Gå til innhold

2.0_G60

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 2.0_G60

  • Bursdag 07/14/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor
  • Modell (eks S4)
    Corrado G60
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    maskinarbeider,student
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ALT
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Fræna

2.0_G60's Achievements

  1. Har byttet filter, montert elektrisk fødepumpe, men fortsatt dør bilen ved litt belastning. Klarer ikke mate inn nok diesel virker det som. Blir å prøve med ny/overhalt pumpe tenker jeg. Noen som har verksted manual for bytting av pumpe? Er vel litt timing som må til her?
  2. Hei Sitter nå å fryser rævva av meg på Oppdal mens jeg venter på pappa skal kjøre 20 mil med tralle for å hente meg. Kom fra Tr.heim og for 3-4 mil siden begynte bilen å nappe litt. Så måtte jeg ned på 3'de giret uten noe særlig gasspådrag for at den skulle komme seg opp en bakke. Tenkte da selvfølgelig at dette måtte være diesel filteret, men det er jo bare 3 måneder siden det ble byttet. Iallefall, når jeg kom meg på toppen av bakken begynte bilen å fungere som normalt igjen. Samme drag som vanlig. Tenkte ikke noe mer over det, men så plutselig var det helvete på jord igjen. Nå stoppet den helt, nesten med en gang. Ga noen få rykk, men ville ikke være med videre. Var av med filteret å prøvde å varme det på eksos'en og inni bilen. Satte det på igjen og prøvde å starte. Bilen tok etter det noen ganger, men stort sett livløs. Det jeg lurer på, til jeg får hjem bilen er: Er det elektrisk fødepumpe på denne motoren? Hvor sitter den? Annet jeg bør feilsøke etter? Hvordan? Andre tips om hva som kan være feil? Ja, sjekket sikring til Fuel pump inni bilen. Skal man kunne høre at denne går? På forhånd takk for innspill noen måtte komme med!
  3. Da er endelig dynamo montert. Har vært Offshore hele uken, så blitt lite skruing. Kun i dag faktisk. Fikk bare 2 nye hull i braketten, da det hadde blitt sykt hardt der jeg skulle borre det siste hullet. Sikkert tatt herding eller noe. Men, satser på at det holder med to av skruene. Noen som kan anbefale plugger til prosjektet? Erfaringer? Sikkert et par hakk kaldere enn originalt ser jeg for meg. Noen som har link til bra tenningssystem? Pluggledninger og en coil i første omgang.
  4. Har da fått på registeret og reimhjulet til vannpumpen, som selvfølgelig ikke var på når bildet ble tatt da men. Så tenkte jeg at jeg skulle montere dynamo'n. Yeey, da manglet kilen der også. Forsvunnet i alt rotet sikkert, men har rundt 30-40 små skuffer å se gjennom da. La den sikker der når jeg skulle overhale dynamo'n. Prøvde iallefall å sette den på, men det var lettere sagt enn gjort. Kom jo på at 2.0 blokka var 1,5cm høyere enn 1,8 blokka. Og når ene braketten er på blokka, og andre på toppen så ble det bråk. Har derfor brukt noe tid innimellom de siste dagene for å sveise på ca.15mm med gods på braketten som står på toppen. Bli så helvete varmt at det må få kjøle seg ned, derfor bare en liten økt nå og da(mellom reparasjon av rundballepresse og annet forefallende arbeid). Det skal være noenlunde nok nå, så gjenstår bare at den får kjøle seg ned sånn at jeg får borret og gjenget nye hull i morgen. Here's some pics! Her ser dere at tre hull skal flyttes. Det ene står i skrustikken. Ikke ferdig med finish enda da. Skal borre hullene for å se hvordan det blir før jeg sliper ned sveisene og maler svart igjen.
  5. Jupp. Har det jo liggende, så får se hvor lei jeg blir av lyden etter hvert. :)
  6. Tenkte iallefall å bruke denne: Så får jeg se hvordan det fungerer. Denne skulle vel slippe ut omtrent like mye luft som original spjeldet. Delvis vanskelig å gjette på hvordan dette vil fungere, og ikke minste låte. Frykter/håper det kan bli mye lyd når man går av gassen. Men dette får vi ta når den tid kommer.
  7. Hei Disse er vel rundt 440cc, avhengig av trykk, om jeg ikke tar helt feil.
  8. Her er bilen som bare spjeldhuset overlevde på: Hadde noen blåmerker etter den utforkjøringen der gitt. Flaks jeg hadde belte. :pray
  9. Jaja, da kommer det noe mer bilder. Noen som har vært av med dette hjulet, for så å stramme det igjen? I mine papirer står det 90nm + 180 grader. Noe som er sinnsykt vanskelig å få til. Brukte evig lang arm og klarte kun 90 grader til slutt. Satser på at det skal holde. Får eventuelt gå over å kjenne etter når bilen har gått litt. Og dette er da så langt jeg har kommet på monteringen. Mangler en kile for kamakselen, den som holder reim hjulet. Mangler også registerreim fant jeg ut i kveld. Får kjøpe det samtidig som jeg henter kilen, for den måtte bestilles. Kostet 5kr. Her er clutchen som skal på. E-Bay shit. Svinghjulet er allerede montert, fulgte med i clutch kit'et. Rally utblås, da jeg skal ha FMIC. Feitt innsug til G-Lader. Skal fjerne boost retur, så skal fikse innsug på begge sider etter hvert. Skal bruke et spjeldhus fra en BMW E36 325i, som jeg klarte å vrake. Nesten bare spjeldhuset som var helt på hele bilen. Og nei, jeg kødder ikke. Det nye spjeldhuset er vesentlig større enn det gamle, samt at det har TPS. Vil forhåpentligvis funke greit med spruten, bare jeg finner meg en enkel måte å juster tomgang på. Kanskje jeg bruker ICV'en(?), om jeg får det til med spruten. Gamle spjeldhuset går inni det nye, så en del større kapasitet. Luftinntak til G-lader med filter. FPR, justerbar. Bensinpumpe og nytt motorfeste. Olje kjøler. Tørr sump er under vurdering, men start på motor er første pri før jeg utvider prosjektet for mye. Datasprut, type MegaSquirt. Så må vel klø meg en del i hodet før denne starter og går optimalt. Men, folk har jo fått det til før. Så det må vel gå bra. Ny kam fra Kent Cams, 285grader og 11,53 i løft. "Race" kamaksel. Og justerbart kam drev om det skulle bli nødvendig. Mest for show men. Samco slanger for hele kjøles systemet. Og her har vi siste godbitene. Passelig stor Intercooler, stålomspunnede bremseslanger og en LSD. Håper det funker greit med LSD på FWD. Vil iallefall ha skikkelig grep når jeg skal drag'e, så investerte like godt i en LSD. Kanskje det blir et sett med Toyo R888 om jeg tror drivknutene takler det. Videre blir det å få registeret noenlunde på plass. Feste fordeler, montere clutch, montere servopumpe, dynamo og G-lader med reim, montere LSD i girkasse, bytte utløserlager, fjerne gammel eksos fra bilen og kanskje gjøre rent motorrommet. Bilen er svart, så holder vel å spyle litt. Så blir det å putte motor og gir tilbake i motor rommet for så å begynne på montering av resterende rundt motor. Trykkrør, IC, Oljekjøler, spjeldhus, slanger. Sjekke at det faktisk er mulig å dra rundt motoren med starteren. Så begynner jobben med å montere spruten, noe som kanskje vil ta litt tid. Nok for denne gang. Peace out! :cheers:
  10. Har alt dette til salgs om du fortsatt er interessert. Hele ladeluft systemet mitt er til salgs, med IC og alle rør. Iallefall de jeg finner igjen. :P
  11. Hello fuckers! Corrado prosjekt, startet i Februar 2006. Kjøpte en Corrado som ikke startet for en billig penge(dyrt sammenlignet med dagens rado priser). Demonterte og oppdaget saftig rådelager havari. Sendte motor til Autotrim for overhaling/trimming. Endte opp med: 2.0 ABK blokk fra Audi Wiseco smidde stempel, preppet av Tore Østhus Crower I-profil smidde råder Sputter øvre lager skål på råder Portet topp Kent cam, 285 grader og 11,53 i løft aka. kvasskam Alt selvfølgelig nyborret, honet, ventilseter og ventiler freshet opp. Dette ble dyrt, men stod tilfeldigvis overhaling av traktor motor på kvitteringen så sparte momsen. Bestilte samtidig en bråte deler fra SS-tuning. Dette ble også dyrt. Men, ble ikke til at jeg begynte å montere motoren igjen på grunn av diverse. Bytte av blokk krevde noen andre deler. Sånn som aksel fra register til fordeler, ny fordeler og så var det et stort hull i blokka der brakett for G-lader skal stå. Dette og manglende kunnskap gjorde at jeg ikke fortsatte på prosjektet. Begynte på skule, sluttet på skule, mye jobbing, lite peng, mye peng, dame, ikke dame. Ja, evig med dårlige unnskyldninger. Men fra 2006 til nå så har jeg fått handlet en del flere deler til bilen, så nå har jeg alt som skal til. Siste tilskudd var delemotor fra en Audi 2.0, dermed hadde jeg den siste akselen jeg trengte. Denne kostet 3500,- hos Møller, mens delemotor kostet 5-6000,- omtrent ferdig levert hjemme. Var visst litt flere deler jeg trengte. Alt på motor er tilnærmet nytt, bortsett fra G-lader. Men det blir. Har 2 overhalingssett og 2 deleladere i tillegg til den som stod på bilen. Nå har montering begynt og motor begynner å ta form. Skal prøve å oppdatere med film og bilder etter hvert som motor havner i bil og testing på dyno og mapping begynner. Her er noen bilder så langt, men ikke av nyeste årgang da: Lekte meg litt under sandblåsinga. Polerte, maskerte og blåste. Men nå er alt svart. Komplett eksos fra Supersprint skal på etter hvert: Port preppet hos Autotrim v/Tore Østhus Eksos og innsug "prøvemontert": Smidde stempel fra Wiseco: Crower I-profil råder, smidd: Brakett for G-lader ferdig blåst: Øvrige deler som er blåst og lakket matt sort Forskjell på ny og gammel vannpumpe Måtte slipe litt på brakett og vannpumpe for å få de til å passe sammen. Kommer flere og nyere bilder snart, i neste innlegg.
  12. Skru av pakkboksen som tetter for veivakselen, da kommer du til den siste lagerbukken. 5-6 skruer til venstre på bildet. Er en aluminiumsbit som det sitter en simring i. Fjerning av bunnpannepakning hadde også vært lurt. Angående å få av reg hjul, så er dette rå makt eller muttertrekker. Disse sitter som faen. Er jo trukket til med 90nm pluss 180grader. Sliter akkurat nå med å få dradd nok moment på den skruen på min motor. Tror ikke du skal klare å få dradd stemplene opp, men vet ikke sikkert. Får dem jo ut nede etter å ha fjernet veiv og underspylingsdyser tror jeg.
  13. Så hvor begynner og slutter disse wire'ne? Det er fullt opp med plastforinger under mansjetten til girspaken. På en Corrado jeg hadde byttet jeg alle. Måtte ned med hele "girspak-systemet" underifra for å få byttet de. Giringen ble ikke så mye bedre, så foringene fremme ved girkassen skulle også sikkert vært byttet. Det sitter noen foringer i armene på girkassen. Disse kan deg også være noe slakke i. Få noen til å bevege på girspaken mens du ser hvor det beveger seg. Reg.nr. på bilen? AR74396?
  14. Kjøpte MS for 3500,- med frakt. Ble kanskje mva i tillegg, husker ikke helt. En del(les:MYE) arbeid, men for den som ønsker å lære seg dette er det overkommelig. Er noen som har gjort dette før, så man kan få et ganske OK map ved å lete og lese litt. http://www.msruns.com/viewtopic.php?f=88&t=22807&p=143635&hilit=corrado&sid=0bba5de04876a0f42443a829d4869397#p143635 Der har man kanskje noen grunn innstillinger, men har sett noen andre tråder også som tar for seg hele oppsettet av Megasquirt ledningsnettet. Alt avhenger sikkert hva man er ute etter. For en som har trimmet bilen dit man vil med bolt on deler så er nok chip sikkert det enkleste alternativet. Noen som har montert datasprut på Corrado her på forumet eller?
  15. Hvorfor chippe når man kan få datasprut? Da kan man jo stille selv. Stikke i en dyno og justere perfekt til din motor, istede for en chip som er brent i USA for å passe til en bil i Norge. Forresten jævlig greie folk på Bahnbrenner. Var innom der en tur før jul i fjor og hilste på. Mye snacks liggende og en herlig corrado.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår