-
Innholdsteller
135 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Brækkdans
- Bursdag 06/30/1983
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Passat
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
2003
-
Yrke eller sivil status
Lokfører
-
Motor (eks 1.6)
1,9 TDI
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Værsing! ;)
-
Fylke
Akershus
Contact Methods
-
Bosted
Mosjøen
Brækkdans's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Selger ett sett MB Lorinser felger. 8x18" ET38. (orginale lorinser produsert av Ronal) Selges uten dekk. Felgene er meget hele og pene, de er oppusset og lakkert for få år siden. Jeg forlanger HBO 2500,- for disse pluss evt. frakt. Kan sees og hentes i Mosjøen, Nordland. Grunnen til en relativt lav pris er fordi den ene felgen trenger en påkost. Den må rettes pga høydekast. Har også spacere (tøft på MB) som kan følge med mot litt tillegg i pris. Brukt og fungerer utmerket på A4 b6 og b7, og Passat! Ta kontakt på roarseljevoll@yahoo.no da jeg er sjelden på dette forumet.:biker
-
Ingen som har link til ett finfint koplingsskjema? Noen som har vært borti at ABS/TC-lamper kommer på under "testen" ca 25 km/t?
-
Heisann! Noen som vet hvor jordingspunktet for varmen i frontruta (venstre side) og ABS-sentralen ligger? Vet at disse deler jording, og nå har begge deler lagt ut. Bilen er en mk2 97mod 1.8 stv. Takker for alle tips. MVH Roar Seljevoll
-
Hehe mener du det seriøst den med E34? ;) Stikkordet her er vell japse som ikke er sundrustet :)
-
Jøss var ikke klar over det.. :) Os=hehe den funker ;) Arti bil det der.. var å så på 3 stk før jeg kjøpte passat, men det var noe med alle..tynn lakk på de, det er litt synd! Men fytti for en tøff bil, og med det dreiemomentet du har der, flytter det jo fælt på seg også :D God helg!
-
hvilken dimensjon har du på dekkene dine? Er jo ganske sporete oppover e6en enkelte plasser.. Drar den når du bremser?
-
Om det forsvant i dag så har du sikkert bare hatt litt strøsand mellom bremseskiven og bremseskjoldet. Det gir en høy skikende lyd.
-
Billig feilsøking kan jo være å prøve N75 fra en annen bil, om du har kompiser i VAG-miljøet der du bor. Om du er medlem VWAudi-Norwegen lar det seg nok værtfall ordne. Funker som Os denne jeg har værtfall, men det er klart det er ikke verdens mest avanserte instrument. Jeg tenker heller sånn at jeg ikke skal klare å fokke opp noe, da jeg gjerne tryker en gang for mye enn for lite ;) Hvordan funker leonèn din ellers? Mye plaget? Har lenge hatt lyst på en sånn..skikkelig "sportsvogn" det der! :)
-
nei kun på min passat. Men skal funke på seaten også.. alle vag som har OBD2 stikker. Les også denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=135079&highlight=n%F8dmodus
-
Du kan lese litt på denne, riktignok på bensinbil, er ikke kyndig nok til å si turbo/WG ser nogenlunde lik ut på Diesel.Det gir deg værtfall en pekepinn hvis det er litt slakke i pungen! :OD http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=175086&highlight=n%F8dmodus Jeg kjøpte meg diagnose-instrument via E-bay til en 200peising.. genialt! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150396868290&ssPageName=ADME:R:RC:MOTORS:1123
-
Bilen går nok i nødmodus for du har enten for lavt eller mest sannsynlig for høyt turbotrykk. er redd at også i dette tilfelle bør du få tatt ut feilkodene slik at du ser i hvilken ende du skal begynne. du sparer deg nok for mye tull i stede for å begynne å flytte på ventiler og kanskje lage deg forskjellige følgefeil som du likevell på diagnose/VAGCOM for å få slettet.
-
Heisann! Madammen har en Mondeo MK2 97 mod. 1,8 Ghia. Plutselig en dag under kjøring tentes ABS-lampen og Antispinn-lampene, og ABS og antispinn legges ut. Disse lysene forsvinner etter ny start av bilen men kommer igjen ved 20-25 KM/H. Regner med at det er her bilen gjør en "fuksjonstest" av ABS-systemet. Jeg har sett litt over hjulsensorene forran da jeg tenkte dette kunne være letteste enden å begynne, gjorde rent men ikke målt enda. Tenkte det letteste varå få lest ut feilkodene på bilen for å finne ut hvor jeg skulle fortsette. Var jo forberedt på at Hydrolikk-pumpe skulle komme, og ganske riktig. Denne testen ble tatt på ett Mekonomen verksted. Koden lyder: C1095 HYDRAUL PUMP MTR CKT FAIL. Jeg har lest litt rundt på Ford-sider rundt om, der står det ofte at folk får denne feilkoden, bytter modul/pumpe og feilen forsvinner ikke!! Derfor tenkte jeg skulle høre om det var noen her som hadde erfaring med dette, er det noen ting som kan sjekkes før man bytter pumpe?? Har sjekket 1 stk sikring under dasjbord og 1 stk sikring i sikringsboks under huven. Fins det noe Rele på pumpen? Supert om noen kan hjelpe!! Roar :oohh
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.