Gå til innhold

martinmei

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om martinmei

  • Bursdag 11/26/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

martinmei's Achievements

  1. Takk for tipset :) Jeg skal sjekke den.
  2. Corradoen min har i den siste tiden være litt rar å starte. Når jeg vrir om tenninga får jeg et kort "host", akkurat som om starten ble avbrudt rett før motoren fikk ordentlig start. Når jeg prøver å starte andre gang må jeg "kjinne" motoren og gi litt gass i ca 5-10 sec før den starter. Om jeg slår av motoren og starter igjen, er alt som normalt. Om jeg lar bilen stå en dag er alt ok. Men om jeg venter ca en uke, oppstår problemet igjenn. Noen som har peiling på hva dette kan være?
  3. Endeleddet er løsnet fra "hjulet", det gikk greit. Å skru av endeleddet og stramme mutter fra selve staget er verre. Har hørt at disse kan ruste ganske godt fast. Kanskje det er lettere å fjerne hele staget? Kan dette gjøres uten å skru ut hele styresnekka fra bilen?
  4. martinmei

    Endeledd

    Hei, er det noen som har peiling på bytte av endeledd på G60. Endeleddet sitter helt fast i styrestaget. Hva slags triks eller verktøy kan man bruke for å løsne det?
  5. Både reimhjulet som står på vannpumpa og reimhjul som står på drivakselen må av for å få av nedre registerreim deksel. Måtte grave frem boltene på drivakselens reimhjul bak centimeter tykt lag med skit. Litt godgjøring med rustløser noen dager, et brekkjern gjennom hullet i girkassen og boltene gikk forbausende greit av. Satte motoren i TDC og merket alle hjul, sjekket at rotoren peker mot merket i selve fordeleren, satte blanko punkter på den gamle reima og telte antall tenner. Kopierte dette over til den nye og satt på plass. Strammet reima slik at den ikke lar seg vri mer en 90 grader. Dro motoren rundt til punktene på reima igjen matchet de på hjulene. Alt er skrudd sammen. Bilen starter som normalt. Timingen virker ok, lik slik det var før bytte av reim (sjekket med lys). Håper jeg ikke jeg har oversett noe her?
  6. Takk for et grundig og utfyllende svar:) Da er det "bare" å få av vannpumpe hjulet.
  7. Hei, Jeg skal skifte registereim på min Corrado G60. Trenger litt tips fra noen som har gjort dette før. Mitt spørsmål er: Må man fjerne vannpumpe taljen for å få ut det nedre registerreim dekselelet. Jeg har fjernet alle skruene og dekselet er løst, men er redd for å ødelegg det ved å dra det av med makt. Hvis vannpumpe taljen må av, hvordan gjøres dette? Spesialverktøy? Jeg har fulgt denne beskrivelsen: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1122768
  8. martinmei

    Hjullager

    Skal skifte bakre hjulager på Corradoen og vurderere å kjøpe på biltema. Noen som vet hvilket lager som passer?
  9. Sliter med å få satt på en viftereim, dvs hvordan få presset ned "stramme fjæra" slik at jeg kan feste den på tilbake på "pinnen" ved dynamoen. Det virker ekstremt tungt å gjøre manuelt, finnes det noe verktøy til dette? Eventuelt noe man kan lage selv.
  10. takker, fikk den ut nå med litt kraft og rett verktøy.
  11. Er det noen som vet hvordan man får ut en G lader? (Corrado) Har skrudd løs laderen, men får ikke tatt den ut; siden feste braketten (som er festet i motorblokka) står i veien på høyre side. Denne braketten sitter selvfølegelig helt fast og jeg er redd for at "umbrako skruene" blir ødelagt hvis jeg tar i for hardt. Er det teoretisk mulig å få ut laderen uten å fjerne festebraketten? På disse biledene ser det jo enkelt ut: http://www.matey-matey.com/g60-rebuild-article.shtml Noen som har peiling på dette? Går det kanskje an å sku løs det svarte støtte staget som holder G laderen på høyre side næremst fronten og så lirke G laderen ut?
  12. Hei, er det noen som vet hvor man kan få gjort en G lader overhaling på østlandet (Oslo)?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår