Gå til innhold

Omega_V6

Bruker
  • Innholdsteller

    403
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Omega_V6

  • Bursdag 02/19/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Alarm & Telemontør
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 V6

Contact Methods

  • MSN
    skotte82@hotmail.com
  • Bosted
    Bergen

Omega_V6's Achievements

  1. Selger 4 stk felger som passer bla. Chevrolet Blazer. Felgene og dekkene er bare 1 mnd gamle og har rullet bare ca 20 mil. De har ingen riper eller andre skader. Nypris overkant av 10000,-, selges kr 4000,- (Redigert med ny pris)
  2. lurer på om noen vet hvordan man kan justere ladetrykket på en 2.0 DTi i en omega B2...?
  3. hele den releboksen i motorrommet er sjekket.. eller er det flere sånne "hjerner" rundtom? vet om den som er i releboksen i motorrommet og den som er bakom panelet inni bilen med døren på passasjersiden..
  4. Det har skjedd mye merkelig med bilen (Omega B2 DTi) den siste uken. Kjørte i en ganske stor dam forrige lørdag og etter 300 meter sluttet speedometeret å virke, så 4 dager seinere tok turteller, diselmåler,temperaturmåler og tripptellere kvelden. Så har ryggelysene takket for seg, og nå har alle vinduene (elektriske) sluttet å virke. Selvfølgelig med det ene helt nede.. Noen som har tips om ka som kan gjøre det og hvor eg kan begynne å leite? har sjekket det som er av sikringer og releer..
  5. du kan kanskje og fjerne at den er eiet av kyndig mekaniker.. ikke for å rakke ned på deg og si at du ikke er kyndig, men jeg, og mangen jeg kjenner som har kjøpt bil av såkalt kyndig mekaniker har funnet mangen "hobbyløsninger" på alvorlige problemer med bilene.. sikkert mangen andre potensielle kjøpere som har samme erfaring.. en venninne som kjøpte seg en audi en gang fikk oppleve bilbrann fordi en "kyndig mekaniker" hadde miklet til noe hobby greier på det elektriske opplegget i bilen.. bare et lite tips.. ;)
  6. hadde min i 235.. tok litt tid, men var egentlig litt overrasket over tiden den brukte.. Har du skrapet vekk lakk og fått reint stål mellom kabelskoen og karosseri? ikke alltid det er bra nok jord hvis du bare fester skoen i bolten uten å ha reint metall på undersiden. for dårlig jord til en stor forsterker er det samme som å kaste penger ut av vinduet..
  7. Du må ha sikring nærmest mulig batteriet fremme i mottorommet.. et annet jordingspunkt som jeg har brukt når jeg har bygget anlegg i bilene mine er festet til den som du fester setebeltet i som er under baksetet. Viktig å skrape vekk lakk slik at kabelskoen får skikkelig kontakt, og spraye på noe etterpå for å ikke ha "bart metall" tilgjengelig for fukt og sånt.
  8. Den delen mener jeg heter varmeveksler på norsk. Byttet den selv på min 2,5 V6. Den var bakom motoren inn mot torpedoveggen. Jeg åpnet den gamle etter at jeg hadde montert den nye for å se, og da var det som var av bevegelige deler inni der rett og slett grodd fast. Så det er sikkert mulig å bare demontere og rense den som står der. Men nytt er jo selvfølgelig bedre.
  9. Hvor har du kjøpt den overgangen til pioneerspilleren?
  10. negativ camber på omega b? lett å få til.. hehe.. klipp klipp.. ;)
  11. du må bare ta av calippene. Skivene er bare festet med en stor stjerneskrue.. det er godt mulig at disse henger godt, og de er lett å gjøre runde slik at det blir vanskelig å skru de opp.. dette gjelder både framme og bak.. men bak må du mest sansynlig justere på håndbrekket inni trommele.. bruker et flatt skrujern inn et hull i trommelen og skrur på et slags hjul.. det står ca på midten oppe.. ser det med en gang hvis du tar en lykt og lyser inn.. og du merker fort om du skrur feil vei, for da bremser du skiven som om du tar på håndbrekket..
  12. den er ikke noe rakett på veien, men kommer seg vel litt med en chip vil eg tro. brukte ca 0,5 l på milen hjem fra gardermoen, så den bruker ikke så mye.. tror ikke det er diffbrems på den..
  13. enkel måte for å finne ut om jordingen er dårlig er jo hvis du har et multimeter og måler ohm mellom - polen på batteriet og motorblokken. motstanden her skal være tilnærmet lik 0 ohm..
  14. for å sette inn bildet må bildet ha en url-adresse.. enkleste måten å sette inn bildet er å bruke den menyknappen som ligger på samme linje som der du kan endre på skrifttype, farge og alt det der.. eller du kan skrive: photobucket.com er en plass du kan laste opp bilder til for å få url-adresse på de..
  15. Jepp.. då var ny omega på plass i heimen. vet ikke helt hvor mye eg skal gjøre med denne, men den skal ihvertfall: chippes sotes vinduer takvinge nye felger
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår