Gå til innhold

Sprayboks Anders

Bruker
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sprayboks Anders

  • Bursdag 09/26/1985

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Fusa

Sprayboks Anders's Achievements

  1. demonter sperren og borr hull i/slip vekk litt av loddene, det funker greit.
  2. Ja, men tenkte å spare de 400,- Skjærer ut og freser selv.
  3. heisann hoppsann noen der ute som har tegninger på TD04HL avgasshus nr 7, flens på eksosrør? Gjerne cad.
  4. går ikke noe annet enn eksos i manifolden, kommer det vann ut der omkring tipper jeg topppakning. Turboen får kjølevann i et lite rør som går inn på kompressordelen på turboen.
  5. veiven har lik slaglengde og rådene er like lange, bruk veiven som er i best stand og de sterkeste rådene. det enkleste er vel å bruke tykkere topppakning og F stemplene viss ET stemplene er i dårlig stand.
  6. Billig, enkelt og billig i drift: chip, luftfilter, orginal turbo (13c) på 0,8bar og orginalkam. dette oppsettet lander på ca 200hk, gir jævli bra drag fra 1500rpm og bruker 0,9-1,1 på småkjøring og 0,7-0,8 på langkjøring. 1,4 på langkjøring med TUNG campingvogn (1300kg) og full bil + bagasje. Koster ca 3500,- i nye deler, og er mekket sammen på en kveld for en som kan det. Dyrere, mer arbeid og dyrt i drift, men mer gøy: justerbar btr, effekt luft filter, 3" eksos, 3"Lmm, "R"-dyser,A eller VX kam, 18 eller 19t turbo og viking spesial chip til dette oppsettet, da lander du på tett under 300hk ved 1,3 bar. (helst større bensinpumpe og). Et par gode strips rundt plasten på orginal intercooleren så tåler den 1,5 bar. koster vel 20000,-++ i nye deler. vh Anders
  7. jeg har slike 15" på 940'en. fine til vinterfelg.
  8. 136. men tilbake til topic, ny wastegate(0,8bar) og ecomax chip fra vikingchip. Viss du liker bunndrag og en veldig "behagelig" bil å kjøre med lavt forbruk ( jeg ligger på 0,7 på tur) beholder du orginalkamen. vil du ha mer toppeffekt og bråere effektkurve går du for en "A" eller "VX"/"VX3" kam, dette er orginalprofiler så det koster deg ikke stort mer enn ca 1500,- for en NY kam. 0,8 wg koster 1500,- og chippen koster 1500,- det blir 3000-4500kr for 70 hester ekstra. 43-65kr pr. hest. god natt
  9. 740 absorberer støt helt nydelig, bilen foran derimot, absorberte litt vel mye støt :p
  10. følger med nye muttre på koni og ja.
  11. du kan fint kjøre med orginal bunndel viss du holder deg under 350hk. 531 topp, A kam, 3" eksos, 3" LMM, dyser fra v70r 465cc(bosch 968), 18t/19t/kkk24 turbo, btr, chip, og kansje en større bensinpumpe så er du der. regn med å lade rundt 1,2kg ved 300hk.
  12. kun halv/helkrom halvsnutegriller og "svart m/kromkant" turbogriller til de uten snute.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår