Gå til innhold

Stian.S

Bruker
  • Innholdsteller

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stian.S

  • Bursdag 12/03/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Rallye og G40
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    bilmekanikker
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 og 1,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    det meste

Contact Methods

  • Bosted
    Klepp

Stian.S's Achievements

  1. Stian.S

    Luftfilter

    hva mener du med har montert powerfilter samtidig som beholdt det originale har han montert power filter på returen til G-laderen ? (altså venstre side når du står foran bilen)
  2. ja. men vanskelig å forklare med ord. et søk på youtube "bov" så vil du sikkert høre noen forskjellige i tilegg til det er forskjell på høyden etc
  3. kan gi deg en grei pris på begge deler jeg send meg en pm.
  4. Tenker du på å blokkere resrirkventilen. er jo det en sikker turbokiller metode. ikke heldig i det hele tatt.
  5. Jeg anbefaler å kjøpe luftfilter med Varmeskjold. Avlastningsventil = resirkventil (kjært barn mange navn)
  6. Dump ventil slipper luften ut i det "fri" mens resirk slipper den ut som originalt gjennom luftfilteret. Problemet med å ha en dump ventil er at du slipper ut luft som luftmasse måleren har målt. slik at den gir bensin til denne målte luften som, som vil gi en fet blanding og det gjør at den kan gå i nød modus. Så er det ikke spesielt heldig for katalysatoren.
  7. Blir unødvendig med slanger og dill dall for å sende den tilbake til original intercooleren, ikke særlig optimalt heller for å si det mildt. lag et feste til sensoren. skikkelige FMIC sett har dette.
  8. Først og fremst bør du satse på en resirk ventil. Dumpventil vil mest sannsynlig sette feilkode og er uansett ikke heldig for motoren din.
  9. PPC funker veldig bra. Selger de selv. selger mangen av de og. ingen klager til nå. Ser du bor i kristiansand. Da er det ikke lange kjøre turen til autopower i arendal. anbefaler deg å ta en tur bort dit
  10. Chippe den er vel et bedre forslag. men det har du kansje allerede gjort siden du har 150hk ?? er det 90 eller 110hk du har?
  11. er bilen din 99eller eldre går det greit med dump, selv om det ikke er å anbefale. nyere en det så er det stor sjangs for du får feilkode. et åpent luftfilter (med varmeskjold) og en ny resirk ventil så har du bra lyd... Lyden blir enda bedre om du chipper bilen :)
  12. Den er større det kan jeg love deg :) RS utblåset er og Portet på denne mener jeg å huske
  13. Sjekk batteri klemmene og jordingspunktene og i samme slengen. Sjekk kabelen helt til starter og sjekk nøye at jordingen er bra.
  14. 6PK1642 Jeg har på lager. http://www.sstuning.no
  15. Jeg har an 16v syncro. den kan du få kjøpe av meg, selges som dele/prosjekt bil :) påbegynt prosjekt som jeg ikke har tid til å gjøre ferdig. den er til og med godkjent med 16v kr, og har rallye bremser rundt om. originale G60 skjermer med innerskjermer foran. slik den står nå med motor, drivverk, felger,+++
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår