Billig, enkelt og billig i drift:
chip, luftfilter, orginal turbo (13c) på 0,8bar og orginalkam.
dette oppsettet lander på ca 200hk, gir jævli bra drag fra 1500rpm og bruker 0,9-1,1 på småkjøring og 0,7-0,8 på langkjøring. 1,4 på langkjøring med TUNG campingvogn (1300kg) og full bil + bagasje.
Koster ca 3500,- i nye deler, og er mekket sammen på en kveld for en som kan det.
Dyrere, mer arbeid og dyrt i drift, men mer gøy:
justerbar btr, effekt luft filter, 3" eksos, 3"Lmm, "R"-dyser,A eller VX kam, 18 eller 19t turbo og viking spesial chip til dette oppsettet, da lander du på tett under 300hk ved 1,3 bar. (helst større bensinpumpe og). Et par gode strips rundt plasten på orginal intercooleren så tåler den 1,5 bar.
koster vel 20000,-++ i nye deler.
vh Anders