magne850
Bruker-
Innholdsteller
29 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om magne850
- Bursdag 05/20/1976
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
850 T5-R
-
Biltype (eks Audi)
VOLVO
-
Årsmodell (eks 1995)
1995
-
Motor (eks 1.6)
2,3
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
KN FILTER, GULE KONI RUNDT OM, KLARE FRONTLYKTER
Contact Methods
-
MSN
magne850@hotmail.com
-
Bosted
Vegårshei
magne850's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Du får ikke kjøpt mitt i allefall! Treinteriøret var jo originalt da, så da må du nok kjøpe interiøret fra et vrak, og det er kanskje ikke så lett å finne. Det klistre-på-greiene er langt fra like fint.
-
Den konseptbilen til C30 har de da hatt lenge... Så den sammen med konseptbilen til XC90 og V70R på Frankfurtmessa i 2001. Da hadde den gjennomsiktig A-stolpe, og het SCC, Safety Car Consept. link her
-
Info: Volvo motorer og registerreim "forsikring"
emne svarte i magne850 sin Kenito i Andre Volvo diskusjoner
Reima røyk på min gamle 850 med 20V (B5254). Det likte ventilene dårlig. Skulle dra ut av et kryss, klampen i bånn og rett før jeg skulle hive'n i 2 så stoppa motoren og elektronikken viste motorfeil...?... Heldigvis hadde jeg akkurat kjøpt bilen hos Volvo i Arendal med bruktbilgaranti. De bytta hele toppen, ettersom det bare var 2 ventiler/seter som tilsynelatende var uskadd.... -
hmm... kunne ha bruk for baklyktene...
-
lurte på chip i en 20V, men selgeren sa jeg sannsynligvis ville ha mer glede av å kjøpe ei flaske god Cognac... Drit i å chippe sugemotor. Lite å hente for mye penger. Kjøp deg en turbo, da har du så det holder en stund. men... Mye vil ha mer....
-
Er visst det... Jeg som blander litt når det gjelder sedan og stv. Visste at GL hadde gamle fangere, men var ikke klar over at det var skille på stv og sedan. Man lærer stadig noe nytt...
-
Tja. Man lærer så lenge man lever... Jeg tok visst litt feil angående T5 i 94... Det var visst 850 Turbo. Bilen på denne linken http://www.magnemadsen.no/volvo/treffbilder/2000/013.jpg er en 1992 modell som er litt ombygd. Den var på Sørlandstreffet i 2000.
-
Hadde så dårlige lykter fra før. Hadde fått vann gjennom knekt glass så reflektoren var matt. Men jeg er ikke fornøyd med langlysa. Etter en lysjustering på EU-kontroll måtte jeg justere lysa opp for å få langlyset lengere opp. Vurderer å sette i Xenon lys for å få bedre lys. I tillegg så er jeg ikke fornøyd med diodene. De gikk etter bare et par måneders bruk.
-
Ja. Men bruk det. Monterte noen som var fra Hellsjø plast i glassfiber. Brukte karosseritape fra 3M, men de løsna i 140... Fløy over panser og frontrute... Har kjøpt nye, men har ikke montert dem. Der fulgte det med slilikontube og skikelig monteringsanvisning, og passformen var bedre og plasten var tynnere. Får få dem på til sommeren. Skal det henge må det henge skikkelig. Mye luftpress frammi der..
-
Kjøpte mine lykter på http://www.europeantuning.com Det er i nederland, og er seriøse. Du kan se bilde på nettsiden deres hvilke lykter som går. Det er to typer, en med blank/krom bakgrunn og en med svart bakrunn. begge med klart glass og dioder i midten. Bytta blinkers samtidig, og det var enkelt. Original høydejustering passer i lyktene. Diodene går på parklyset, og kontaktene passer på de origiale kontaktene. Det svake punktet, som jeg er veldig misfornøy med, var at diodene hadde kort levetid. De gikk etter bare et par måneder. Skal klage på det når jeg får somla meg til det... Dioderekka går nemlig an å skifte ut. De har samme lyktene på Åsane Bilopphugging i bergen (http://www.volvohuggeren.no) men der har de bare de med krom i bakgrunnen, og ikke de svarte som jeg ville ha. Husk på at når du bestiller fra EU-land, så får du kjøpt varene momsfritt, men det kommer ei regning fra Tollvesenet etterpå... Inkl toll, mva og frakt ble det billigere å kjøpe dem fra Holland enn å kjøpe dem i Norge. Lyktene er produsert i sverige, og kosta ca €399 inkl nederl.VAT
-
høres ut som et riktig forbruk.... katalysatoren øker forbruket...
-
Ja jeg skjønner hva du mener, men sett like godt på dumpventil og åpent KN-filter, det lager bra lyd det også når lufta slippes ut, og det belaster ikke turboen unødvendig.... Jeg kjørte min T5R i fem år med bare åpent KN filter, men så satte jeg på dumpventil utvendig som gir pssst-lyd. Da spurte ungdommen meg om jeg hadde montert turbo... Nå har jeg KN innsatsfilter på, men setter jeg på det åpne igjen vil jeg få mer lyd... også den "klippe" lyden. Chipper jeg og får høyere ladetrykk vil jeg også få mer lyd.... Bakdelen med slike lyder er at Onkel Petter også hører, og de kikker mer etter slike biler enn andre... Så tar du ut fra et kryss og det popper og knurrer, er du mer i søkelyset enn om det bare kviner litt i dekka.... Klart du kan ha sånn klippe lyd, det er jo ikke vanskelig å kjøpe ny turbo dersom den skulle svikte. Kan jo bli en mulighet til å kjøpe en større turbo neste gang, som gir høyrere ladetrykk, som gir mer HK, som gir mer lyd, som gir høyere fart, som gir mer moro, som gir........
-
Ja de funker VELDIG bra. Bilen ble nydelig å kjøre. Hadde det ikke vært for den dårlige veistandarden i Norge, skulle de stått på det hardete hele tiden foran, men kjører på medium. Får god veiføling og respons. Kjørte en del i Tyskland i sommer, og bilen var stabil og god å kjøre i godt over 200.
-
hvorfor sende trykket tilbake i turboen igjen??? det bremser skovlene, du taper effekt, og turboen får høyere belastning....
-
i 94 kom T5 med 225 HK (B5234T), i 95 kom T5R med 240 HK og i 96 kom R med 250 HK B5234T5 (T5R og R), som toppmodellene - Refined . Alle med 2,3L 20V motor, "Alt" av ekstrautstyr osv... Motorbetegnelsen er: 5 - fem sylyndre, 23 - 2,3 liter, 4 - 4 ventiler pr sylynder, T for Turbo. Forskjellene på disse motorene er ikke så mye, bortsett fra litt fabrikkchipping. T5R har f.eks 225 hk ved normal kjøring, men har 15 hk i bakhåndt når det trengs, slik at maks er 240 hk. R har 250 hk hele tiden originalt, men alle tre er enkle å chippe til 300 gamp. R'en har imidlertid diff.brems som gjør at man får kreftene bedre ned i bakken uten å spinne, og gjør bilen mer retningstabil og mindre følsom for sporing. 850 ble ikke laget med 4WD, men det finnes i hvertfall en i landet som er ombygd. 4wd kom først på V70, men V70 (type1) og 850 er laget på samme bunnplate, slik at multilink bakakselen der passer på 850 hvis du gidder å skru...
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.