Gå til innhold

loffus

Bruker
  • Innholdsteller

    285
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om loffus

  • Bursdag 02/09/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bilskruing og div
  • Modell (eks S4)
    focus
  • Biltype (eks Audi)
    ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    industriarbeider
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 l 16 v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    kn filter senket, fullt stylet, sota ruter, feite felga, nye framlykte, bytte baklykte . kansje lakkere dekselet rundt girspaken, deksel rundt dørhandtaket(invendig), og de e går i midtkonsollen.
  • Fylke
    møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Stranda

loffus's Achievements

  1. eg bytta på min forge bil som e har som profilbilde. e satte på senkesett utifra orginale. brukte løftebukk og en 2" trestikk for å presse brua sammen menst den var på bukken. brukte fjørklemme menst bærebrua er trykt sammen osv...
  2. Hei ser de er lenge siden du la ut dette spørsmålet. Lurte på om du fant ut kva som var problemet?
  3. e ville ha tippa på en liten lekasje som ikke er så lett å se. i bremsekraft forsterkern eller en annen plass. bremsepedalen skal aldri synke inn...
  4. Hei til dere på dette forumet. Lurer på å kjøpe volvo v70 ca 2005-2007 Kva motor som er mest pålitelig/minst feil. 2,4 165hk el 2,5 på 185hk? Bør vi velge med manuell kasse eller automat? Er de store probem med den 6 trins manuell kassa? Noe utstyr man bør sjå vekk ifra? Takk for alle svar.
  5. e trur at motorfesta skal passe overens og bremsene. men e ville ha sjekka opp om alt de elektriske stemmer overens. men siden du bytter motor så må du da ha ei motorhjerne som passer overens. så e ville ha sjekka om alle akslinger, motorfesta stemmer overens på meca.no sine sider og sjekka opp på nbfbildeler.no ka dem skal ha for eksakt samme motor som du har no. men skal du øke fra en 1,4 til en 1,6 så må du på biltilsynet å vise at du har bytta motor (for forsikringene sin del).
  6. motoren er nok kaputt. enten bytte den eller bytte nokre deler invendig i motorn. vil tøre å påstå at å bytte motor er de billigaste. men man kan vere svinheldige å ikke ha skada nøke. For guds skyld IKKE vri om nøkelen!!!!
  7. Kan de vere en indre el en ytre drivknute som er kaputt? Men hører ikke nøke "knitring" når e svinger.
  8. Har en focus fra 2001 og må bytte girspake(den knotten der står kor gira er) Er de berre å vri den med/mot klokka? el må man bytte heile girspaken? Vist man slepper clutch pedalen litt for fort ut når man står i ro og de "hopper" litt. vanskelig å forklare. Er de da innfetinga til girkassa el et stag som er kaputt. ikke ofte man har fått bilen løfta opp. fungere fint oppe i fart å styr. Men kun når man skal ta av.
  9. Har en ford focus fra 2001 og trenger ny framstol. de er en stol med vippefunksjon på ryggen og airbag på venstre skulder.
  10. er dette en mk1? har hørt om noe liknande før og da var de mangel på kompresjon...
  11. går airbag lampe som lyser blir de 1 el 2 er feil på eu godkjenninga? veit kor feilen er men koster for mykje...
  12. de ka vere problemet at bilen bremser mest du vil framover. bytt begge calipterane framme så er de nok gulle godt igjen:) men husk å sjekk rundt på priser. stor forskjell... de med motorlampa kan vere problemet...
  13. null gnist kan vere fordeler men sia de putselig skjedde så er de coilen. el om de er coil/tenningsmodul. men på en v6 som e skrudde for ei stund sia så var de fordeler... og coil... sjekk om på skrutvat.no meca.no mekonomen.no sjekk om dem har...
  14. Hørt berre problem med dsg kassene. Fiks de og selg den... Sjøl polo, passat og touran har problem med girkassene. Google dsg problem...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår