp, i midtkonsoll ) forsvant. Trodde selvsagt at en sikring var gåen, men dette uten hell. Alle sikringer er intakte i motorrom. Råd mottas med stor takk. Har gått tom for ideer og er passe lei feilsøking nå.
  13. Feilen oppstod ved skifte av stereo, har byttet original spiller med ny. Brukte da power kabler som var for den originale. Da jeg skjøv inn spiller, kom den velkjente lyden, BANG. Allt av instrumentlys og lys for varmeapp osv i midtkonsoll, ( forruten digital kmteller, og lys i kjørekomp, i midtkonsoll ) forsvant. Trodde selvsagt at en sikring var gåen, men dette uten hell. Alle sikringer er intakte i motorrom. Råd mottas med stor takk. Har gått tom for ideer og er passe lei feilsøking nå.
  14. Mye snadder her til bra pris http://www.andersenberge.no
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår