-
Innholdsteller
322 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Gjone
- Bursdag 07/28/1989
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Skru bil
-
Modell (eks S4)
316 touring
-
Biltype (eks Audi)
BMW
-
Årsmodell (eks 1995)
2003
-
Yrke eller sivil status
Flismann
-
Motor (eks 1.6)
1,8
-
Fylke
vestfold
Contact Methods
-
MSN
erikgjone@hotmail.com
-
Bosted
Larvik
Gjone's Achievements
Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Ikke klipp ledningene. Skru opp kontakten og skru de løs fra støpslet, Slik at dette kan monteres enkelt igjen. Fordel den dagen du selv trenger hengerfeste eller skal selge bilen...
-
Jeg skjønner godt at du blir irritert over denne situasjonen. Men nøkkelen for en hver god sjåfør er å ungå å bli irritert. I trafikken så vil man alltid møte folk som har dårlig tid og som presser seg frem. Uannsett om det er bilister, motorsyklister eller lasterbiler. Personelig gjør det meg ingenting å slippe forbi en motorsyklist. Hadde du gjort dette, hadde riskikoen for en nesten ulykke vært redusert. Dette kunne også vært ungått om motorsyklisten hadde holdt seg til trafikkreglene. Det finnes alt for mange uvettige sjåfører der ute, og det er bedre å la de grave sin egen grav, enn å bli med dem ned. Så mitt råd er at neste gang, slipper du han forbi. beholder humøret og lar han heller få ofre livet sitt til det han vil.
-
Vanskelig å si hva utfallet blir her. Men slik jeg tolker det er det B som har skylden. Var en sånn sak oppe her inne for et par år siden. Helt lik situasjon hvor B fikk skylden. Dette kommer som følge av at bil B har vikeplikt for biler som allerede er i en forbikjøring. I og med at det er forkjørsvei har også bilen som kommer fra dette krysse vikeplikt fra begge sider. Så dette bør gå din vei.
-
BMW M3 E46 orginal felger. 265/45-18 og 245/45-18
emne svarte i Gjone sin Gjone i Felg & Dekk til salgs
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27504177&WT.ac=my_adverts -
Orginale e46 m3 hjul. mener det er 8,5tom forran og 9,5tom bak. Fordekk er bra, mens bakdekkene bør byttes. Felgene er det litt småpuss på. Passer e46 med smalere dekk bak. pris: 4000,- Hjulene ligger i Larvik Uploaded with ImageShack.us Felgene er fra denne.
-
Dette er noe noe som står beskrevet i veitrafikkloven Paragraf 16; "I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødig utslipp av røyk eller gass." Det skal vel ganske mye til før Politiet velger å gjøre noe med slikt. Med de få ressursene de har så må noe oversees. Og med hensyn til trafikksikkerthet så er vel ikke dette noe stort tema og dermed nedprioriteres det.
-
Jeg og min far byttet på min 2,3. Vi brukte en god del tid. Litt plundrete å komme til alt som måtte demonteres i farta.
-
850 t5 ville jeg vært skeptisk til. De er vel godt kjent for oljelekasjer. I tillegg så er dette biler som begynner å bli noen år, og er i mange tilfeller eid av folk som liker å kjøre litt hardt. Men er selfølgelig mulig å finne godt vedlikeholdte eksemplarer. Saab 9-3 har jeg god erfaring med. en god kompis av meg kjører en slik en. han har gjort litt små ting så den har vel 230hk nå. Bilen tåler mye, han er ikke en som tar vare på tinga men bilen bare går og går. Eneste jeg ser på som minus er at den er veldig myk i fjering tross senking. Men dette er vel mulig å få ordna.. Lykke til med bilkjøp.
-
Går fint ann å søke billån på biler som er eldre enn 10 år. dette kan vel variere fra bank til bank. Men i Nordea er det slik at alder på bil+nedbetalingstid skal ikke overskride 15år. + at man må ha fullkasko på bilen så lenge det er pant i bilen. Om man får låne med kausjonist med sikkerthet i kausjonisten bolig eller lingnende behøvere man heller ikke ha fullkasko.
-
Hei. Jeg skal selge bilen min på søndag. Kjøper kommer for se, prøve og signere papirer. Han skal i dag ordne forsikring, slik at jeg kan si den opp før han kjører fra meg på søndag. Jeg har også ordnet en kjøpekontrakt som ligger på naf.no som jeg har fylt ut. Men så kommer spørsmålet som uroer meg. Bilen har jo rullet 293000 og det kan jo skje ting med den. Hvilke rettigheter har kjøper av bilen etter kjøpet? Jeg har jo krysset av for bilen selges som den er. jeg kjenner ikke til noen feil eller mangler annet enn en ting som jeg har spessifersert i kontrakten. Kan han kreve å heve kjøpet om noen problemer skulle oppstå? Erik
-
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26519908 Selger min Audi 100 2,3 c4 1993 mod. Bilen har gått 293 000. Eu-godkjent til mai 2012 Utstyr: Klima, spredere, s4baklykter, servotronic, manuellgir. Skiftet Clutch i sommer, skiftet drivakselknuter i høst. skiftet olje + filter på hver 8000. Nye bakdempere medfølger, bør skiftes snart. Registerreim og vannpumpe byttet våren 2010 Følger med 2 komplette sett 15" alufelg et sett med sommerdekk som går en sesong, et sett med gode vinterdekk. følger også med et sett 18" med sommerdekk som går en sessong til. Bilen er hel og godt holdt. har hatt bilen selv siden januar 2006. Pris 25 000,- kan diskuteres ved rask henvendelse. tlf 92856896 Mail: erikgjone@hotmail.com Ring for info/bilder
-
ja, blir vel til at jeg kobler tilbake til orginalt. Det som er det rareste, etter jeg monterte h4 bi xenon i hovedlysa så begynte plutselig lyshornet å fungere igjen. det har aldri fungert. blir aldri klok på elektronikken i den audien.
-
hehe, ja hvorfor kunne jeg ikke bare latt det være. Problemet er vel at når jeg var 16 så var det fantastisk kult med park+tåke. og når far da er bilmekaniker synes han det var lettere om det kom på med en gang enn at jeg måtte vri brytern til park og trykke på tåkelys knappen. Samtidig som når jeg da slo over til nærlys/fjernlys så sluknet sprederne. Har ikke digitale balaster, men xenon kitet var heller ikke av de dyreste. bestilt på ebay til 350. Så kan vel hende jeg prøver å koble tilbake til vanlig lys i sprederne igjen..
-
Når jeg overtok bilen for 5 år siden var det nærlys i posisjon 0, i 1 var det park, og i 2 var det fulltlys. Jeg kunne har på sprederne i alle posisjonene. Derfor koblet jeg om, slik at jeg fikk park+tåke i posisjon 0 siden dette er lov på dagtid. og da fungerte tåke lysene både i park og med fultlys. Men etter jeg monterte xenon i sprederne fungerer de bare med park når jeg starter. Noen ganger slukner også den ene spredern ved oppstart, noe jeg mistenker er fordi den får for lite strøm i oppstarten, da xenon krever mer strøm i starten.
-
Så alt jeg behøver å¨gjøre er å koble inn et rele? Jeg hadde håpet det hadde vært ferdig kabler til dette noen plass jeg, slik som følgte med til H4. for der var det jo med releer og sikringer. Hater å lage for mye sånt selv.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.