Gå til innhold

skaabu

Bruker
  • Innholdsteller

    478
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skaabu

  • Bursdag 07/07/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Trommer, Data
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Senator
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    3.0i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip

Contact Methods

  • MSN
    tom_roger_veslum@hotmail.com
  • Bosted
    Hamar

skaabu's Achievements

  1. På A/C panelet sitter det en pære bak midterste bryteren... Bare å nappe av det framste dekselet(fjern det dekselet til diagnosepluggen, og dra ut den midterste vribryteren... Også får du ny pære på Møller for 19 kr trur jeg... Ta ut den gamle, og inn den nye, og dytt inn bryteren og panelet :)
  2. Lurer på om det finnes noen mulighet til å ettermontere ledningsnett til elspeil jeg? Evt hvor, og hvordan?
  3. Ingen som har peiling på dette her?
  4. Hei! Som nevnt et par ganger før har jeg en 2000 Golf 1,9 TDI 4motion... 90 ponnier er det også i den... Denne motoren har gjort sitt nå, så da tenker jeg på å bytte den ut med en ny motor... Har plass og stå på og slik, men trenger litt hjelp av noen som er litt mer inn i det tekniske på VAG... Det jeg har i hodet er enten å bytte ut med en 150 hester dieselmotor, 1,8 N/A eller Turbo motor, eller V6... Sånn i forhold til 4motion systemet som jeg selfølgelig fortsatt skal ha, passer dette over på blokkene som nevnt over? V6 er grei, den er orginal med V6, men tenkte mer på 1,8 motorene og evt dieselemotoren, om det er en orginal FWD. En ting til også som er rimelig sikkert er at jeg skal ha 6 trinns kasse just for the joy(mye langkjøring), og åssen passer den evt på 1,8? Et annet alternativ er forsåvidt S3 motoren, som kommer akkurat som jeg vil ha den, men tenkte litt sånn i forhold til ledningsnett osv, om det passer overens? Takker for alle som kan spytte inn sin kunnskap, så jeg kan få en bil som orker å følge fartsgrensene :D Mvh Tom Roger
  5. Trur jeg kan hjelpe deg litt der :) Du må løsne dieselfilteret, og den andre boksen ved siden av mot motoren... Også løsner du en 10mm mutter nedi ved spylerveskedunken og kan dra den ut mener jeg... Husk å bruk om spylerveska først, så du slipper å bli bløt på labbene :P
  6. Joda, blir jo ca 190 hester da, men hjelper ikke når jeg kun har 90 hesteren :/ Derfor en V6 hadde passet perfekt for meg :)
  7. Hehe, ja... Får se etterhvert som økonomien balanserer seg :) En R32 delebil koster ikke akkurat lite :s Hadde vært så deilig med skikkelig drag med 4motion:)
  8. Har på hånden en 2,8V6 4motion 2000 modell, som har langsstillt motor... Lurer på om det er mulig å sette dette over på en 2000 golf 4motion med tverrstilt motor? Om noen har sett litt mer på understellet der, om det er likt oppbygd, eller om det går rett til *** :)
  9. Du er nødt til å fjerne de dekslene som sitter på B-stolpene... Ta tak på førersiden så den løsner på den siden, også drar du rett opp... Selve kanaldekselet sitter i 2 skruer :)
  10. Jeg ville prøvd Gjensidige... Dem har vært billigst for meg ihvertfall :)
  11. Ingen som vet hva slags deler som befinner seg i understellet?
  12. Har sitti å lest igjennom en del forum nå, og vet at på biler nyere enn 01, så må man fremlegge CO2 papirer... Men kom så over et forum hvor det sto at USA import regnes ut ifra slagvolum? stemmer dette?
  13. Mulig jeg trenger et "frontcut"... Trenger karosseriet som er rundt frontruta... Spørs litt hvor du bor, og hvor mye du skal ha for det da :P
  14. Planen var å skifte ut hele understellet til nytt :P Ikke bare skifte over :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår