Gå til innhold

Fartstripa

Bruker
  • Innholdsteller

    901
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fartstripa

  • Bursdag 01/07/1983

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Kuldetekniker

Contact Methods

  • Bosted
    lillehammer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Fartstripa's Achievements

  1. Strammehjulet på reima di må byttes.
  2. motor og gir må løftes maks.. bare motoren er ikke nok.. demonter venstre motorfeste, og kjør på.. da trenger du ikke ta ut traversen..
  3. så enkelt er det nok ikke.. for å se sporingsmiddelet, må du først ha en lekkasje.. jævli dumt å fylle på en kg med kuldemedium, bare for å teste om det er tett.. Trykktester gjør man med nitrogen. Dessuten må anlegget vakuumeres etter trykktesting. Hvis anlegget tok 1 kg r12, skal du ha ca 0.8 kg med r134a..
  4. Det er helt greit å bruke en slik boks. Men en slik boks er på 1kg. Du har muligens mer eller mindre.. Dette får du ikke kontrollert! Du må kjøpe nytt tørrefilter, om standard ombygningskit. Det er adaptere til serviceventilene og olje. Dette er uansett standard.. Anlegget må dessuten trykktestes og vakuumeres. Kjenner du noen som jobber med kjøling, eller du går til en kjølebedrift, kan de hjelpe deg mye billigere enn ett firma. Alt du må gjøre er å bygge det om selv, noe som er veldig enkelt..
  5. Dette bygger du lett om selv.. Selve oppfyllingen må du få hjelp med. Skifte olje, filter osv fikser du lett selv..
  6. Gjenbruk av r12 er forbudt. Det du kan gjøre er å kjøpe ett ombygningskit, der det følger med adaptere og olje. Så kjøper du nytt tørrefilter og monterer inn. Da kan du sende bilen på klimaservice etter dette er ombygd..
  7. Er vel helst klutsjen på kompressoren som slår ut og inn pga for lite kuldemedium..
  8. Skift tørkefilteret, trykktest,vakuum og fyll opp..
  9. Det er en drittjobb å skifte kompressor i denne Bilen... En kamerat kom med sin bil, og deler. Jeg tok 3000 kr inkl ny olje på kompressor og nytt kuldemedium.
  10. Det billigste er nok å få tak i en kompressor, og få en kamerat til å bytte den for deg. Olje må samtidig skiftes på kompressoren. Nytt kuldemedium må også fylles på. Har du noen tur oppover mot Lillehammer, kan jeg føre hele jobben for deg billig.
  11. Skulle vel la seg ordne det.. Kjenner en som har ei røys av motorer til luftavkjølt vw..
  12. Da sier det seg selv. Skift kompressor.
  13. Jeg har ikke vært mye inne på dette forumet på ca tre år. Så tittet jeg da inn her i dag, og det var da ett prosjekt jeg måtte sjekke opp! Nemlig denne tråden. Helt fra start har du virkelig gjort arbeid vi andre har fått store øyne av. Dette står det respekt av!
  14. Litt stillstand pga andre prosjekter, men den står tørt og er påbegynt;) Hus, familie osv tar sin tid;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår