Gå til innhold

baxter

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om baxter

  • Bursdag 12/27/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

baxter's Achievements

  1. Er det noen som har erfaring med clutchbytte på Rav? Clutchen er helt nedslitt og trenger akutt bytte. Er dette noe å gi seg ut på selv? Jeg har over gjennomsnitt erfaring med skruing, men har aldri skiftet clutch før.
  2. Tar opp denne igjen jeg også, da jeg har samme proble på min 94 Voyager. Airbag lampen lyser, og cruise controllen virker ikke. Kan dette fikses selv, eller er selv en så gammel bil dekt av garanti på denne delen?
  3. Det viste seg at TPS'en hadde vridd seg ut av stilling, og at avlesningene ble helt gale. Justerte den tilbake i riktig stille ved prøve og feile metoden, og nå går bilen som en klokke igjen. Takk for all hjelp
  4. Hvor kan jeg evt. få tak i en ny, eller går det an å fikse denne. Eller må jeg skifte hele insprøytningen?
  5. Har nå prøvd med ny tenningsmodul, og det var ikke denne det var etproblem med, så da må vell problemet ligge i potmeteret ved spjellet.
  6. Har nå drevet litt eilsøking, og når jeg kobler fra den ledningen med fire ledninger i som går inn i venstresiden av insprøytningen på samme sted som spjellet ligger så går tommgangen helt jevnt. Hva kan dette være, og hva er løsningen?
  7. hvordan finner jeg ut om den er gåen eller ikke? Samme sp.mål gjelder i grunn både lambdasonden og vanntemp. måleren.
  8. Jeg har akkurat hat min II'er inne på verksted for å få den eu godkjent, de skiftet alle bremsene, alle fangerne og clutchen for meg. Bilen er godkjent uten så mye som en ener feil. Co2 er 0,5. Når jeg plukket opp bilen gikk den eksakt 8mil, før jeg lot den stå fem minutter på tommgang dette medførte at bilen sluknet. Etter dette har bilen oppført seg rart. Når jeg starter den går turtallet normalt opp til 2000, for så å dette ned på 0 og motoren slukner. Hvis jeg prøver å ruse, stiger turtallet ujevnt for så å synke. Hvis jeg pumper med gasspedalen greier jeg akkurat å holde liv i den. Turtallet vil da også gå opp når jeg slipper opp gassen for så å synke. Så der er tenning, bensinpumpen går, den trekker ikke falskluft(testet med startgass) men like fordømt så fusker den og tilslutt slukner den.
  9. Da må jo oppfordringen være å få åpnet et off topic forum
  10. Nei greit nok, men dette var jo ment som en tjeneste i forhold til de som frekventerer forumet. Jeg kan gjerne legge annonser på aetat, men det er jo bedre å tilby jobbene til noen som en vet har samme interesser, og som ikke er redd for å bli skittene. Mvh Baxter
  11. Jeg forstår ikke hvorfor i all verden dere fjernet min annonse etter ansatte. Den var helt seriøs, og arbeidet er helt kurrant, og jeg er jo ikke akkurat i konkurranse med forum sponsorene, og ikke er det noe tlf.salg eller annen svindel. Rimelig korttenkt mht de arbeidsløse som er på forumet. Og hvis dette er et resultat av at admin er uenig med hvor jeg hadde plassert annonsen, kunne det sikkert vært en ide å åpne for "off topick" en plass her på siden. Mvh Baxter
  12. Jeg har en Golf II Pasadena 91 modell med 1,8l motor med monojetronic. Problemet er: Ved oppstart er turtallet mellom 1100-1500 Etter en stund stabiliserer det seg på 1100. Etter litt (noen ganger mye) kjøring stiger turtallet helt opp 3500-4500, mens andre ganger begynner turtallet å "pumpe" mellom 500-1800 med ca to sekunders intervaller. Etter en stund stabiliserer den seg på 1100 igjen, ofte kommer disse problemene rett etter hverandre, og så stabiliserer det seg i alt fra 10min til en uke. Mvh Baxter
  13. Det viste seg å være den elektriske rattlåsen, dette er bakstykket til tenningen. Denne delen er en kjent svakhet i Golf2. Den koster kr375,- hos Møller. Men proble,et kan midlertidig løses ved å lage en bro mellom den røde og den gul/svarte ledningen. Denne må imidlertid fjernes når bilen står ellers tappes batteriet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår