Gå til innhold

NChief

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om NChief

  • Bursdag 04/18/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Stjørdal

NChief's Achievements

  1. Nå har vi fått relet til å slå inn, manglet en ledning på batteriet, mulig det har funka før når vi har prøvd.. Vi får fortsatt ikke start. Vi byttet klemmene på batteripolene og ny jordingskabler går til blokka og karoseri for å være sikker på at jordingen er GOD... Bensinpumpa starter forøverig ikke av seg selv fordi om relet slår inn. og bilen starter ikke når når vi tjuvkobler(som før mao). Så vi lurer på om det er noen i Stjørdal/Trondheims-omerådet som har lyst/mulighet til å se på bilen? Får selvfølgelig penger for det, og ekstra bonus om du løser problemet :P edit: Om den får både bensin og gnist skal den jo starte, HVIS den tenner rett? Er forsåvidt ikke helt sikker på om regreima er 100% rett, da vi mangler det dekselet med pil på, skal dog være mulig å se på hvordan kammen står i stede for å bruke pilene, men ingenting vi kan. Og om regreima er feil må den såfall ha hoppet over mange hakk, for om den bare har hoppet 1 hakk, burde det vært litt livstegn vertfall?
  2. hmm.. ingen dårlig idè. Må testes :)
  3. Takk for svar :) Ja, tror nok det blir brukt, nye lykter blir litt i dyreste laget.. Jeg får gå berserk på ebay o.l ;)
  4. Jeg tenker å bytte ut lyktene mine, da de orginale lyse svært dårlig / ikke ser så bra ut. Så jeg lurer på hvilke lykter er det egentlig passer? Jeg søkte litt rundt, å fant ut linselyktene til S4 skal passe, men hvor for jeg kjøpte dette uten at det koster svinmye? Og hvilken modell av S4 har disse? Er det noen andre lykter som passer? har ikke lyktes med å finne "stylinglykter" til denne bilen er en Audi 100 "C4" 91mod..
  5. Det har vi ikke sjekka. Det vi fant ut i går var at dysene spruta bensin (viss vi tyvkobla bensinpumpa).. men så testet vi pluggene på nytt(selv om vi hadde gjort det tidligere), ingen gnist. Vi testet andre tennplugger, men fortsatt ingen ginst.. vi bytta coil, men det hjalp ikke.. vi målte forøvrig 0.65ohm ellns på formotstandene til dysene..
  6. nope :( Skjønner ikke helt hva det er... Skal se på saken i dag.. har funnet ut at hjernen får strøm 2 plasser(12v og 5v) Skal sjekke om dysene spruter, men vi målte at de ikke fikk strøm, så tviler på det.. Er i grunn litt tomme for ideer.. at motstandene er gåen forklarer jo ikke at bensinpumpa ikke starter. så kanskje det ikke er strøm til dysene, og bensinpumpa, så da må det kun være tenningslåsen elns da?
  7. vi har prøvd å sjekke om det er strøm til hjernen(lh 2.4) fikk 12 volt på en av pluggene inn til hjernen, så vil tro at hjernen får strømmen den skal ha,, prøvde å sjekke om det var strøm i pluggene til dysene, men da fikk vi ikke noe reaksjon imellom de 2 kontaktene til pluggen til dysene. så dette tyder da på at det evt er et ledningsbrudd en plass da? evt at tenningslåsen er litt småfucka? tviler på at dårlig komp er årsak, siden det ikke var noe fortegn eller noe slikt, pluss skal jo starte med dårlig komp, bare gå dårlig.. prøvde å sprute startgass inn i turboen, men fikk da heller ingen reaksjon:S Prøvde også å bytte over hjernen ifra motoren, og prøvde den på den andre volvo'n jeg har, altså en b230f, og da starta bilen med lh 2.4 hjernen ifra fk'n, så er ikke noe galt med hjernen...
  8. kamen går rundt, alt går rundt når regreima går,,,
  9. Dette har vi prøvd: Byttet hjerner ifra en b230f, altså lh 2.4 hjernen og prøvde denne. Bytttet til fult fungerendes bensinpumpe rele'et. Bytta tennplugger, sjekka om gnist på hver av alle plugghettene og pluggene. tjuvkobla bensinpumpa, men fortsatt ingen forskjell. bensinpmpa starter ikke når en vrir om nøkelen som den gjorde da den gikk,,, men starter når vi tjuvkobler den,, Sjekket sikringen i motorrommet for bensinpumpa, byttet alle sikringene i sikringsskapet, Tok av en slange og sjekket at det kom fram bensin iallefall fram til bensintrykksregulatoren. brukt startkabler for å sjekke om det var strømmangel. når en prøver å starte så går alt rundt, men ingenting skjer liksom,,, dette skjedde da jeg var på vei hjem, plutselig så døde bilen, og ingen livstegn har vært vist siden,,,
  10. det har jeg faktisk ikke sjekket.. men det forklarer jo ikke hvorfor bensinpumpa ikke starter?
  11. Jeg har en 245 med en b230fk motor.. en dag da var på vei hjem så døde plutselig bilen, og det ble umulig å få start på den igjen.. vi fant ut bensinpumpa starta ikke, så vi tvangskjørte den ved å koble sikring 4 med 5, da starta pumpen, men vi får fortsatt ikke start.. sikringen til bensinpumpen som er i motorromet er ikke gåent(ingen andre sikringer heller) prøvd å bytte relè også, men hjalp ikke. vi har sjekket gnist på alle pluggene, til og med byttet plugger har også byttet tenningsmodul.. vi har også testet å bytte hjerne, riktig nok fra en b230f, men begge er av insprøytningssystemet LH2.4. Når vi prøver å starte hoster den ikke til i det hele tatt, alt går bare rundt.. noen ganger(vis vi tvangskjører bensinpumpa) er det litt "pottsmell" håper noen har noen flere ideer på hva det kan være :) ps: usikker på om jeg skulle poste dette i 240 eller 940-forumet, men det er jo trossalt en 240 selv om det er 940 motor ;)
  12. hvilken modell osv.?
  13. man bytter ikke frontruta, selv om det er steinsprut, de "lapper" den på en måte(ikke spør:p) er frontruta slitt og må byttes, er det dyrere..
  14. hmm?? tenkte det var gratis og reparere steinsprut viss du har delkasko..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår