Gå til innhold

error1

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om error1

  • Bursdag 12/26/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

error1's Achievements

  1. Jepp jepp, da var den på plass. Staket opp med en ståltråd fra utsiden, festa ledningen til den på innsiden av kupeen, dynket alt sammen i silikonspray og *schwupp* så var den igjennom. Takk for hjelpen, BeemerZ1!
  2. Hvordan er det med isolering på de der? Et stort poeng for meg er at det ikke skal være mulig å kortslutte uansett hvor mye skrot man stapper inn i bagasjerommet når den ligger løst. Men det er klart et poeng at de ikke tar all verden av kabeldiameter.. stopper på 10 kvadrat i følge elfa. Hva var det jeg fikk av deg, loco? Den er jo ikke spesielt tykk den ledningen...
  3. Noen som har laget seg det? Tenkte jeg skulle kjøpe en av hver av de som tåler 230V/32A på disse sidene: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2001348.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2001350.htm Man må vel regne om litt for å finne ut hva de kan tåle av amp med 12V, men de der pleier jo å brukes til industrimaskiner så en subforsterker kan vel umulig smelte dem :D Og med hunkontakt med lokk på, burde det være trygt å ha 12V liggende løst i bagasjerommet.. Eller hva?
  4. Hvis du ikke kobler fra batteriet før du skrur løs forsterkern, så vær VELDIG forsiktig med + ledningen.. Fest enden til elektrikerteipen på ledningen før du skrur den løs, slik at du kan begynne å surre den rundt med en gang ledningen er løs. Hvis den ledningen havner borti metallet på bilen smeller det skikkelig!
  5. Hahaha så fjernt. Men folk går jo på det meste! Apropos bensiltilsetninger, fikk man noengang bevist om det oljeselskapene putta i "luksus" bensinen sin hadde noen effekt i det hele tatt?
  6. åh okay.. jeg tok jo av det plastdekselet når jeg holdt på innunder i går, men da har jeg vel ikke sett godt nok etter.
  7. Min golf har et lignende problem, hvor den får tenning helt greit, men stopper igjen i det man slipper nøkkelen. Det virker som det bare skjer når motoren er varm, og den har vært inne på merkeverksted flere ganger uten at de har klart å finne ut av det :( Håper noen har noen fikse ideer!
  8. Tenker du på stålplata under rattet? Regnet ikke med at den lot seg fjerne, men da skal jeg prøve det i morgen. Takk for hjelp!
  9. Hei! Jeg hadde planer om å trekke en strømledning fra motorrommet på min '94 Golf III gjennom et av hullene som allerede var på plass i brannveggen. Jeg har sett etter hull fra motorsiden, og så at merkeverkstedet hadde dratt strøm til bilalarmen ved å kutte litt i gummiproppen hvor stort sett all motorelektronikken blir dratt inn i kupeen. Jeg prøvde å dytte inn strømkabelen min i samme hull, men den butter mot noe. Jeg tok bort sparkeplata på førersiden og begynte å fjerne listene for å se hva jeg kunne finne på andre siden. Må si at kanalene på Golf III er store og flotte, men UFF så trangt det er under dashboardet! Det sitter en enorm sikringsboks der, som ser ut til å være avtagbar - jeg løsnet klipsene på den og fikk den ned, men turte ikke dra i den - hva om det løsnet noe viktig fra den, ville vel aldri fått det sammen igjen :) Over den sitter en diger stålplate som neppe har tenkt seg noen steder.. og over den sitter dashboard-plasten, som såvidt jeg kan se er et kjempestort stykke, og masse jobb å få løsnet på. Så nå har jeg endt opp med å skru sammen bilen igjen, tenkte jeg skulle høre om det er en smartere måte å dra strøm på, før jeg kaster bort flere kvelder på å kløne. Er det noen her som har gjort dette før? Håpet mitt var å dra strøm i kanalen på førersida og signalkabel på passasjersiden, men drar like gjerne alt på passasjersiden om det er lettere...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår