Gå til innhold

MoFoCo

Bruker
  • Innholdsteller

    654
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MoFoCo

  • Bursdag 11/07/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Mhm

MoFoCo's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Trenger fordeler som passer med gammelt Duraspark tenningsanlegg. Fordeleren skal ha en stor rundt 3-polet kontakt. Fordeler med stift kan også være interessant, bare jeg får start :)
  2. Prøvekjørt litt i det siste. Funker fint og går rimelig greit på ca 0,55 med originale dyser, oppjustert bensintrykk og stumma tenning. Venter på en pakke i Posten så større dyser kan monteres før ladetrykket økes litt. Må finne en bedre løsning på tenningen også. Skulle egentlig hatt klokka fra en gammel Volvo- eller Saabfordeler.
  3. Kemppi Minarc 150. Man skal være bra bortevekk for å ikke få til å sveise med et sånt :P
  4. Tror ikke det er aktuelt for min del. Sikkert noe vanskelig å få godkjent. Smallblock i Forden derimot er en mulighet, men har søkt på godkjenning på noe helt annet i den.
  5. Har tilgang til 3 panelbusser. To split og en bay. Rop ut hvis du trenger ruter eller annet småtteri til en slik. Karosserideler er det stort sett dårlig med da alt er rustangrepet.
  6. Kompl. motor med sliten gasser. I Tromsø. Kan prøves i bil.
  7. Trenger litt slitedeler til Granada Mk1. Hvor er det greit å handle dette?
  8. Med komplett ledningsnett og helst med manuell girkasse. Hel bil med slik motor kan være interessant hvis prisen er fornuftig.
  9. Tror automat var eneste alternativ hvis man skulle ha turbodiesel i disse.
  10. Omsider begynner det å bli ferdigklabbet hjulbue på en side. Ny deler av innerhjulbue måtte til før ytterbuen kunne påbegynnes. Veng-buer har ræva passform. Måtte kappe av å forlenge begge endene. I tillegg måtte jeg dele resten i to for å få det på riktig plass. Nå er det stort sett ferdig sparklet. Hjulbuen har vært sparklet opp tidligere, sikkert for å gjemme bort begynnende rustangrep. Dette går lengre ut fra buen enn der jeg har slipt ned, så formen avviker litt fra det som skal være. Dette vil bli rettet opp senere.
  11. Vet du hva proffene bruker vet du også hva du trenger. Alternativet er en vinkelsliper, kappskive og en god dose tålmodighet.
  12. Er ingen forskjell på EU-kontrollen om bilen er veteran eller ikke, men avgasskravet er ikke like strengt på en gammel bil som på en nyere. Husker ikke grensene eller hvor skillet går, men det finner du nok på nett.
  13. Hva er betegnelsen på motoren? De gode gamle MB-motorene som f.eks 617, 602, 603 og 606 trenger ikke bedre innmat iallefall ikke hvis det er originale turbomotorer i grei stand, for å holde 3 bar. Det du i grove trekk trenger er dieselpumpe ombygd med større elementer, intercooler, bedre eksosmanifold og større turbo. Holset HX40 er mye brukt. Det er også en fordel med større plenum. Kjører du med automat må trykket på kassen justeres opp hvis du ikke skal slure den ihjel.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår