Gå til innhold

TimmiE

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TimmiE

  • Bursdag 06/14/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    240 gl
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Yrke eller sivil status
    Posten
  • Motor (eks 1.6)
    B21a
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Gul, Rrrr vinge (venter på lakkering) turbo felger

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland, Fauske

TimmiE's Achievements

  1. Hei, Har handlet meg en 244Dl 1978 mod, for en tid tillbake, Skal begynne å shine den til sommeren og lurer på om slike klar glass lykter fra golf eller lignende kan passe? bilde.. Har noen bilder av bilen som den er for øyeblikket (trykk for større bilder) Er forresten 70 tallets GLT motor i bilen, Men med en stromberg forgasser montert..
  2. Det tok fyr bakpå instrumentpanelet når vi slo på tenningen å da ble kretsen fra en motstand og til parking brake brent av, (dette var når vi testet før vi hadde kobblet om noe. ) Men nå er alt annet i orden og skal prøve å få tak på et annet instrument. Takker for hjelpen ;D
  3. leta etter haynes boken, men den er desverre borte, må vell kjøpe en ny da. men er det noen som vet funksjonen til den brune og hvite ledningne på den store runde kontakten, nr 9 og 10 ? disse passet ikke på det gammle ledningsnettet, tok forresten en kontakt fra det nye nettet og klipte ledningen og kobblet isammen fargene bare, nå funker alt bortsett fra instrument lyset i speedo:(
  4. Bytt tilbake! ;D Eller gammel lyktene med ny fangerne (Y)
  5. Hei, har en 240dl 79 mod, som jeg har byttet instrument i til nyere typen, men har et problem med den rød/hvite ledningen bak på speedometer boksen, den eksisterer liksom ikke på gammel ledningsnettet. Når jeg kobbler i speedo'e og slår på tenningen så lyser det i "park brake" og når jeg slår på nødblink så blinker "amp" og venstre blinklys indikatorn. Lurer på funksjonen til den rød/hvite ledningen å hva jeg kan ha for feil, Har også kobblet in elektriske vinduer på sikring 10 og 12, samt sentral lås på den grønne ledningen bak instrumenteringen, med orginal kontakt håper på raskt svar, siden jeg holder på med dette i skrivende stund.. Mvh. Tim
  6. Noen bilder av min, nyvaska. trenger ny lakk snart.
  7. får ikke opp noen feil koder, tenker litt på den svinghjuls sensorn, mest fordi jeg har prøvd alt annet, men skal ut å sjekke det med hjernen nå.
  8. har samme problem med min 88mod B230F. begynte med at bensinpumpa ikke virket, så da byttet jeg den i tanken og under biln, men pumpene vill fortsatt ikke gå. relèet er i orden og klikker når jeg slår på tenningen, men ivertfall så koblet jeg strøm gjennom en bryter til pumpene, nå får den bensintrykk, men får ikke gnist på pluggene. har byttet: Tenningsmodul, fordeler lokk, rotor i fordeleren, plugg ledningene og plugger, og coil ledning. Målt flere ganger mellom alle punkter men ender opp med at strømmen går inn til fordeleren og ikke ut? har forresten byttet tenningslås å bare for å sjekke at det ikke var dårli kontakt der. har rett og slett ikke peiling på hva det kan være lenger.. :(
  9. Motor 940 LTT -97, 230FK, ca 19000 mil, utan turbo, utan grenrör, utan start o generator, oljekylda kolvar, går jättefint. 3 mån garanti. 4700 kr. hm. bra utgangspunkt? har jo alle delene som trenges, eneste jeg lurer på er ledningsnettet i 240'n min da?
  10. ja blir vell en FK blokk da;D kan jeg bruke toppen min? 530 mener jeg det var, funker den på fk blokka da? hvilken kam anbefales?
  11. Ingen som svarer på spørsmålet ang hjerner? trenger man å bytte hjerne? har selv en F motor og har gått til innkjøp av turbo, grenrør, FK råder, stempler og komplett for og lage olje return. Mangler bare IC og slanger sålangt:D syns jeg overhørte noe negativt med 88 mod F motor og turbo konvertering for en tid siden? noen som har peil på dette?
  12. selger modellbiler av 240/245, amazon å div på http://www.bcb.no mener jeg fant noen byggesett på ebay for et parr mnd siden. men var dyrt da :S
  13. kann vell i grunn kobles ved hjelp av et tidsrele å? men den enkleste koblingen er vell å bare legge opp en manuel bryter som slår på kupe lyset:)
  14. låner tråden litt.. hvordan er det med minnestyring på nyere seter? hvilke komplikasjoner ville det vært med å satt in v70 seter eller noe med minnestyring og div? :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår